![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Wiadukt i wąwóz pod nim powstały ponad 100 lat temu jako część trasy Kolei Sowiogórskiej (Eulengebirgsbahn), łączącej obie strony Gór Sowich, kopalnie Nowej Rudy z zagłębiem włókienniczym Dzierżoniowa, Bielawy i Pieszyc. W 1900 r. otwarto pierwszy odcinek trasy (Pieszyce - Srebrna Góra Miasto), zaś w 1902 r. odcinek Srebrna Góra - Ścinawka Średnia. Na trasie Srebrna Góra - Nowa Wieś Kłodzka ze względu na duży nachylenie terenu zastosowano unikatowy w skali Śląska system kolejki zębatej. Pomiędzy ...
Wiadukt i wąwóz pod nim powstały ponad 100 lat temu jako część trasy Kolei Sowiogórskiej (Eulengebirgsbahn), łączącej obie strony Gór Sowich, kopalnie Nowej Rudy z zagłębiem włókienniczym Dzierżoniowa, Bielawy i Pieszyc. W 1900 r. otwarto pierwszy odcinek trasy (Pieszyce - Srebrna Góra Miasto), zaś w 1902 r. odcinek Srebrna Góra - Ścinawka Średnia. Na trasie Srebrna Góra - Nowa Wieś Kłodzka ze względu na duży nachylenie terenu zastosowano unikatowy w skali Śląska system kolejki zębatej. Pomiędzy dwoma szynami (o normalnym rozstawiee) zamontowano trzecią, zębatą szynę, po której poruszało się pędne koło zębate znajdujace się w podwoziu lokomotywy. Wiadukt Wiszący (widoczny na tym zdjęciu
Pokaż więcej
Pokaż mniej
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() ![]() |
||
Wiadukt drogowy (Srebrna Góra twierdza) tzw. Wiszący Most na innych fotografiach |
||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
---|---|---|---|