Część ulicy Wrocławskiej, znajdująca się w obrębie dzielnicy Szczawienko do 1951 r., tj. do włączenia Szczawienka do Wałbrzycha nazywała się ul. Piasta. Obecnie nazwę tę nosi ulica w dzielnicy Biały Kamień.
Wg planów młyn o nazwie Feldmühle stał w miejscu Vega-Car a napędzany był wodami młynówki, która swój początek miała przy moście . O młynie w miejscu Citroena ktoś kiedyś wspominał w komentarzach, chyba Ryszard Kumorek.
Tak jak napisał Virzzz, po lewej widać fragment biurowca firmy Ronal . Budynek Rewelu nie stoi tak blisko ulicy jak na zdjęciu, nie ma od tej strony okien i jest niższy . I chociaż oficjalny adres Ronala to Wrocławska 95 to sam biurowiec tej firmy, według mapy GIS, ma nr 93. Co ciekawe, nr 95 ma również położone obok fabryki przedszkole (może to dawny dom rodziny przedwojennych właścicieli?). Widoczny zakręt został pewnie przebudowany w trakcie poszerzania i remontu drogi i dzisiaj jest bardziej łagodny.
Bezapelacyjnie jest to narożnik budynku "Ronala" przy bramie wjazdowej. Zastanawia mnie tylko, dlaczego nie widać wlotu tunelu ul. Stacyjnej. Być może zasłania go ten mały budyneczek w tle. Zdjęcie - bomba - i to atomowa! I jeszcze jedna ciekawa rzecz: była tu mijanka jak widać!
To nie jest przystanek tramwajowy tylko trolejbusowy, usytuowany przy Dolnośląskich Zakładach Naprawczych Przemysłu Węglowego. Proszę zwrócić uwagę na rodzaj trakcji elektrycznej podwieszonej nad jezdnią (podwójna). Zdjęcie wykonano w latach 60 a nie 50, ponieważ linię tramwajową zlikwidowano 23.10.1959 roku.
To jest przystanek tramwajowy. Lata pięćdziesiąte. To ostatni przystanek przed krańcówką. To tu była odczepiana doczepa. Później nad ulicą biegły dwa przewody trakcji trolejbusowej bliżej środka jezdni. Na tym zdjęcia nie ma takich przewodów.
Na słupie widzę wyraźnie oznaczenie przystanku tramwajowego. Przystanek trolejbusowy miał oznaczenie nieco inne. Litera T miała poziomą przepaskę z napisem BUS.