Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

      Zapomniałem hasło/login

Polski Deutsch English

ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
Wiadukt drogowy (Krzyżowa / LK 137)
2
236,700 km
Stacja kolejowa Jaworzyna Śląska
57
242,094 km
Przystanek kolejowy Stanowice (d. stacja)
17
244,742 km
Przejazd kolejowy (Międzyrzecze / LK 137)
1
245,000 km
Wiadukt kolejowy (Międzyrzecze / LK 137)
1
245,650 km
Wiadukt kolejowy (Strzegom / LK 137 - ul. Szarych Szeregów)
4
245,778 km
Posterunek odgałęźny Strzegom Międzyrzecze
6
247,227 km
Stacja kolejowa Strzegom
99
249,830 km
Ładownia Graniczna (d. stacja towarowa)
5
251,962 km
Przystanek kolejowy Goczałków
7
253,624 km
Stacja kolejowa Rogoźnica
39
260,8-261,8 km
Wiadukt drogowy WSJ-6 (S3 / Zębowice)
3
262,333 km
Stacja kolejowa Jawor
129
266,040 km
Przystanek kolejowy Stary Jawor (d. stacja)
60
267,269 km
Posterunek bocznicowy Mercedes
47
268,308 km
Przystanek kolejowy Brachów (d. stacja)
48
269,160 km
Wiadukt drogowy WS-7 (S3 / LK 137)
2
269,270 km
Bocznica szlakowa Brachów KSS Bartnica
27
271,731 km
Przystanek kolejowy Przybyłowice
10
274,630 km
Wiadukt kolejowy (Nowa Wieś Legnicka - LK137 / DW320)
3
276,404 km
Przystanek kolejowy Legnica Strefa
2
277,642 km
Przystanek kolejowy Nowa Wieś Legnicka (d. stacja)
15
280,494 km
Przystanek kolejowy Legnica Piekary
7
280,610 km
Wiadukt drogowy (Legnica / al. marsz. J. Piłsudskiego - LK137)
12
280,820 km
Most kolejowy (pot. Kopanina / Legnica-Osiedle Ptasie - LK 137)
5
281,130 km
Wiadukt kolejowy (Legnica / LK 137 - ul. Łabędzia)
5
281,990 km
Wiadukt kolejowy (Legnica / LK 137 - ul. Wrocławska)
5
282,214 km
Posterunek odgałęźny Legnica Wschód
8
283,905 km
Stacja kolejowa Legnica
51
 
 
 
 
  ID: 545510

Odcinek Jaworzyna Śl. - Legnica
Magistrala Podsudecka



Budowa
1855-56
 
Jedna z najstarszych linii kolejowych w Polsce. Powstała w 2 etapach: odcinek z Jaworzyny Śląskiej do Strzegomia uruchomiono 25.10.1855 roku, a odcinek ze Strzegomia do Legnicy 31.12.1856 roku. Drugi tor ułożono na linii w latach 1909-1912 i tenże tor rozebrała Armia Czerwona w 1945 roku. Pomimo braku drugiego toru linia odgrywa duże znaczenie z transportu surowców z Górnego Śląska w stronę Niemiec, stąd powstały zamierzenia by po 2013 roku odbudować drugi tor i ją elektryfikować z Legnicy do Katowic. ...

Jedna z najstarszych linii kolejowych w Polsce. Powstała w 2 etapach: odcinek z Jaworzyny Śląskiej do Strzegomia uruchomiono 25.10.1855 roku, a odcinek ze Strzegomia do Legnicy 31.12.1856 roku. Drugi tor ułożono na linii w latach 1909-1912 i tenże tor rozebrała Armia Czerwona w 1945 roku. Pomimo braku drugiego toru linia odgrywa duże znaczenie z transportu surowców z Górnego Śląska w stronę Niemiec, stąd powstały zamierzenia by po 2013 roku odbudować drugi tor i ją elektryfikować z Legnicy do Katowic. Ruch osobowy i towarowy na linii czynny, choć zdecydowanie za niski jak na potencjał tej linii. W ramach elektryfikacji linii z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa zelektryfikowano 30.10.1986 r. na 6 km odcinku linię nr 137 na odcinku z Legnicy do Nowej Wsi Legnickiej (nieukończono do Jawora), gdzie bieg zaczynały pociągi aglomeracyjne z Legnicy do Głogowa na potrzeby LGOM. Przewody trakcyjne zostały zdemontowane. Więcej nt. Magistrali Podsudeckiej:


Kilometraż przystanków i stacji oraz bocznic liczony jest od Katowic - wg PLK linia nr 137 Katowice - Legnica (w nawiasie kilometraż osi stacji i przystanków liczony od Jaworzyny Śląskiej):
- , Jaworzyna Śląska, st., km 236,700 (km 0,000)
- , Stanowice, po., km 242,094 (km 5,328)
- , Strzegom Międzyrzecze, podg., km 245,778 (km 9,012)
- , Strzegom, st., 247,227 (km 10,461)
- , Goczałków, po./ ład., km 251,962 (km 15,196)
- , Rogoźnica, st., km 253,625 (km 16,859)
- bocznica "Rogoźnica II", bszl., km 253,861
- , bocznica "Mały Jawor", bszl., km 261,278
- , Jawor, st., km 262,333 (km 25,567)
- bocznica Lafarge Kruszywa i Beton, bszl., km 265,427
- , Stary Jawor, po. i bocznica, km 266,040 (km 29,274) - [nazwa tymczas. 1945/46: Jawor Stary ]
- , Brachów, po., km 268,308 (km 31,542) - [nazwa tymczas. 1945/46: Brechlewice ]
- , Przybyłowice, po., km 271,731 (km 34,965) - [nazwa tymczas. 1945/46: Trzeblowice ]
- , Nowa Wieś Legnicka, po. i bocznica, km 277,642 (km 40,876)
- , Legnica Piekary, po., km 280,494 (km ?)
- , Legnica Wschód, podg., km 282,214 (km ?)
- , Legnica, st., km 283,905 (km 47,138)
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1858-1860
    komentarze: 4
    Budynki dworców kolejowych na linii Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzickiej, ...
  • Data: 1934
    komentarze: 0
    Cukrownia Goczałków.
  • Data: 2012-09-28
    komentarze: 2
    Widok z wysokości wiaduktu kolejowego nad ul. Szarych Szeregów ...
  • Data: 2014-03-22
    komentarze: 4
    Fragment linii kolejowej Jaworzyna Śl.-Legnica koło Międzyrzecza, ...
  • Data: 2015-07-07
    komentarze: 0
    Wioska i linia kolejowa relacji Jawor - Legnica
  • Data: 2015-07-07
    komentarze: 0
    Szlak kolejowy Legnica - Jawor i początek pasa startowego legnickiego ...
  • Data: 2015-07-07
    komentarze: 0
    Szlak kolejowy do Legnicy i płyta legnickiego lotniska.
  • Data: 2016-03-16
    komentarze: 0
    Prace remontowe i konserwacyjne na torowisku Jawor - Stary Jawor
  • Data: 2016-03-16
    komentarze: 0
    Prace remontowe
  • Data: 2016-03-17
    komentarze: 0
    Prace ziemne na torowisku
  • Data: 2016-03-17
    komentarze: 0
    Na wysokości ciepłowni osiedlowej
  • Data: 2016-03-18
    komentarze: 0
    Widok z przejścia na Kwiatową
  • Data: 2016-03-18
    komentarze: 1
    Torowisko na wysokości boiska gimnazjalnego w kierunku stacji ...
  • Data: 2016-03-21
    komentarze: 0
    Torowisko na wysokości boiska gimnazjalnego w kierunku Legnicy
  • Data: 2016-03-21
    komentarze: 0
    Część szlaku kolejowego między Global - Polleną,a osiedlową ciepłownią
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Patrzę i nie dowierzam ,wcięło gdzieś tory
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Został nasyp i kilka starych podkładów
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Widok od strony przejazdu na styku Wieniawskiego i Narutowicza
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Tyle zostało - przejazd z DK-3
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Tory w stronę Starego Jawora
  • Data: 2016-03-25
    komentarze: 0
    Usunięto tory ale również nasyp podtorza
  • Data: 2016-03-25
    komentarze: 1
    .... i usuwają dalej
  • Data: 2016-03-30
    komentarze: 0
    Dostawa nowych segmentów torowiska
  • Data: 2016-03-30
    komentarze: 0
    Praca specjalistycznego dźwigu
  • Data: 2016-03-30
    komentarze: 0
    Formowanie łuku torowiska poprzez przycinanie jednej z szyn
  • Data: 2016-03-31
    komentarze: 0
    Nowe torowisko na wstępnym etapie montażu
  • Data: 2016-03-31
    komentarze: 0
    Kolejny segment do zabudowy
  • Data: 2016-04-02
    komentarze: 0
    Zaczyna to przypominać poważny szlak kolejowy
  • Data: 2016-04-05
    komentarze: 0
    Zbliża się moment zakończenia robót na torowisku.
  • Data: 2016-04-08
    komentarze: 0
    Ciąg dalszy mozolnych prac na torowisku
  • Data: 2016-04-08
    komentarze: 0
    Wymiana szyn montażowych na docelowe nazwę je trakcyjne
  • Data: 2016-04-08
    komentarze: 0
    Końcówka wymiany szyn
  • Data: 2016-04-13
    komentarze: 0
    Przejście dla pieszych na wysokości ulicy Kwiatowej
  • Data: 2016-04-13
    komentarze: 2
    Kosmetyka przed oddaniem odcinka linii kolejowej nr 137 do eksploatacji
  • Data: 2017-06-30
    komentarze: 0
    Ciepłownia osiedlowa
  • Data: 2018-07-25
    komentarze: 0
    Modernizacja przejazdu kolejowego na ulicy Wojska Polskiego
  • Data: 2018-07-25
    komentarze: 0
    Widoczny zakres robót torowych
  • Data: 2018-07-25
    komentarze: 2
    Opodal krytego basenu "Słowianki "
  • Data: 2018-07-26
    komentarze: 0
    W kierunku Starego Jawora
  • Data: 2018-07-26
    komentarze: 0
    Na czas robót tymczasowe przejście dla pieszych

Odcinek Jaworzyna Śl. - Legnica
Magistrala Podsudecka
na innych fotografiach
2013
1996
2017
2016