Ceglana, prostokątna lokomotywownia została zbudowana jako jednotaktowa dla dwóch lokomotyw. Do lokomotywowni przylega bezpośrednio ośmiokątna wieża ciśnień. Trzykondygnacyjna wieża ciśnień z głowicą została zbudowana w nietypowy sposób - z czerwonei i żółtej cegły zestawionej w poziomych pasach. Otwory okienne zwieńczono łukiem, a głowica wieży ozdobiona jest (uszkodzonym) ceglanym gzymsem nadającym wieży cech budowli obronnej (popularny wówczas w architekturze historyzm). W 1894 roku, po przedłużeniu ...
Ceglana, prostokątna lokomotywownia została zbudowana jako jednotaktowa dla dwóch lokomotyw. Do lokomotywowni przylega bezpośrednio ośmiokątna wieża ciśnień. Trzykondygnacyjna wieża ciśnień z głowicą została zbudowana w nietypowy sposób - z czerwonei i żółtej cegły zestawionej w poziomych pasach. Otwory okienne zwieńczono łukiem, a głowica wieży ozdobiona jest (uszkodzonym) ceglanym gzymsem nadającym wieży cech budowli obronnej (popularny wówczas w architekturze historyzm). W 1894 roku, po przedłużeniu linii z Gryfowa do Złotoryi i przebudowie stacji w Lwówku rozbudowano także parowozownię dostawiając do istniejącej bliźniaczą, jednotaktową halę. W trakcie budowy linii do Zebrzydowej, w 1906 r. przebudowano halę na wachlarzową, z dodatkowymi dwoma stanowiskami (razem 6). W latach 1950-1995 stopniowo likwidowano infrastrukturę lokomotywowni - obecnie jedynie pozostały tam mieszkania dawnych pracowników kolei. Pompa w dawnej wieży ciśnień nadal jest sprawna.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
||
Lokomotywownia (dawna) z wieżą ciśnień na innych fotografiach | ||