Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Rogówek
agatabox: Dziękuję, muszę się trochę podszkolić w tym zakresie jeszcze ...
Mapy i plany, Radków
Hellrid: Sprawdziłem ulice i dopisałem archiwalne (mam tą wykreskowaną część powyższej mapy)., ale tą też sprawdziłem i brakujące nazwy dopisałem wraz z książka adresową z 1937 roku, która wskazała poprawną pisownie.
Dom wczasowy Slavia (dawny), ul. Promenada Gwiazd, Międzyzdroje
TW40: Podmiana na ciut lepsze + data; fot. J. Osuchowski.
Euro 2012 we Wrocławiu, Wrocław
krzych[k]: Przy okazji mozna dodać tu: .
Zdjęcia niezidentyfikowane (Lubań), Lubań
Tomen: Na pewno nie jest to 1945 więc górne datowanie można poprawić na 1944 rok.
ul. 1 Maja, Kowary
MacGyver_74: Jak dla mnie wszystkie z tej poprawionej serii do usunięcia. Jeżeli mamy dokumentować stan faktyczny, to nie możemy bazować na widzi mi się AI. Pomijam już fakt użycia (w większości przypadków) zdjęć dodanych przez nieżyjących już kolegów i to bez podania pierwotnie dodających... Wszystkie poddaję pod głosowanie.

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Alistair
MacGyver_74
Hellrid
Rob G.
atom
Rob G.
Alistair
atom
atom
atom
atom
atom
atom
atom
LukaszGrzelik
atom
atom
atom
atom
atom
atom

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Ćwierć wieku potyczek budowlanych
Autor: esski°, Data dodania: 2010-06-14 01:56:37, Aktualizacja: 2010-06-14 01:56:37, Odsłon: 2927

Czyli budowlane zmagania na tak zwanym placu Społecznym


Przebudowa placu Społecznego poprzedzona zostałą konkursem rozpisanym przez SARP w roku 1964 na rozwiązanie układu komunikacyjnego i zabudowę przestrzenną w rejonie placu Społecznego.

Po rozstrzygnięciu konkursu prowadzono różne prace o charakterze studialnym.

W roku 1969 Geoprojekt Wrocław opracował dokumentację geologiczno-inżynierską trasy N-S, której częścią składową jest węzeł komunikacyjny na pl. Społecznym.

W roku 1975 MZUiM zleca do Biura Studiów i Projektó Komunikacji we Wrocławiu opracowanie założeń
techniczno-ekonomicznych na przebudowę pl. Społecznego.

Rok 1977 - Założenia te zostały opracowane , a w dniu 30 września 1977 zatwierdzone. Koszt 508.596 tys. zł.

26.10.1978 - MZUiM zawiera umowę z generalnym wykonawcą tj. Wrocławskim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych i Mostowyc h na realizację przebudowy pl. Społecznego.

30.11.1978 - zezwolenie na budowę wydaje Woj. Biuro Planowania Przestrzennego.

5.12.1978 - rozpoczęcie robót wiertniczych.

6.02.1979 - MZUiM przekazuje wykonawcy dokumentację techniczną na roboty elektryczne i odwadniające. Rozpoczyna się przebudowa uzbrojenia podziemnego.

9.01.1980 - początek rozbiórki budynków mieszkalnych.

12.10.1981 - rozpoczyna się budowa estakad.

3.12.1981 - Dyrekcja Miejskich Inwestycji Komunalnych przejmuje od MZUiM obsługę inwestorską.

10.02.1982 - na spotkaniu w MZUiM przebudowę pl. Społecznego zakwalifikowano jako zadanie o 3. stopniu ważności (realizacja w miarę możliwości finansowych i wykonawczych).

30.03.1982 - Dyrekcja Miejskich Inwestycji Komunalnych przejmuje od MZUiM obsugę budowy.

1982 - prace budowlane na pl. Społecznym w ograniczonym zakresie.

1983 - zmiana w przęsłach estakady wschodniej Zakłady Energetyczne zmieniają techniczne warunki zasilania. Problemy ze skompletowaniem podwykonawców.

1984 - kontynuacja prac - uzbrojenie terenu , konstrukcja estakad , przerjścia podziemne nr 3 i 4.

13 kwietnia 1984 - DMIK występuje o wprowadzenie oszczędności przy wykańczaniu przejść podziemnych.

12.06.1984 - awariaq rusztowań pod przęsłem nr 2.

1985 - zmiany w prijektach realizacyjnych. PBiM Inżynierii Wrocław podejmuje się wykonania robót drenażowych. W czerwcu podjęto prace.

1986 - prowadzenie robót w ograniczonym zakresie. Potencjał PBPiM i WPRiWiM skierowany na inne budowy.

21.01.1988 - oddanie do ruchu odcinka docelowego jezdni północnej oraz jezdni tymczasowej.

21.01.1988 - narada w sprawie opracowania koncepcji ograniczenia przejść podziemnych nr 1 i 2.

19.12.1988 - układanie układanie torowiska tramwajowego pod estakadą wschodnią. Wykonano także wszystkie roboty konstrukcyjne wraz z wyjściami na przyszłę perony tramwajowe.

20.12.1988 - Przy sprzyjającej pogodzie najazd na wschodnią estakadę z mostu Grunwaldzkiego powinien być zakończony w ciągu najbliższych kilku dni.

29.12.1988 - WPRDiM zakończyło prace budowlane na wschodniej estakadzie. Pozostaje nadal otwarta sprawa odbioru oświetlenia estakady. Zakład Energetyczny miał tę sprawę załatwić wczoraj, przesunął ją jednak o kilka dni.
Jak powiedział inż. J. Krysiak, główny koordynator budowy z ramienia generalnego wykonawcy , dopiero połowa stycznia 1989 r. jest realnym terminem uruchomienia wschodniej estakady.

/ / / /