![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stacja powstała w 1880 roku, wybudowano wówczas murowany budynek dworca i drewnianą wiatę peronową. W 1903 roku wybudowano ceglany magazyn i dokonano przebudowy budynków stacji. Z peronu najbliżej dworca odjeżdżało prawdopodobnie wahadło podmiejskie do Leśnicy, a może i dalej do Środy Śląskiej. Nad peronami można było przejść drewnianym pomostem, który rozebrano w latach 70., pozostały po nim betonowe podstawy. Stacja przebudowana w latach 2007-2008 roku. Ograniczono liczbę torów (część torów postojowych ...
Stacja powstała w 1880 roku, wybudowano wówczas murowany budynek dworca i drewnianą wiatę peronową. W 1903 roku wybudowano ceglany magazyn i dokonano przebudowy budynków stacji. Z peronu najbliżej dworca odjeżdżało prawdopodobnie wahadło podmiejskie do Leśnicy, a może i dalej do Środy Śląskiej. Nad peronami można było przejść drewnianym pomostem, który rozebrano w latach 70., pozostały po nim betonowe podstawy. Stacja przebudowana w latach 2007-2008 roku. Ograniczono liczbę torów (część torów postojowych obsługiwało zakłady chemiczne Złotniki) i przysłonięto zabytkowy budynek noweczesnymi peronami. Na szlaku zamontowano samoczynną blokadę liniową, a ruchem na stacji steruje LCS z Muchoboru. (moose - korzystałem z opisu Covalusa
Pokaż więcej
Pokaż mniej
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() ![]() |
||
Stacja kolejowa Wrocław Żerniki na innych fotografiach | ||
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
---|---|---|---|