Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
Wiadukt kolejowy (LK nr 271 / Brzeźno Małe)
3
 
Przejazd kolejowy (Garbce)
3
 
Most kolejowy (rz. Orla / LK nr 271 - Korzeńsko)
2
 
Wiadukt kolejowy (Osolin)
2
 
2013 - Modernizacja linii kolejowej nr 271 i łącznicy nr 753 (Wrocław)
10
0,000 km
Stacja kolejowa Wrocław Główny
29
0,365
Estakada kolejowa
37
2,048
Posterunek odgałęźny Grabiszyn
28
2,341
Wiadukty kolejowe (Wrocław Świebodzki / Tęczowa-Manganowa) (dawne)
13
2,504
Wiadukt kolejowy II (Wrocław Świebodzki / Góralska-Manganowa)
17
2,825 km
Wiadukt kolejowy (Wrocław / LK 271 - Góralska)
28
3,528
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Robotnicza)
6
3,658
Wiadukt kolejowy (Wrocław - LK 271 / ul.Strzegomska)
22
3,702
Przystanek kolejowy Wrocław Mikołajów
25
4,141
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Legnicka)
25
4,600
Stacja kolejowa Wrocław Popowice
32
4,629
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Ww Popowice / łącznica Gądów-Łąki)
3
4,812
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Starograniczna)
27
5,052
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Popowicka / Starogroblowa)
12
5,586
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Grobla Kozanowska)
10
5,845
Most kolejowy (rz. Odra / Osobowice)
Most Poznański
83
6,111
Wiadukt kolejowy (Wrocław - Osobowicka)
33
6,400
Przystanek kolejowy Wrocław Różanka
11
7,060
Dom nr 99 (d. posterunek dróżnika)
2
7,314
Posterunek odgałęźny Jeżyny (dawny)
8,390
Wiadukt drogowy (Wrocław - Nowaka-Jeziorańskiego / LK nr 271)
1
9,718
Stacja kolejowa Wrocław Osobowice
21
9,870
Wiadukt drogowy (Lipa Piotrowska - AOW / LK nr 271)
26
13,720
Przystanek kolejowy Wrocław Świniary
6
14,630
Most kolejowy (rz. Widawa / Wrocław Świniary - LK 271)
Most Pęgowski
15
14,710
Dom nr 80 (d. posterunek dróżnika)
7
15,850
Przystanek kolejowy Szewce (d. stacja)
23
19,954
Przystanek kolejowy Pęgów (d. stacja)
16
26,376
Stacja kolejowa Oborniki Śląskie
52
26,790
Wiadukt kolejowy (Oborniki Śl. - Piłsudskiego)
7
31,203
Przystanek kolejowy Osola
11
34,750
Wiadukt drogowy (Borów / LK nr 271)
8
36,239
Stacja kolejowa Skokowa
28
47,151
Stacja kolejowa Żmigród
22
48,100
Most kolejowy (rz. Barycz / Żmigród)
51,946
Przystanek kolejowy Garbce
12
55,479
Przystanek kolejowy Korzeńsko (d. stacja)
15
63,062
Stacja kolejowa Rawicz
4
75,311
Stacja kolejowa Bojanowo
12
81,856
Przystanek kolejowy Kaczkowo
9
85,640
Przystanek kolejowy Rydzyna (d. stacja)
22
95,798
Stacja kolejowa Leszno
6
112,546
Stacja kolejowa Stare Bojanowo
6
122,707
Stacja kolejowa Kościan
34
157,933
Stacja kolejowa Luboń koło Poznania
12
160,758
Przystanek kolejowy Poznań Dębiec
6
164,527
Stacja kolejowa Poznań Główny Osobowy
2
 
 
 
 
  ID: 5116266

Linia kolejowa nr 271 Wrocław Główny - Poznań Główny

Oberschlesische Eisenbahn (OSE), Posener Eisenbahn



Budowa
1856
 
Koncesję na budowę linii Wrocław - Leszno - Poznań, z odgałęzieniem Leszno - Głogów, spółka Kolej Górnośląska (OSE) otrzymała w 1853 r. Budowę rozpoczęto 16 listopada tego roku, posuwając się z Leszna równocześnie w trzech kierunkach: Wrocławia, Głogowa i Poznania. Od strony Wrocławia, pierwszy pociąg wyjechał 1 października 1856 r. do Leszna, a 27 października tego roku oddano do eksploatacji jednotorową linię kolejową Wrocław - Leszno - Poznań. W 1895 roku oddano na linii do użytku drugi tor, otwierając ...
Koncesję na budowę linii Wrocław - Leszno - Poznań, z odgałęzieniem Leszno - Głogów, spółka Kolej Górnośląska (OSE) otrzymała w 1853 r. Budowę rozpoczęto 16 listopada tego roku, posuwając się z Leszna równocześnie w trzech kierunkach: Wrocławia, Głogowa i Poznania. Od strony Wrocławia, pierwszy pociąg wyjechał 1 października 1856 r. do Leszna, a 27 października tego roku oddano do eksploatacji jednotorową linię kolejową Wrocław - Leszno - Poznań. W 1895 roku oddano na linii do użytku drugi tor, otwierając też nowe przystanki. Przed 1945 rokiem pociągi kursowały tą linią z prędkością 100 km/n. Linię obsługiwały parowozy serii BR 38.10 (pruska P 8, na PKP Ok1), a w pociągach pospiesznych 03.10 (na PKP Pm3) i 17.10. (pruska S 10, na PKP Pk2). Trasą prowadzono pociągi z wagonami bezpośrednimi do Gdańska, Królewca i Wiednia. Latem 1914 roku linią kurswało 11 par bezpośrednich Wrocław - Poznań, dalsze na odcinkach Wrocław - Oborniki (4) oraz z Rawicza, Leszna (2), Mosiny i Lubonia (2) - do Poznania. Czas przejazdu od 2:17 do 4:11. W latach 20. linia stała się trasą międzynarodowa. W 1939 roku do Żmigrodu kursowało 11 par, reszta na odcinkach, do Korzeńska 7 par, jednak już tylko 3 klasa. W 1944 roku do Rawicza 10 par i jedna para Wrocław - Oborniki. W 1963 roku 14 par i 2 sezonowe pociągi pospieszne. W 1986 r. 23 pary i 3 pospieszne sezonowo. W dni robocze Wrocław - Oborniki. Składy bezpośrednie do Szczecina, Świnoujścia, Gdyni, Słupska, Ustki, Białegostoku, Jeleniej Góry, Legnicy, Szklarskiej Poręby, Kudowy, Pragi, Opola, Krakowa, Zakopanego, Budapesztu, Burgas (Balkanzug). Elektryfikację linii przeprowadzono w latach 1969-1970. Odcinek Leszno - Wrocław oddano pod obsługę trakcję elektryczną 22 kwietnia 1970 r. Ruch podmiejski prowadzono EZT serii EN52. Pierwsza istotna przebudowa infrastruktury w początku połowie 70. - oddanie estakad w Lesznie w 1977 r. W 2009 r. przeprowadzono remont 11 km odcinka Skokowa - Żmigród. Na modernizację całej linii przewidziano 4 mld zł. Pierwotnie planowano zakończyć remont w 2013 r., jednak upadłość przedsiębiorstwa PNI położyła remont prawie na rok. W 2011 r. wymienione było torowisko na odcinku Czempiń - Rawicz. Na listopad 2014 r. wyremontowany był niemal cały odcinek Wrocław Popowice - Rawicz (pod prędkość 140 km/h). Odcinek Czempiń - Poznań powinien zostać ukończony w połowie 2015 r. Całą linią Wrocław - Poznań mamy przejechać pod koniec 2015 r. w 1h45m. (moose - różne źródła)

- film z kabiny elektrowozu EP09 na trasie Wrocław Główny - Leszno -stan na październik 2014 r.

Kilometraż stacji i przystanków na linii 271 liczony od stacji Wrocław Główny. W nawiasie niemiecki kilometraż. Stacje węzłowe zaznaczono pogrubioną czcionką. Obiekty nieczynne - kursywą:

- , Wrocław Główny, st. , km 0,000 (km 0,00)
- , Grabiszyn, podg., km 2,048 (km 2,12)
- , Wrocław Mikołajów WP2, pogp., km 3,702 (km 3,77)
- , Wrocław Popowice, st. węzłowa, km 4,600 (km 5,14)
- , Popowice Port, bszl., km 5,284
- , Wrocław Osobowice - Cmentarz, po., km 6,400
- , Jeżyny, podg., km 7,314
- , Wrocław Osobowice, st., km 9,718 (km 9,80)
- , Wrocław Świniary, po., km 13,720 (km 13,80)
- , Szewce, po., km 15,850 (km 15,94)
- Zajączków, bszl., (km 18,60, niem. Haasenau, bocznica cegielni, zlikw. po 1945 r.)
- , Pęgów, podg./po., km 19,954 (km 20,06)
- , Oborniki Śląskie, st., km 26,376 (km 25,98)
- , Osola, po., km 31,203 (km 31,29)
- , Skokowa, st., 36,239 (km 36,90)
- , Żmigród, st., km 47,151 (km 47,52)
- , Garbce, po., km 51,946
- , Korzeńsko, podg./po., km 55,479 (km 55,74)
- , granica województwa dolnośląskiego / wielkopolskiego, km 59,700 (km 59,78)
...
- Poznań Główny, st., km 164,454
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1935-1936
    komentarze: 3
    Dawne kolejowe przejście graniczne Korzeńsko - Rawicz w km 59,8 ...
  • Data: 2003-04-26
    komentarze: 0
    Zdjęcie satelitarne z 2003 roku na którym widać pozostałości dawnej ...
  • Data: 2007-05-20
    komentarze: 1
    Dawny posterunek dróżnika w Garbcach - obecnie dom mieszkalny.
  • Data: 2014-12-04
    komentarze: 0
    Wiadukt widziany z kładki na km 34,025 - w głębi wieża ciśnień ...
  • Data: 2016-07-29
    komentarze: 15
    Widok sprzed wiaduktu kolejowego w okolicach ulicy Manganowej ...

Linia kolejowa nr 271 Wrocław Główny - Poznań Główny na innych fotografiach
  • 2013