Stację Wielisław Dolny (nazwa powojenna, tymczasowa), obecnie Kłodzko Zagórze (w km 2,885 od podg. Kłodzko Nowe, w km 6,933 od Kłodzka Głównego), uruchomiono wraz z otwarciem odcinka do Szczytnej 15.12.1890 r. Stacja była modernizowana, jak również rozbudowano jej układ torowy dla ekspedycji produktów rolnych z urodzajnych gospodarstw Wielisławia, Szalejowa, Zagórza. Nazwa stacji Stary Wielisław Dolny pojawiła się od 13.03.1947 r., po urzędowym nadaniu takiej nazwy dla d. Nieder Altwilmsdorf (wieś ...
Stację Wielisław Dolny (nazwa powojenna, tymczasowa), obecnie Kłodzko Zagórze (w km 2,885 od podg. Kłodzko Nowe, w km 6,933 od Kłodzka Głównego), uruchomiono wraz z otwarciem odcinka do Szczytnej 15.12.1890 r. Stacja była modernizowana, jak również rozbudowano jej układ torowy dla ekspedycji produktów rolnych z urodzajnych gospodarstw Wielisławia, Szalejowa, Zagórza.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Nazwa stacji Stary Wielisław Dolny pojawiła się od 13.03.1947 r., po urzędowym nadaniu takiej nazwy dla d. Nieder Altwilmsdorf (wieś wchodząca w skład miasta Kłodzko, podobnie jak Książek). Kolejnej zmiany na Kłodzko Zagórze dokonano w latach 80. XX wieku. Na stacji znajdował się ceglany budynek dworca wraz z nastawnią, magazyn towarowy, rampa załadunkowa oraz waga. W budynku dworca znajdowała się kasa, poczekalnia i mieszkania obsługi stacji. Obecnie budynek stacyjny nie służy obsłudze podróżnych. Stacja posiadała dwa tory z peronami jednoskrajniowymi, oraz dwa ślepe tory w części towarowej, z których jeden zdemontowano na wiosnę 2007 r. Ostał się tylko jeden tor przy drugim peronie, jednak jest od wielu lat nieużytkowany, stąd ładownia Kłodzko Zagórze jest ładownią tylko formalnie. Od 9 czerwca 2013 roku, po ponad trzech latach przerwy przywrócono ruch pasażerski na odcinku Kłodzko - Polanica-Zdrój. Cała linia 309 z Kłodzka do Kudowy-Zdrój ma być wyremontowana do końca tego roku. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||
Przystanek kolejowy / Ładownia Kłodzko Zagórze (d. stacja) na innych fotografiach | ||
|
||