Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Krzyż pokutny - Stanowice, ul. Świebodzka, Stanowice
TW40: Chyba bedę musiała swoja profilówkę zmienić ;-)
Krzyż, ul. Grobla Szczytnicko-Bartoszowicka, Wrocław
maras - Administrator: Ok.
Kawiarnia Plaża, ul. Grobla Szczytnicko-Bartoszowicka, Wrocław
Zdzisław K.: ZaZoo Beach Bar.
Dokumenty, mapy, plany, Czerwona Woda
maras - Administrator: Witaj! Jednak przybliż nam wszystkim tą Kozią Górkę. Czy widoczna jest na tej mapie? Czy dotyczy Czerwonej Wody?
Kamienica nr 20, ul. Szeroka, Kraków
maras - Administrator: Ok.
Galeriowiec nr 40-64, ul. Powstańców Śląskich, Wrocław
maras - Administrator: Wymiana na lepszy skan.

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

maras - Administrator
maras - Administrator
Karol Gryfino
StaSta
Karol Gryfino
Zbigniew Waluś
maras - Administrator
Adrian Henszel
Tony
sawa
sawa
sawa
sawa
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino
Karol Gryfino

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Ekspedycja towarowa na dworcu Wrocław Nadodrze
Autor: gosc_nty°, Data dodania: 2007-01-02 10:26:34, Aktualizacja: 2007-01-02 10:26:34, Odsłon: 1386

W 1919r wybudowano bocznice tramwajową do Dworca Nadodrze
W 1919r wybudowano bocznice tramwajową do Dworca Nadodrze. Patrz mapa Wrocławia z 1926 http://wroclaw.dolny.slask.pl/mapy/1926/0.gif
Linia ta była obsługiwana przez wozy motorowe z przyczepkami. W celu zapewnienia współpracy obu systemów wybudowano dwa torowiska kolejowe, odgałęziające się od torów głównych stacji. Przy torach towarowych wybudowano peron towarowy z rampą czołowo-boczną. Peron miał pojemność 3 wagonów dwuosiowych. obok peronu wybudowano budynek magazynowo-ekspedycyjny z windą pionową łączącą towarowy peron kolejowy z towarowym peronem dla tramwaju. Bocznicę tramwajową poprowadzono jako odnogę linii na pl. Staszica. Przewozów zaprzestano z chwilą sprowadzenia nowych wozów tramwajowych ok 1925r, które z racji długości miały kłopoty z podjazdem na ciasnym i stromym łuku bocznicy.
Zdjęcie nr 1
Widok na budynek ekspedycji od Pl. Powst. Wielkopolskich
Zdjęcie nr 2
Spojrzenie wstecz w stronę pl. Powst. Wielkopolskich. Linia rynny spławnej z bruku oddaje zarys przebiegu toru.

/ / / / / /