Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

      Zapomniałem hasło/login

Polski Deutsch English

ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
1192
Tramwaj historyczny LH Standard
3
1209
Tramwaj historyczny Baba Jaga [LH]
55
1217
Tramwaj historyczny Juliusz [LH]
59
G-019
LHW G-019
1
G-032
LHW G-032
1
G-036
LHW G-036
1
G-092
LHW G-092
2
G-094
LHW G-094
5
LH
Tramwaj LH (zmodernizowany)
2
 
 
 
 
  ID: 550922

Tramwaje Linke-Hofmann

Triebwagen Linke-Hofmann



 
W latach 1925–1929 zakłady Linke-Hofmann-Werke we Wrocławiu zbudowały dla Wrocławia 232 wagony, którym przydzielono numery taborowe 1001–1232. W dokumentacji produkcyjnej wagony silnikowe oznaczono symbolem T-25, zaś wagony doczepne (ostatnie 50 z listy taborowej) symbolem B-25. Wagony jako doczepne eksploatowane były do około 1939 roku. W żargonie i w literaturze noszą oznaczenie ''LH''.
Nadwozie wagonów składało się ze spawanego szkieletu, do którego setkami nitów przytwierdzono blachy poszycia. ...
W latach 1925–1929 zakłady Linke-Hofmann-Werke we Wrocławiu zbudowały dla Wrocławia 232 wagony, którym przydzielono numery taborowe 1001–1232. W dokumentacji produkcyjnej wagony silnikowe oznaczono symbolem T-25, zaś wagony doczepne (ostatnie 50 z listy taborowej) symbolem B-25. Wagony jako doczepne eksploatowane były do około 1939 roku. W żargonie i w literaturze noszą oznaczenie ''LH''.
Nadwozie wagonów składało się ze spawanego szkieletu, do którego setkami nitów przytwierdzono blachy poszycia. Posiadało obszerne, kanciaste pomosty z zasuwanymi drzwiami wejściowymi oraz pojedynczymi, niesymetrycznie umiesczonymi przesuwnymi drzwiami do części środkowej. W części pasażerskiej w oryginale wagony posiadały szereg poprzecznych ławek z przekładanymi oparciami, które konduktor przekładał po dojechaniu na kraniec wekslowy (szczytowe ławki były stałe). Prawdopodobnie we wszystkich wagonach siedzenia były miękkie. Przedział pasażerski był siedmiookienny. Okna były wąskie i posiadały odchylane górne części (ale tylko pięć środkowych, skrajne, mimo że przedzielone – były stałe). Okna boczne na pomostach, te bliższe środka wagonu dawało się opuszczać, zaś czołowe były podwójne i można było tylko przesuwać na boki.
Podwozie zostało podwójnie odresorowane. Nie było widać drugiej partii piór resorów, gdyż te znajdowały się nad maźnicami, ale po wewnętrznej stronie górnej ramy podwozia. Wagony posiadały układ hamulcowy z solenoidem. Pojazdami kierowało się za pomocą nastawników typu OF7A produkcji Siemensa. W dachu wagonu na styku części pasażerskiej z pomostami umieszczono po dwa wywietrzniki.
Podstawowe parametry techniczne:
długość pudła 9400 mm
długość pomostu 2150 mm
szerokość 2150 mm
wysokość 3240 mm
liczba miejsc siedzących 20
liczba miejsc stojących 30
rozstaw osi 2500 mm
średnica kół 800 mm
waga 11 200 mm

bogdanow
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1909-1926
    komentarze: 3
    Lekki wagon motorowy produkowany przez firmę Eisenwerk Gustav ...
  • Data: 1910-1940
    komentarze: 0
    Tramwaj linii nr 6 gdzieś na trasie
  • Data: 1920-1942
    komentarze: 0
    Tramwaj linii 6 w zajezdni na Popowicach.
  • Data: 1925
    komentarze: 1
    Motorniczy i konduktor przed tramwajem linii 21 na Zalesie . Na ...
  • Data: 1925-1930
    komentarze: 4
    Tramwaj typu Standard przy Hali Stulecia, lata dwudzieste XX w.
  • Data: 1925-1939
    komentarze: 0
    Fragment doczepy lub wozu motorowego LH. Jeden z trzech kadrów ...
  • Data: 1925-1945
    komentarze: 2
    Tramwaj produkcji LHW przed zajezdnią na Popowicach.
  • Data: 1927
    komentarze: 5
    Tramwaj linii 2E właśnie minął most Grunwaldzki.
  • Data: 1927
    komentarze: 0
    Triebwagen Linke-Hofmann 1927. Żródło: Deutsche Strassenbahnwagen ...
  • Data: 1927
    komentarze: 13
    Tramwaj na moście Grunwaldzkim pod koniec lat 20 XX w. [Poprzednio ...
  • Data: 1928
    komentarze: 1
    Tramwaj linii 5 przy ratuszu. Znana fotografia, jednak inaczej ...
  • Data: 1930
    komentarze: 1
    Tramwaj linii nr 5 przejeżdża przez Rynek. Fragment pocztówki ...
  • Data: 1930-1935
    komentarze: 10
    Ulica Świdnicka w sąsiedztwie fosy przed wojną z widocznymi - ...
  • Data: 1930-1935
    komentarze: 3
    Tramwaj na ul. Świdnickiej na tle kościoła pw. Bożego Ciała i ...
  • Data: 1930-1940
    komentarze: 4
    Wagon nauki jazdy na pętli na Rakowcu (ul.Rakowiecka w pobliżu ...
  • Data: 1930-1940
    komentarze: 0
    Tramwaj przed kamienica nr 19 w Rynku
  • Data: 1930-1940
    komentarze: 8
    Wrocławski tramwaj na pętli ,,Biskupin".http://dolny-slask.org.pl/823916,foto.html?idEntity=509383
  • Data: 1932
    komentarze: 0
    Uliczny ruch na ul. Świdnickiej, w centrum kadru dom handlowy ...
  • Data: 1932-03
    komentarze: 2
    Ul. Piotra Skargi-Arrasowa. Widok ze Wzgórza Partyzantów.
  • Data: 1935
    komentarze: 9
    Tramwaj linii 5 na Rynku. Napisy na pojeździe - "Oławska - Księże". ...
  • Data: 1935-1937
    komentarze: 0
    Tramwaj linii 10 przy ul. Ludomira Różyckiego.
  • Data: 1935-1940
    komentarze: 1
    Tramwaj linii nr 1 we Wrocławiu. Jak widać już wtedy jedzono zupy ...
  • Data: 1939
    komentarze: 4
    Tramwaj Linke-Hofmann Standard. Nr 1057. Widoczny jest dość charakterystyczny ...
  • Data: 1939-1943
    komentarze: 0
    Tramwaj w Rynku na tle białego ratusza.
  • Data: 1940-1943
    komentarze: 8
    Tramwaj linii 1 na przystanku końcowym przy ul.Olszewskiego.
  • Data: 1942-1943
    komentarze: 0
    Zajezdnia przy ul. Grabiszyńskiej w latach wojny
  • Data: 1942-1943
    komentarze: 10
    Tramwaj linii 9 na jednej z pętli ( Sępolno ? )
  • Data: 1942-1943
    komentarze: 2
    Tramwaje na jednej z pętli
  • Data: 1942-1944
    komentarze: 8
    Dawna Kasierstr. (pl. Grunwaldzki), widok w letnie popołudnie ...
  • Data: 1943
    komentarze: 2
    Zajezdnia tramwajowa przy ul.Legnickiej.
  • Data: 1945
    komentarze: 3
    Z dedykacja dla szefa strony Neo - "Nie było we Wrocławiu ani ...
  • Data: 1946
    komentarze: 7
    Pętla Biskupin, charakterystyczna torba konduktora.
  • Data: 1946-1947
    komentarze: 1
    Tramwaj linii nr 4 na ul. Krupniczej jadący w kierunku pl. Legionów
  • Data: 1947
    komentarze: 0
    Warsztaty tramwajowe przy ul. Legnickiej.
  • Data: 1947
    komentarze: 2
    Zniszczone wrocławskie tramwaje.
  • Data: 1947
    komentarze: 0
    Ratusz w widoku od wschodu, 1947r.
  • Data: 1947
    komentarze: 9
    Zniszczone wozy tramwajowe w zajezdni nr 5 przy ul. Legnickiej. ...
  • Data: 1947-1949
    komentarze: 7
    Za chwilę tramwaj pojedzie prosto w ul. Odrzańską
  • Data: 1948
    komentarze: 0
    Ratusz w 1948 r. wyd. i fot. Jerzy Walla, Gliwice
  • Data: 1948
    komentarze: 2
    Widok na zachodnią część Rynku.

Tramwaje Linke-Hofmann na innych fotografiach
1938
1931 - 1932