Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
  ID: 562573

Most kolejowy (rz. Kwisa / Orłowice)

Queisbrücke der Isergebirgsbahn



Budowa
1908-1909
 
Most nad Kwisą w Orłowicach to największa budowla inżynieryjna na trasie dawnej kolejki i zarazem wiadukt nad drogą kołową z Krobicy do Świeradowa. Most ma długość całkowitą 82 m x`i składa się z 5 przęseł. Skrajne przęsła ok. 5 metrowej długości wspierają się na kamiennych, sklepionych podporach. Pozostałe trzy przęsła wspierają się na dwóch filarach licowanych piaskowcem. Środkowe, najdłuższe przęsło dł. 27 m zbudowane jest w nitowanej kratownicy bez paraboli, z jazdą górą, a pozostałe dwa przęsła ...
Most nad Kwisą w Orłowicach to największa budowla inżynieryjna na trasie dawnej kolejki i zarazem wiadukt nad drogą kołową z Krobicy do Świeradowa. Most ma długość całkowitą 82 m x`i składa się z 5 przęseł. Skrajne przęsła ok. 5 metrowej długości wspierają się na kamiennych, sklepionych podporach. Pozostałe trzy przęsła wspierają się na dwóch filarach licowanych piaskowcem. Środkowe, najdłuższe przęsło dł. 27 m zbudowane jest w nitowanej kratownicy bez paraboli, z jazdą górą, a pozostałe dwa przęsła po 14 metrów to blachownica z dwuteowników. Most został uszkodzony w maju 1945 r. przez wycofujących się hitlerowców. Z tego powodu ponowne otwarcie linii dla ruchu możliwe było dopiero w grudniu 1946 roku.

W wyniku przeprowadzonej analizy stanu technicznego mostu, wykonanej w listopadzie 2021 r., oceniono stan mostu jako dostateczny, ale nie nadający się do ruchu pojazdów szynowych w ramach planowanej rewitalizacji linii 336. W zaleceniach po przeglądzie zarekomendowano wymianę istniejącego przęsła kratownicowego w całości z uwagi na typ konstrukcji przęsła, jego wykonanie w technologii nitowanej oraz bardzo duży zakres koniecznych wymian i wzmocnień przy trudnościach realizacyjnych z tym związanych.

(moose)
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1908
    komentarze: 8
    Budowa mostu kolejowego nad Kwisą w Orłowicach.. Zdjęcia i powiększone ...
  • Data: 1908
    komentarze: 7
    Budowa mostu kolejowego na Kwisie w Orłowicach.
  • Data: 1908
    komentarze: 0
    Budowa mostu kolejowego na Kwisie w Orłowicach.
  • Data: 1908-1909
    komentarze: 0
    Nowy, wówczas, most-wiadukt kolejowy na Kwisie w Orłowicach. W ...
  • Data: 1908-1909
    komentarze: 0
    Pamiątkowa fotografia ekipy budowlanej na tle mostu w Orłowicach ...
  • Data: 1909
    komentarze: 0
    Orłowice, panorama miejscowości. W tle widoczny Zajęcznik.
  • Data: 1910
    komentarze: 0
    Orłowice. Stacja kolejowa, wiadukt drogowy, most kolejowy i fragment ...
  • Data: 1920-1930
    komentarze: 1
    Pozdrowienia z łańcuchowej wsi Orłowice. Na widoczkach papiernia ...
  • Data: 1920-1940
    komentarze: 1
    Fabryka papieru, most kolejowy, sklep Adolfa Reunera.
  • Data: 1934-10-31
    komentarze: 0
    Okolicznościowa ulotka z okazji 25 lecia Kolejki Izerskiej, która ...
  • Data: 1934-1935
    komentarze: 0
    Pierwszy wagon motorowy (VT) produkcji WUMAG Zgorzelec dla Kolejki ...
  • Data: 1937
    komentarze: 0
    Zimowy widok na wiadukt/most na Kwisie w Orłowicach. Ciężki tendrzak ...
  • Data: 2011-08-05
    komentarze: 3
    Orłowice. Wiadukt kolejowy nad rzeką Kwisą. Linia kolejowa zamknięta.
  • Data: 2023-11-16
    komentarze: 0
    Trwają nadal prace budowlane na remontowanym moście kolejowym ...
  • Data: 2023-11-16
    komentarze: 0
    Prace budowlane na największym obiekcie inżynieryjnym linii nr ...
  • Data: 2023-11-16
    komentarze: 0
    Lotniczy widok na remontowany most kolejowy na Kwisie w Orłowicach
  • Data: 2023-11-16
    komentarze: 0
    Lotnicza panorama Orłowic z remontowanym mostem kolejowym na Kwisie. ...
  • Data: 2023-11-16
    komentarze: 0
    Most na Kwisie w Orłowicach i widok na południe w kierunku Świeradowa, ...

Most kolejowy (rz. Kwisa / Orłowice) na innych fotografiach
  • 1930 - 1935