Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
2016 - Remont wiaduktu kolejowego
18
 
 
 
 
  ID: 549639

Wiadukt kolejowy (Wałbrzych / Niepodległości)

Kastenträgerbrücke, Eisenbahnbrücke Dittersbach



Budowa
1878/1908-1910
 
Most kolejowy nad głęboką doliną, z ulicą Niepodległości jako głównym ciągiem komunikacyjnym, znajdujący się w km 50,517 linii Kłodzko – Wałbrzych, był obiektem szczególnie chronionym. Stosunkowo duża rozpiętość przęseł i wysokość podpór sprawiały, że do 1945 roku nie prowadzono eksploatacji w jego filarze ochronnym. Z materiałów archiwalnych WKWK wynika, że przed 1945 rokiem rozważano projekt zbudowania nowej stacji kolejowej i układu torowego w Wałbrzychu, omijającego stację Wałbrzych Główny, wiadukt ...
Most kolejowy nad głęboką doliną, z ulicą Niepodległości jako głównym ciągiem komunikacyjnym, znajdujący się w km 50,517 linii Kłodzko – Wałbrzych, był obiektem szczególnie chronionym. Stosunkowo duża rozpiętość przęseł i wysokość podpór sprawiały, że do 1945 roku nie prowadzono eksploatacji w jego filarze ochronnym. Z materiałów archiwalnych WKWK wynika, że przed 1945 rokiem rozważano projekt zbudowania nowej stacji kolejowej i układu torowego w Wałbrzychu, omijającego stację Wałbrzych Główny, wiadukt i tunel Wołowca, w celu podjęcia pod nimi eksploatacji górniczej.

Opis obiektu:

Wiadukt jest obiektem trójprzęsłowym o jednakowych rozpiętościach po 40,0 m. Zbudowany jako wiadukt pod linią dwutorową ma każde przęsło złożone z dwu niezależnych ustrojów nośnych (pod każdym torem) o konstrukcjach kratowych z jazdą górą. Ciągi konstrukcji pod torami nie były prawdopodobnie budowane w tym samym czasie, gdyż różnią się pod względem systemu kraty głównej i prawdopodobnie gatunkiem stali. Pod torem po północnej stronie wiaduktu są kraty o pasach równoległych systemu N, (od niepodwieszone), pod torem zaś po południowej stronie pas dolny kraty systemu N został uzupełniony trzecim, krzywoliniowym pasem o charakterze podwieszenia i stąd kraty nazywane są P (od podwieszone). Podporami skrajnymi wiaduktu są masywne przyczółki wtopione w nasyp, podporami pośrednimi – wysokie na około 20 m filary o kształcie litery A, z masywnymi nogami . Jezdnie na wiadukcie ułożone są na pomoście typu otwartego (mostownice oparte na podłużnicach).
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1878-1880
    komentarze: 1
    Wiadukt kolejowy w Wałbrzychu na fotografii z ok. 1878 r.
  • Data: 1895-1898
    komentarze: 0
    Dittersbach. W tle Kolbebaude. Obieg z 15 sierpnia 1905 r.
  • Data: 1896
    komentarze: 6
    Dittersbach - 1896r.
  • Data: 1897-12-13
    komentarze: 2
    Dittersbach - 13.12.1897r.
  • Data: 1898-09-22
    komentarze: 0
    Dittersbach. W tle Kolbebaude. Obieg z 22.09.1898 r. Bliźniacza ...
  • Data: 1899-1900
    komentarze: 4
    Wałbrzyska dzielnica Podgórze, widoczny wiadukt kolejowy oraz ...
  • Data: 1899-1902
    komentarze: 1
    "Podrowienia z stacji Podgórze". W miniaturach wiadukt nad ul. ...
  • Data: 1900-1904
    komentarze: 0
    Wiadukt kolejowy nad ul. Niepodległości.
  • Data: 1900-1905
    komentarze: 0
    Dittersbach. Wiadukt kolejowy.
  • Data: 1900-1905
    komentarze: 0
    Dittersbach. Wiadukt kolejowy.
  • Data: 1900-1910
    komentarze: 6
    Podgórze.
  • Data: 1902
    komentarze: 1
    Dittersbach - 1902r.
  • Data: 1902
    komentarze: 2
    Podgórze na pięknej pocztówce, widoczna zabudowa ul. Kosynierów ...
  • Data: 1902-07-05
    komentarze: 3
    Dittersbach - 05.07.1902r.
  • Data: 1903
    komentarze: 0
    Wiadukt kolejowy nad obecną ul. Niepodległości w wałbrzyskiej ...
  • Data: 1903-09-17
    komentarze: 0
    Dittersbach - obieg z 17.09.1903 r.
  • Data: 1903-1907
    komentarze: 3
    Podgórze (opis uzupełnię).
  • Data: 1904
    komentarze: 0
    Wiadukt kolejowy nad obecną ul. Niepodległości.
  • Data: 1905
    komentarze: 0
    Dittersbach - wiadukt kolejowy - 1905r.
  • Data: 1905-1907
    komentarze: 2
    Podgórze- fragment dzielnicy z wiaduktem kolejowym i Barbarką ...
  • Data: 1905-1908
    komentarze: 0
    Wiadukt przy ulicy Niepodległości w Wałbrzyskiej dzielnicy Podgórze, ...
  • Data: 1905-1910
    komentarze: 0
    Wiadukt kolejowy na pocz. XXw.
  • Data: 1905-1920
    komentarze: 0
    Wiadukt kolejowy na linii Wałbrzych - Kłodzko w tle wieża kościoła ...
  • Data: 1905-1920
    komentarze: 0
    Dittersbach w innym ujęciu.
  • Data: 1906
    komentarze: 1
    Wiadukt na Podgórzu - 1906r.
  • Data: 1906-01-11
    komentarze: 0
    Dittersbach - wiadukt w roku 1906
  • Data: 1906-1910
    komentarze: 1
    Wiadukt nad ul. Niepodległości. Motyw często spotykany, ale takiego ...
  • Data: 1907-03-08
    komentarze: 0
    Dittersbach - obieg z 08.03.1907r.
  • Data: 1907-1910
    komentarze: 0
    Wiadukt kolejowy na Podgórzu. W tle kościół ewangelicki i Góry ...
  • Data: 1908
    komentarze: 1
    Dittersbach - wiadukt kolejowy - 1908r.
  • Data: 1908-1910
    komentarze: 0
    Podgórze - wiadukt kolejowy ok. 1910r. W tle kopalnia Melchior.
  • Data: 1909-1910
    komentarze: 0
    Wałbrzyska dzielnica Podgórze, widoczny wiadukt kolejowy na linii ...
  • Data: 1909-1915
    komentarze: 1
    Wiadukt kolejowy na wałbrzyskim Podgórzu.
  • Data: 1910
    komentarze: 1
    Wałbrzych 1910r. Rozbudowa wiaduktu kolejowego.
  • Data: 1910
    komentarze: 0
    Wiadukt kolejowy na Podgórzu w Wałbrzychu..
  • Data: 1910-12-31
    komentarze: 5
    Dittersbach - 31.12.1910r.
  • Data: 1910-1912
    komentarze: 2
    Wiadukt
  • Data: 1910-1912
    komentarze: 0
    Wiadukt kolejowy na Podgórzu w tle Kościół Ewangelicki i kamieniołom.
  • Data: 1910-1915
    komentarze: 0
    Wiadukt kolejowy na wałbrzyskim Podgórzu.
  • Data: 1910-1920
    komentarze: 4
    Fragment widokówki z widocznym tramwajem na ul. Niepodległości, ...

Wiadukt kolejowy (Wałbrzych / Niepodległości) na innych fotografiach
  • 1930 - 1937
  • 1930 - 1935
  • 2013
  • 2013
  • 1920 - 1945
  • 1908 - 1913
  • 2014
  • 2013
  • 1900
  • 1935 - 1945
  • 1913 - 1915
  • 1927
  • 1929 - 1933
  • 1900