Rozwalona kopalnia Piast, smętne resztki stacji, krajobraz księżycowy i napis na fragmencie murów Teren KWK Nowa Ruda, wejście grozi śmiercią. Dawna stacja towarowa, a obecnie przystanek osobowy Nowa Ruda Przedmieście (w km 27,154 linii z Wałbrzycha do Kłodzka, km 23,836 od Kłodzka) funkcjonowała przed wojną wyłącznie jako stacja towarowa obsługując kopalnię węgla i łupku (Ruben - Bahnschacht) oraz - co ciekawe, kopalnię Rudolf w Przygórzu, która transportowała urobek napowietrzną koleją linową. ...
Rozwalona kopalnia Piast, smętne resztki stacji, krajobraz księżycowy i napis na fragmencie murów Teren KWK Nowa Ruda, wejście grozi śmiercią. Dawna stacja towarowa, a obecnie przystanek osobowy Nowa Ruda Przedmieście (w km 27,154 linii z Wałbrzycha do Kłodzka, km 23,836 od Kłodzka) funkcjonowała przed wojną wyłącznie jako stacja towarowa obsługując kopalnię węgla i łupku (Ruben - Bahnschacht) oraz - co ciekawe, kopalnię Rudolf w Przygórzu, która transportowała urobek napowietrzną koleją linową. Niestety oprócz kamiennego wzmocnienia krawędzi peronu i wskaźnika W4 nie zachowało się na przystanku nic, co mogłoby stanowić o miejscu, gdzie zatrzymują się pociągi. Na d. stacji Nowa Ruda Przedmieście były dwa posterunki bocznicowe. Jeden od strony Wałbrzycha,w okolicach wjazdu na pierwszy tor bocznicowy, tzw. nastawnia oraz drugi przy peronie, w którym dyżurował dyżurny ruchu. Była tam również ekspedycja towarowa do odprawiania pociągów z węglem. Z czterech torów stacyjnych nie pozostało zbyt wiele. Od czasu likwidacji KWK Piast we wrześniu 1994 roku mógłby się wydawać, że tego przystanku nie ma sensu, ale reaktywacja ruchu na linii przez Koleje Dolnośląskie pokazała coś innego - to najbliższy przystanek dla mieszkańców Drogosławia i Kolna, więc czasem ktoś tu wsiada i wysiada. (moose, kazimierz adamski)
Pokaż więcej
Pokaż mniej