![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Początek zajezdni to hala nr 1, którą zaczęto budować w 1909 roku i skończono w 1910 r. Wraz z nią oddano do użytku niezbędne pomieszczenia techniczno - gospodarcze oraz socjalne. Zajezdnię budowała znana we Wrocławiu i na Śląsku firma Schlesische Bau - Aktiengesselschaft Pfeffer, Pringsheim nad Co. Podobnie jak w przypadku zajezdni przy Kamiennej, tak i tej właścicielem został Städtische Starssenbahn Breslau. W roku 1910 rozpoczęto budowę drugiej hali. Na trzecią obiekt czekał aż do 1927 roku ...
Początek zajezdni to hala nr 1, którą zaczęto budować w 1909 roku i skończono w 1910 r. Wraz z nią oddano do użytku niezbędne pomieszczenia techniczno - gospodarcze oraz socjalne. Zajezdnię budowała znana we Wrocławiu i na Śląsku firma Schlesische Bau - Aktiengesselschaft Pfeffer, Pringsheim nad Co. Podobnie jak w przypadku zajezdni przy Kamiennej, tak i tej właścicielem został Städtische Starssenbahn Breslau. W roku 1910 rozpoczęto budowę drugiej hali. Na trzecią obiekt czekał aż do 1927 roku kiedy to w dniu 26 VIII uroczyście ją otwarto. Z początkiem lat 30 tych na terenie zajezdni wybudowano budynki administracyjno - techniczne, które w 1937 roku powiększono o zabudowania kotłowni. W 1939 roku właścicielem zajezdni stał się Breslauer Verkersbetriebe. W czasie walk o Wrocław zajezdnia uległa dużym zniszczeniom i wraz z otworzeniem pierwszej linii tramwajowej Spółdzielcza - Słowiańska przekazano obiekt Zakładom Komunikacyjnym Miasta Wrocławia.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
b/h/2009 |
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() ![]() |
||
Zajezdnia tramwajowa nr 2 Ołbin na innych fotografiach | ||
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
---|---|---|---|