Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
Wiadukt kolejowy - Bystrzyca Górna
9
 
Wiadukt kolejowy - Bystrzyca Górna
6
 
 
 
 
  ID: 538091

Przepust - Bystrzyca Górna (kopalnia Maria Agnes)



Budowa
1902-04
 
Konieczność trasowania linii w najwęższym odcinku Doliny Bystrzycy wymusiła szereg rozwiązań inżynieryjnych wspomagających śmiałe poprowadzenie linii kolejowej, dosłownie na półkach skalnych. Tutaj po prostu kolej wjeżdżała w góry. Poprzeczne dolinki przekraczano po mostach i murowanej estakadzie:
- km 66,501, stalowy wiadukt blachownicowy, 4 przęsłowy o długości 29,8 m ;
- km 66,628, murowana estakada nad dawną kopalnią srebra Marie Agnes;
- km 66,709, stalowy wiadukt blachownicowy, 2 przęsłowy ...
Konieczność trasowania linii w najwęższym odcinku Doliny Bystrzycy wymusiła szereg rozwiązań inżynieryjnych wspomagających śmiałe poprowadzenie linii kolejowej, dosłownie na półkach skalnych. Tutaj po prostu kolej wjeżdżała w góry. Poprzeczne dolinki przekraczano po mostach i murowanej estakadzie:
- km 66,501, stalowy wiadukt blachownicowy, 4 przęsłowy o długości 29,8 m ;
- km 66,628, murowana estakada nad dawną kopalnią srebra Marie Agnes;
- km 66,709, stalowy wiadukt blachownicowy, 2 przęsłowy o długości 15 m.
Następny to już najdłuższy na trasie (143 m) Most przy Kruczej Skale.
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1904-1914
    komentarze: 1
    Ogólna panorama Bystrzycy Górnej na granicy z Lubachowem - widok ...
  • Data: 1904-1914
    komentarze: 0
    Panorama Bystrzycy Górnej - widok w kierunku Świdnicy. Tory kolejowe ...
  • Data: 1904-1914
    komentarze: 2
    Panorama Bystrzycy Górnej - widok w kierunku Świdnicy. Dokładnie ...
  • Data: 1910-1913
    komentarze: 0
    Na zdjęciu widać zabudowania Bystrzycy Górnej przy granicy z Lubachowem. ...
  • Data: 1910-1914
    komentarze: 0
    Wprawdzie nie widać na tym zdjęciu żadnego wiaduktu/estakady, ...