Kompleks lokomotywowni Oleśnica przy wschodniej sekcji stacji składał się z obrotnicy od której prowadziło 5 torów do prostokątnej hali, gdzie tabor był dodatkowo przesuwany dużą suwnicą przez całą halę. Oleśnicką lokomotywownię rozebrano w kwietniu 2005 r. Z lokomotywownią w Oleśnicy związane są dzieje parowozu serii Tr202. W ramach pomocy UNRRA (Administracja Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy) trafiło do Polski m.innymi 30 parowozów "Liberation". Wszystkie zostały przydzielone do ...
Kompleks lokomotywowni Oleśnica przy wschodniej sekcji stacji składał się z obrotnicy od której prowadziło 5 torów do prostokątnej hali, gdzie tabor był dodatkowo przesuwany dużą suwnicą przez całą halę. Oleśnicką lokomotywownię rozebrano w kwietniu 2005 r. Z lokomotywownią w Oleśnicy związane są dzieje parowozu serii Tr202. W ramach pomocy UNRRA (Administracja Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy) trafiło do Polski m.innymi 30 parowozów "Liberation". Wszystkie zostały przydzielone do DOKP Wrocław, a zgrupowano je tylko w jednej lokomotywowni- w Oleśnicy. Lokomotywownia Oleśnica przyjęła je na inwentarz w roku 1946, będąc przez cały okres użytkownaia parowozów Tr 202 na sieci PKP ich głównym miejscem pracy. Ostatnie egzemplarze wycofano ze służby pod koniec 1976 roku. Przez pewien czas jedna z maszyn stanowiła pomnik techniki na stacji w Oleśnicy.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
(moose - głównie za: - zdjęcia szopy: ) |
|||||||||||||||||||||||||||