MENU
Budynek nr 38-44 przy ul. Wita Stwosza.

Dodał: maras° - Data: 2015-04-25 14:44:05 - Odsłon: 1710
24 kwietnia 2015

Data: 2015:04:24 14:55:21   ISO: 80   Ogniskowa: 4.25 mm   Aparat: SONY DSC-H70   Przysłona: f/8   Ekspozycja: 10/2500 s  


Zaprojektowany przez zespól autorski z Miastoprojektu: arch. Włodzimierz Czerechowski, arch. Ryszard Natusiewicz, arch. Anna Tarnawska, arch. Jerzy Tarnawski. Realizacja - Przedsiębiorstwo Budownictwa Uprzemysłowionego.
Obiekt zrealizowany został jako element odbudowywanego rejonu placu Nowy Targ i wprowadzał formy współczesnej architektury w bezpośrednie sąsiedztwo odtworzonego, zabytkowego Rynku. Budynkiem przegrodzono ul. łaciarską, pozostawiając jej ślad w formie przejścia przez wnętrze blokowe, które w ten sposób uzyskało skalę pozwalającą na organizację .rekreacji przydomowej, budowę żłobka i wprowadzenie znacznej ilości zieleni. W swej wschodniej części budynek nawiązuje gabarytem do sąsiedniego biurowca PKO, a realizacja podcienia wzdłuż ul. Wita Stwosza wywołała kolejne decyzje (jeszcze nie w pełni zrealizowane), poszerzające północny chodnik tej ulicy. Pozostałe części obiektu to rytm wzajemnie przesuniętych segmentów budynku, w którym ostre krawędzie uskoków zmiękczone zostały układem balkonów. Owe krawędzie wyznaczają linię zabudowy górnej partii obiektu, zaś w przyziemiu jest nią płyta szklanych witryn, sprowadzona do samej powierzchni chodnika i posadzki we wnętrzach sklepów. Uciążliwość południowej ekspozycji usług złagodzono zastosowaniem metalowych osłon, wyraźnie podbudowujących elewacje wyższych kondygnacji. Rytm segmentów budynku oraz rozwiązanie połaci dachu były próbą świadomego nawiązania do historycznych struktur zabudowy staromiejskiej.

Mister Wrocławia 1962

  • /foto/185/185742m.jpg
    1962
  • /foto/3/003346m.jpg
    1962 - 1965
  • /foto/397/397016m.jpg
    1962 - 1965
  • /foto/4680/4680209m.jpg
    1962 - 1965
  • /foto/4680/4680210m.jpg
    1962 - 1965
  • /foto/6541/6541180m.jpg
    1963
  • /foto/3268/3268285m.jpg
    1964
  • /foto/397/397898m.jpg
    1964 - 1965
  • /foto/453/453179m.jpg
    1965
  • /foto/4630/4630129m.jpg
    1969
  • /foto/9934/9934969m.jpg
    1970
  • /foto/13/13773m.jpg
    2004
  • /foto/177/177499m.jpg
    2006
  • /foto/96/96868m.jpg
    2006
  • /foto/6384/6384685m.jpg
    2007
  • /foto/222/222535m.jpg
    2008
  • /foto/222/222537m.jpg
    2008
  • /foto/343/343559m.jpg
    2010
  • /foto/347/347217m.jpg
    2010
  • /foto/347/347959m.jpg
    2010
  • /foto/431/431724m.jpg
    2012
  • /foto/3320/3320702m.jpg
    2012
  • /foto/3975/3975908m.jpg
    2013
  • /foto/5874/5874721m.jpg
    2015
  • /foto/6284/6284224m.jpg
    2016
  • /foto/8931/8931403m.jpg
    2017
  • /foto/8020/8020068m.jpg
    2018
  • /foto/8334/8334951m.jpg
    2018
  • /foto/8627/8627121m.jpg
    2018
  • /foto/7261/7261128m.jpg
    2018
  • /foto/9241/9241952m.jpg
    2021
  • /foto/9620/9620733m.jpg
    2021
  • /foto/9707/9707170m.jpg
    2021
  • /foto/9865/9865756m.jpg
    2022
  • /foto/10175/10175073m.jpg
    2022
  • /foto/10141/10141496m.jpg
    2022

maras°

Poprzednie: Perony i torowiska stacji Wałbrzych Miasto Strona Główna Następne: Dworzec kolejowy Wałbrzych Miasto