- lokalsi nie pomagają w elektryfikacji. O, a tak przy okazji to elektryfikacja nie przechodzi przez granicę do Goerlitz, zatem pociągi elektryczne będą kończyć bieg na stacji Zgorzelec Miasto. Niemcy elektryfikację odcinka Drezno - Goerlitz przesuwają już znacznie poza 2020 r. (szacowany koszt 500 mE razem z linią Goerlitz-Cottbus), zatem obecnie jedyną korzyścią projektu PLK elektryfikacji linii 278 będzie brak przesiadek w Węglińcu i dojazd EZT do Zgorzelca. Inwestycja o wartości 70 mln zł dla 7 par pociągów osobowych dziennie, które nie będą miały powiązania z siecią niemiecką! Dodać trzeba że tylko pociągów osobowych, bo ruch towarowy idzie przez Bielawę i Horkę. Oczywiście - jest to perspektywiczne powiązanie dwóch sieci, ale z dzisiejszego punktu widzenia, w kontekście prawie zaprzepaszczonej możliwości zakupu nowego taboru przez KD, bez możliwości dojazdu do Goerlitz przez most graniczny, wszystko to wydaje się zupełnie nieefektywne.