Posterunek z obsadzoną nastawnią WR obsługiwał składy do ładowni publicznej Różanka (km 4,7) i licznych zakładów przemysłowych (Wrozamet, Młyn Różanka, Malma) wzdłuż odgałęzienia od torów linii 292. Odcinek od ładowni do posterunku zamknięto przed 2008 r. Zrujnowaną nastawnię WR wyburzono około 2010 r. Bocznica przemysłowa od stacji Sołtysowice do Różanki istniała już od lat 20. kiedy wybudowano połączenie z Sołtysowic do Dobrzykowic. Budowę odgałęzienia z posterunku Różanka do stacji Osobowice zrealizowano ...
Posterunek z obsadzoną nastawnią WR obsługiwał składy do ładowni publicznej Różanka (km 4,7) i licznych zakładów przemysłowych (Wrozamet, Młyn Różanka, Malma) wzdłuż odgałęzienia od torów linii 292. Odcinek od ładowni do posterunku zamknięto przed 2008 r. Zrujnowaną nastawnię WR wyburzono około 2010 r. Bocznica przemysłowa od stacji Sołtysowice do Różanki istniała już od lat 20. kiedy wybudowano połączenie z Sołtysowic do Dobrzykowic. Budowę odgałęzienia z posterunku Różanka do stacji Osobowice zrealizowano albo w okresie wojny, albo przy odbudowie węzła wrocławskiego (widnieje na planie węzła Wrocławia z 1945 lub 1946 r.). Posterunek zarastał stopniowo od początku lat 2000, ruch pomiędzy Osobowicami, a Sołtysowicami zamknięto ok. 2002 r. aż wreszcie odcinek tak zarósł, że stał się około 2008 r. nieprzejezdny. Od stycznia 2011 r. na łącznice Sołtysowice - Osobowice powróciły pociagi towarowe z przekroczoną tzw. skrajnią. (moose - różne źródła)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||