Pierwotnie istniała tu bocznica odchodząca od toru Kolei Wrocławsko-Świebodzickiej do cukrowni w Muchoborze Wielkim wzmiankowana już w sprawozdaniu tej spółki kolejowej w 1847 r. Nie istniała wówczas jeszcze stacja Wrocław Zachodni, a pociągi na bocznicę wyprawiano ze stacji Smolec. Bocznica o długości 1 km prowadziła równolegle do potoku Kasina i dzisiejszą ulicą Karpacką wchodziła na teren cukrowni (na zdjęciu widoczna na górze zdjęcia). Bocznicę ...
Pierwotnie istniała tu bocznica odchodząca od toru Kolei Wrocławsko-Świebodzickiej do cukrowni w Muchoborze Wielkim wzmiankowana już w sprawozdaniu tej spółki kolejowej w 1847 r. Nie istniała wówczas jeszcze stacja Wrocław Zachodni, a pociągi na bocznicę wyprawiano ze stacji Smolec. Bocznica o długości 1 km prowadziła równolegle do potoku Kasina i dzisiejszą ulicą Karpacką wchodziła na teren cukrowni (na zdjęciu widoczna na górze zdjęcia). Bocznicę zlikwidowano ok. 1931 r., tj. wraz z cukrownią. Jej ślad wykorzystano do budowy bocznicy do lotniska wojskowego Strachowice w 1938 r. Po wojnie bocznica służyła do zaopatrywania tamtejszej bazy lotniczej. W latach 90. ubiegłego wieku straciła już rację bytu, od tego czasu pozostaje nieużytkowana i obecnie jest nieprzejezdna. (moose)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||
Bocznica kolejowa (Wrocław Zachodni - koszary lotnicze Strachowice) na innych fotografiach | ||