MENU
Łososiowice na czteropolówce na której widzimy kościół św. Jadwigi, domek myśliwski oraz sklep.

Dodał: FM° - Data: 2015-01-10 21:15:58 - Odsłon: 1432
Lata 1920-1930


  • /foto/234/234953m.jpg
    1900
  • /foto/5203/5203786m.jpg
    1914
  • /foto/127/127882m.jpg
    2005
  • /foto/127/127883m.jpg
    2005

Aukcje internetowe

Poprzednie: ul. Wiejska Strona Główna Następne: Kościół Najświętszego Serca Jezusowego


stap | 2018-10-08 08:50:41 | edytowany: 2018-10-08 09:40:20
Jeśli chodzi o dwór, to byłby ten od strony ogrodu? Na tej czteropolówce jest jako "Schloss"
maras - Administrator | 2018-10-08 10:24:02
Dopisałem do dworu tą czteropolówkę. Ale mamy inny problem... Zdjęcia współczesne budynku nr 4a zupełne nie przypominają tego Ritterguta czy Schlossu... To jest jakiś błąd...
stap | 2018-10-08 10:31:28
4a? Który to?
stap | 2018-10-08 10:38:48 | edytowany: 2018-10-08 10:40:19
A! Ten To chyba raczej oficyna, lub zarzadca mieszkał. Mozliwe, ze np w starym dworze, bo te czesto przerabiano na taki cel - gdy wybudowano nowszy. Jednak dwór przy samym wjeździe na teren majatku, to rzadkie. Trzeba by chyba dokładniej tam poszukac, popytać na terenie pierwszego folwarku - moze był tu jeszcze jeden?
maras - Administrator | 2018-10-08 10:42:10
... Trzeba znaleźć plan na którym będzie zaznaczony dwór i uporządkować ten obiekt. Podejrzewam, że Rittergut / Schloss nie istnieje. Mamy jego dwa zdjęcia (od frontu i od strony ogrodu), ale nie wiemy do końca, gdzie się znajdował. Możliwe, że to jest to miejsce, które nazwałeś "Dwór II". Musi się też pochylić nad tym Roman "rok"...
stap | 2018-10-08 10:50:18
Tak, jest tu jakaś zagwozdka. Choć ja byłem tam i układ terenu Rittergut-Schloss, spadek, ukształtowanie - pasuje mi do "mojego" Dwór II. Teren jest jednak jak dawniej nieco wydzielony z terenu folwarku (który dzis tez wyglada jak prywatne podwórze) Do tego, wszelkie ubytki w murze ogrodowym są uzupełnione siatką, .
stap | 2018-10-08 11:29:52 | edytowany: 2018-10-08 11:32:35
Noo..coś wytropiłem Koloryzowana widokówka i tu Scloss zwany jest już Rittergutem, wiec mamy pewność jedną ze to ten sam obiekt od frontu i od ogrodu. Teraz spójrz na kolorowa wersję jeszcze raz. Po prawej stronie kadru widać wysokie drzewo. Mam prawie 100% pewność, że to ten dąb przy bramie wjazdowej od strony pól, przez którą wchodziłem...
maras - Administrator | 2018-10-08 11:52:17 | edytowany: 2018-10-08 11:56:04
To może być dobry trop... Czyli Twór "Dwór II" będzie "Dworem Łososiowice", a współczesne zdjęcie budynku nr 4a będą miały swój obiekt. Poprawiłem.
stap | 2018-10-08 12:10:35 | edytowany: 2018-10-08 12:11:16
Tak, chyba tak powinno być, przynajmniej na razie - bo zawsze jakieś nowe dane moga się objawić :) Pozdrawiam również.
stap | 2018-10-08 12:15:37
Hmm... a może ten budynek 4a , a właściwie teraz 6a, podpiąć pod majątek - jak spichlerz?
rok - Administrator | 2018-10-08 12:58:13
Ok. Według portalu mapowego powiatu wołowskiego budynek ma nr 6a. Na terenie wsi istniały dwa folwarki, większy (północny) był własnością Żerkowa i mniejszy (południowy) tzw. majątek ziemski. Na terenie północnego prawdopodobnie nie było pałacu ponieważ właściciele mieszkali w Żerkowie. Budynek nr 6a mógł być siedzibą zarządcy lub mieszkali w nim pracownicy folwarku. Folwark południowy (rittergut) nieco mniejszy był majątkiem ziemskim. Myślę, że określenie dwór, dworek dla budynku właściciela tego majątku jest odpowiednie.
stap | 2018-10-08 15:31:29
Tak, to wszystko teraz układa się logicznie. Czyli 6a, to rządcówka lub oficyna chyba.