Bardzo oryginalny w swej formie budynek dworca w Karłowicach został rozebrany po zniszczeniach wojennych w 1945 r. Stacja obsługiwała przez wiele lat duży tartak, który zlikwidowano w latach 90. Ciekawym epizodem są lata 40te, kiedy na stacji rozładowywano transporty repatriantów ze wschodu, których rozsyłano po okolicznych miejscowościach. Natomiast do ZSRR wysyłano zarekwirowane towary i dobra materialne. Tory bocznicy używane do wywozu drewna, częściowe zdewastowane istniejące wagi drogowe przy ...
Bardzo oryginalny w swej formie budynek dworca w Karłowicach został rozebrany po zniszczeniach wojennych w 1945 r. Stacja obsługiwała przez wiele lat duży tartak, który zlikwidowano w latach 90. Ciekawym epizodem są lata 40te, kiedy na stacji rozładowywano transporty repatriantów ze wschodu, których rozsyłano po okolicznych miejscowościach. Natomiast do ZSRR wysyłano zarekwirowane towary i dobra materialne. Tory bocznicy używane do wywozu drewna, częściowe zdewastowane istniejące wagi drogowe przy bocznicy (2 lub 3) niezachowane. Na stacji kończyły bieg część pociągów zarówno ze strony Wrocławia, jak i Opola, stąd wodowano tu parowozy - wieża ciśnień typu Intze stoi ok. 350 m na południe od budynku d. dworca. Wieża w kiepskim stanie. Ruchem na stacji kieruje się z nastawni Ka przy peronie 1 - nastawnia wyremontowana. Nastawnia wykonawcza Ka1 nieczynna. Przed wojną 8 torów na stacji, w latach 90. - 6 torów (moose - różne źródła, głównie bazakolejowa.pl)
Pokaż więcej
Pokaż mniej