Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
2013-2015 Przebudowa wiaduktu
69
 
 
 
 
  ID: 546194

Wiadukt kolejowy (Wrocław - Popowicka / Starogroblowa)



Budowa
1856, 1947, 2013-14
Likwidacja
2013
 
Wiadukt kolejowy położony w ciągu magistralnej linii nr 271 (E59) Wrocław – Poznań, nad ul. Starogroblową we Wrocławiu. Obiekt usytuowany jest w obrębie stacji Wrocław Popowice. W ramach modernizacji linii 271 na terenie Wrocławia zdecydowano o całkowitej rozbiórce wiaduktu z 1947 roku i zastąpienie go zupełnie nową konstrukcją. Funkcja nowowybudowanego obiektu umożliwia bezkolizyjne skrzyżowanie linii kolejowych w ramach przebudowywanego układu torowego stacji Popowice z układem drogowym ul. Starogroblowej, ...
Wiadukt kolejowy położony w ciągu magistralnej linii nr 271 (E59) Wrocław – Poznań, nad ul. Starogroblową we Wrocławiu. Obiekt usytuowany jest w obrębie stacji Wrocław Popowice. W ramach modernizacji linii 271 na terenie Wrocławia zdecydowano o całkowitej rozbiórce wiaduktu z 1947 roku i zastąpienie go zupełnie nową konstrukcją. Funkcja nowowybudowanego obiektu umożliwia bezkolizyjne skrzyżowanie linii kolejowych w ramach przebudowywanego układu torowego stacji Popowice z układem drogowym ul. Starogroblowej, zaproponowanym w ramach koncepcji budowy trasy tramwajowej Tramwaj Plus od ul. Władysława Jagiełły do pętli na osiedlu Kozanów we Wrocławiu. Nowy obiekt zaprojektowano jako osiem oddzielnych przęseł stalowych o schemacie statycznym dwuprzęsłowym, ciągłym pod każdy z torów, pod przebudowywany układ torowy stacji Wrocław Popowice (układ dwuprzęsłowy konstrukcji o długości 24.58+20,62 m dla ośmiu torów zastępuje istniejący jednoprzęsłowy dł. 10,88 m dla siedmiu torów i 10,54 m dla dwóch torów, likwidacja jednego przęsła pod likwidowany tor). Przęsła o prostych środnikach o konstrukcji stalowej, spawanej blachownicowej dla torów nr 31 i 32 (linia 271). Przęsła o pochylonych środnikach o konstrukcji stalowej, spawanej blachownicowej z płytą pomostową stalową ortotropową dla pozostałych sześciu torów. Światło poziome nowego obiektu uwzględnia docelową przebudowę ul. Starogroblowej i zmianę układu ulicy na układ dwujezdniowy i ciągiem pieszo-rowerowym, wydzielonym torowiskiem tramwajowym z obustronnymi peronami oraz ścieżką rowerową i chodnikiem. Rozpiętość nowego wiaduktu 46 m, skos przęseł 80-82 st., światło pionowe 5,16 m, światło poziome 19,05-22,95 m (moose)
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 2005-03-20
    komentarze: 0
    Wschodni koniec ul. Popowickiej, w głebi za wiaduktem widać już ...
  • Data: 2007-07-04
    komentarze: 0
    Widok wiaduktu od strony ul. Starogroblowej (Dammstr.). W tym ...
  • Data: 2008-01-25
    komentarze: 1
    Wiadukt kolejowy Wrocław Popowice,i widok na ul. Popowicką i Długą.
  • Data: 2015-07-30
    komentarze: 2
    Na przebudowanym wiadukcie nad ul.Popowicką/Starogroblową) mijają ...
  • Data: 2015-12-23
    komentarze: 0
    Wiadukt przy stacji Wrocław Popowice. Zakończono prace budowlane ...
  • Data: 2015-12-23
    komentarze: 0
    Wiadukt przy stacji Wrocław Popowice. Zakończono prace budowlane ...
  • Data: 2015-12-23
    komentarze: 0
    Wiadukt przy stacji Wrocław Popowice. Zakończono prace budowlane ...
  • Data: 2015-12-23
    komentarze: 0
    Wiadukt przy stacji Wrocław Popowice. Zakończono prace budowlane ...
  • Data: 2016-08-28
    komentarze: 0
    Wiadukt kolejowy nad ul.Popowicką / Starogroblową. Widok od strony ...
  • Data: 2016-10-22
    komentarze: 2
    Wiadukt przy stacji Wrocław Popowice.
  • Data: 2019-09-08
    komentarze: 0
    Wiadukt kolejowy przy stacji Wrocław Popowice.
  • Data: 2019-09-08
    komentarze: 0
    Podpory wiaduktu kolejowego.
  • Data: 2021-06-11
    komentarze: 0
    Widok na wiadukt kolejowy (Wrocław - Popowicka / Starogroblowa) ...

Wiadukt kolejowy (Wrocław - Popowicka / Starogroblowa) na innych fotografiach
  • 2015