Przystanek Nietków przez kilka lat w latach 70. był dodatkowo posterunkiem bocznicowym. Nieopodal dworca funkcjonowała żwirownia kolejowa, z której materiał szedł na budowę nowej stacji Czerwieńsk Towarowy. Wtedy Nietków wyposażono w tor główny dodatkowy oraz tor bocznicy i sygnalizację kształtową. Posterunek był czynny gdy na bocznicę wjeżdżały pociągi. Wówczas do pracującego tu na co dzień dróżnika dochodził dyżurny ruchu i prowadzono ruch pociągów w wykorzystaniem posterunku Nietków. Po zbudowaniu ...
Przystanek Nietków przez kilka lat w latach 70. był dodatkowo posterunkiem bocznicowym. Nieopodal dworca funkcjonowała żwirownia kolejowa, z której materiał szedł na budowę nowej stacji Czerwieńsk Towarowy. Wtedy Nietków wyposażono w tor główny dodatkowy oraz tor bocznicy i sygnalizację kształtową. Posterunek był czynny gdy na bocznicę wjeżdżały pociągi. Wówczas do pracującego tu na co dzień dróżnika dochodził dyżurny ruchu i prowadzono ruch pociągów w wykorzystaniem posterunku Nietków. Po zbudowaniu stacji w Czerwieńsku Towarowym, szybko został zlikwidowany. Natomiast do końca wojny istniał tu posterunek odstępowy z przystankiem osobowym i ładownią. Ruch pasażerski zawieszono 7 października 2002 r. W 2022 r. wyremontowano doraźnie perony i od czerwca przystanek wrócił do rozkładu jazdy - na razie tylko pociągów weekendowych Zielona Góra - Gubin.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
(moose za atlaskolejowy.net) |
|||||||||||||||||||||||||||
|
||
|
||