MENU
ZNACZNIKI
Trochę archeologii kolejowej bez grzebania w ziemi dzięki radarowi geodezyjnemu LIDAR: wyjazd ze stacji Nowy Świętów i odgałęzienia (od lewej) - na Sławinowice Nyskie (linia rozebrana w 1987 r.), na Głuchołazy i linia magistralna w kierunku na Prudnik i Kędzierzyn-Koźle. Doskonale widać łącznicę Stary Las (przy prawej krawędzi widać posterunek odgałęźny) - Rudawa. Łącznicę wybudowano w czasie ostatniej wojny dla usprawnienia ruchu przez dawną granicę z Czecho-Słowacją. Łącznica dziś rozebrana, a starotorze porasta młodnik.

Dodał: moose° - Data: 2015-04-01 21:40:43 - Odsłon: 1988
Rok 2013

Łącznica o długości ok. 770 m zbudowana pod koniec wojny dla możliwego przejazdu od strony Głuchołazów w stronę Kędzierzyna z pominięciem zmiany kierunku jazdy w Nowym Świętowie. Ruchem na łącznicy sterowano z posterunków Nowy Las (z przystankiem) oraz z posterunku odgałęźnego Rudawa na linii do Głuchołazów. Po wojnie łącznica straciła zasadniczo rację bytu, ale nie jest wykluczone że była używana w ruchu towarowym. Obecnie nr 770 ma łącznica Dęblin R11 - Dęblin R273 (moose)

  • /foto/9602/9602167m.jpg
    2021
  • /foto/9602/9602168m.jpg
    2021

www.geoportal.gov.pl

Poprzednie: Stacja transformatorowa Strona Główna Następne: Odcinek Jaworzyna Śląska - Wałbrzych Główny
Kolej Wrocławsko-Świebodzicka (cz.)