Niewielką stację Tuplice Dębinka przebudowano w złotych czasach PKP na pełnoprawną stację graniczną z powodu zapychania się granicy w Zasiekach ogromną liczbą wagonów. Zbudowano budynek odpraw celnych, budynek ekspedycji - a do ich budowy wykorzystano materiał z rozebranego dworca w Żarkach Wielkich. Dziś ta stacja jest w zasadzie zapomniana, zwłaszcza po zamknięciu ruchu osobowego w 2001 r. Obecnie w Tuplicach Dębince zatrzymują się dziennie 2 pary szynobusów PolRegio. Dewastacja obiektów postępowała ...
Niewielką stację Tuplice Dębinka przebudowano w złotych czasach PKP na pełnoprawną stację graniczną z powodu zapychania się granicy w Zasiekach ogromną liczbą wagonów. Zbudowano budynek odpraw celnych, budynek ekspedycji - a do ich budowy wykorzystano materiał z rozebranego dworca w Żarkach Wielkich. Dziś ta stacja jest w zasadzie zapomniana, zwłaszcza po zamknięciu ruchu osobowego w 2001 r. Obecnie w Tuplicach Dębince zatrzymują się dziennie 2 pary szynobusów PolRegio. Dewastacja obiektów postępowała od połowy lat 90. - jeszcze w 1996 r. była tu obsługa dyżurnego ruchu, a teraz pozostała jedynie prosta wiata. Dworzec z poczekalnią zburzono w 2007 r. Po torach dodatkowych na stacji pozostał tylko złom w ziemi. Ciekawostką na stacji jest zachowana szczelina przeciwlotnicza. Wejście do niej znajduje się niedaleko miejsca gdzie stał dworzec. Można nią przejść ok. 20 m. Tunel nie jest prosty, ale jest tak zbudowany specjalnie, żeby nie rozprzestrzeniała się fala uderzeniowa w przypadku bombardowania. Wewnątrz widzimy jeszcze resztki ławek przyściennych. Tuż przy szczelinie zachował się dawny magazynek odcinka drogowego. (moose za S. Fedorowicz - Atlas Kolejowy atlaskolejowy.net)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||
|
||