![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Odcinek ok 6,7 km dawnej Kolejki Sowiogórskiej ze Ścinawki Średniej do Dzikowca jest wykorzystywany głównie do przewozów urobku z kamieniołomu gabra w Nowej Rudzie - Słupcu. Wcześniej wykorzystywała tę trasę również KWK "Nowa Ruda", ale obecnie tory i wszystkie wiadukty w kierunku tej kopalni są zdemontowane. Odcinek ze Ścinawki do słupieckiego kamieniołomu to jedyny wykorzystywany fragment z całej trasy dawnej Kolejki Sowiogórskiej, a 1,6 km fragment ze stacji w Nowa Ruda Słupiec do kopalny utrzymywany ...
Odcinek ok 6,7 km dawnej Kolejki Sowiogórskiej ze Ścinawki Średniej do Dzikowca jest wykorzystywany głównie do przewozów urobku z kamieniołomu gabra w Nowej Rudzie - Słupcu. Wcześniej wykorzystywała tę trasę również KWK "Nowa Ruda", ale obecnie tory i wszystkie wiadukty w kierunku tej kopalni są zdemontowane. Odcinek ze Ścinawki do słupieckiego kamieniołomu to jedyny wykorzystywany fragment z całej trasy dawnej Kolejki Sowiogórskiej, a 1,6 km fragment ze stacji w Nowa Ruda Słupiec do kopalny utrzymywany jest przez Kopalnię Surowców Skalnych w Bartnicy. Kończy się bocznicą na początku Dzikowca a dalej tory już nie istnieją od 1978. Dla potrzeb wyciągania składów z kamieniem kopalnia wykorzystuje ok. 200 m fragment dawnej, przedwojennej bocznicy do kopalni węgla Jan Baptysta.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |