Jest to oryginalna kolejka górnicza, może jedynie nie sprawna, wystawiona jako eksponat przy Muzeum Górnictwa w Nowej Rudzie. Można oglądać ją za darmo. Składa się z lokomotywy elektrycznej niemieckiej (NRDowskiej) Jung Jungenthal (informacja o typie lokomotywy dzięki moose), która kiedyś zapewne jeździła w tutejszych kopalnianych czeluściach, ciągnąc osobowe wagoniki, dowożąc górników na przodek lub po ciężkiej pracy pod szyb, by mogli w końcu wyjechać na powierzchnię. Mogła też ciągnąć wagony ...
Jest to oryginalna kolejka górnicza, może jedynie nie sprawna, wystawiona jako eksponat przy Muzeum Górnictwa w Nowej Rudzie. Można oglądać ją za darmo. Składa się z lokomotywy elektrycznej niemieckiej (NRDowskiej) Jung Jungenthal (informacja o typie lokomotywy dzięki moose), która kiedyś zapewne jeździła w tutejszych kopalnianych czeluściach, ciągnąc osobowe wagoniki, dowożąc górników na przodek lub po ciężkiej pracy pod szyb, by mogli w końcu wyjechać na powierzchnię. Mogła też ciągnąć wagony z urobkiem lub z jakimś osprzętem górniczym. Wagonik osobowy mieści 12 osób. Trzy takie „osobówki” wraz z podobnym typem lokomotywy wożą zwiedzających po podziemiach muzeum. Trzeci wagonik przewoził materiały wybuchowe, a do jego wnętrza nie mogła przedostać się żadna iskra. Czwarty wagonik przewoził urobek. Natomiast piąty służył do przewozu osprzętu górniczego, takiego jak szpule z kablami, drewno itp.
Pokaż więcej
Pokaż mniej