MENU
Przy Czarnej Wodzie.Lokalizacja do ustalenia.Karta wydana przez Paula Frölicha.

Dodał: Kosa25° - Data: 2014-10-17 16:28:55 - Odsłon: 5676
Rok 1915


Most drogowy nad Czarną Wodą przeznaczony głównie dla ruchu pieszego. Wybudowany przed 1915 r. później przebudowany (do potwierdzenia). Most rozstał rozebrany na początku lat 90. XX w.
Lokalizację, z którą też się zgadzam, ustalił omen22.
(Iras-Legzol)

Kolekcja Kosy

Poprzednie: Podcienia (filary) Strona Główna Następne: Kamienica nr 16a (dawna)


Kosa25 | 2014-10-17 16:39:57
Chodzi mi po głowie pewien pomysł.Chciałbym zebrać w jednym dziale karty Paula Frölicha,tak samo jak zrobiłem z pruską patriotyką Karty Paula Frölicha są symbolem najwyższej, przedwojennej jakości. Osiągają one wysokie ceny na rynku kolekcjonerskim.To piękne,unikalne legnickie motywy.Myślę,że warto by zebrać je w jednym miejscu.Pytanie do Administratorów-co o tym myślicie?
maras - Administrator | 2014-10-17 18:09:59
Myślę, że spokojnie możesz założyć takie tematyczne obiekty, będzie to pewnym wzbogaceniem Legnicy :)
omen22 | 2018-12-24 01:28:04
Z uwagi, że rzeka przechodziła tuż po I wś regulację, a jedynym obiektem "niezmiennym" jest komin fabryczny, to stawiam na Przedmieście Głogowskie, a dokładniej Czarny Dwór. Strzelam, że będzie to odcinek Czarnej, gdzie po łuku opływa Wzgórze Garncarskie z jednej strony z drugiej, pośród mokradeł mija dzisiejsze Kąpielisko Północne (w chwili robienia zdjęcia nie istniało w obecnej formie).
Iras (Legzol) | 2018-12-24 11:19:56 | edytowany: 2018-12-24 14:38:05
Możesz mieć rację. Przypomniałeś mi, że na Czarnej Wodzie był most (jeszcze w drugiej połowie lat 80. XX w.). gdzieś w tym miejscu (współrzędne 51.219898, 16.151979). Na zdjęciach satelitarnych z 1996 r. widać doskonale drogę, którą most przeprowadzał nad rzeką.
omen22 | 2018-12-26 23:37:49 | edytowany: 2018-12-26 23:44:44
Przez resztki tego mostu moi rodzice, na początku lat 90tych przenosili mnie i siostrę w wózkach dziecięcych =D Ale wg ich relacji, most był już solidniejszej konstrukcji, bo wspominali coś o "szynach"(belkach betonowych?) i ubytkach w jego nawierzchni, dlatego wózki musieli przenosić. Ślady drogi polnej po obu stronach mostu pamiętam jeszcze z początku tego wieku. Możliwe, że w międzywojniu zmieniono konstrukcję tego mostu.
Iras (Legzol) | 2018-12-26 23:56:21 | edytowany: 2018-12-26 23:56:55
Tak, jak najbardziej, most był solidniejszy i chyba poręcze też miał solidniejsze. W 1986 r. jeszcze był w dobrym stanie. No to zakładamy obiekt i czekamy na opinię Kosy. Na wszelki wypadek zostawiam jeszcze w niezidentyfikowanych.
omen22 | 2018-12-27 00:01:33
Chyba mam dowód obalający tę hipotezę -Zakłady Przetwórstwa, które znajdowały się na tyle blisko by ich komin był widoczny z tego miejsca powstały nieco później:
omen22 | 2018-12-26 23:55:16
Chociaż przychodzi mi do głowy jeszcze jedno miejsce mogące posiadać w swoim krajobrazie i most, i komin fabryczny -majątek Grünthal, leżący mniej więcej w miejscu obecnego Jarexu i przebiegu Leszczyńskiej na jej północnym odcinku. Tam również patrząc w kierunku komina elektrowni można było wg starych planów dostrzec przeprawę na lokalnej drodze z folwarku w kierunku miasta. Południowy brzeg jest tam niższy a północny wyższy. I mamy klops, bo oba miejsca wstępnie pasują. W pierwszym przypadku -potwierdzeniem byłyby dla nas kominy w ówczesnych zakładach przetwórstwa warzywnego na Bagiennej, w drugim (po odrzuceniu pierwszej hipotezy) sam komin wystarczy, do 1996r. górował 80m nad okolicą...
Iras (Legzol) | 2018-12-27 00:11:42
Chyba pierwsze skojarzenie było trafne, ale... :) Do jutra zostawiamy założony obiekt (najwyżej zmienimy lokalizację:)