Nazwy przystanku: Wodników (do 1947 r.), Ostrowąs Milicki (w 1948 r.)
Do 1918 r. przystanek z torem bocznym ładunkowym, po 1918 r. w związku z przyłączeniem Sulmierzyc do Polski Ostrowąsy stały się stacją graniczną - dobudowano 3 tor dla oblotu składu, a za ładownią dla istniejącego tu dużego gospodarstwa tory rozebrano. Po 1939 r., po utworzeniu w Wielkopolsce Warthegau torów nie odbudowano, dopiero w 1947 r. PKP przywróciło ciągłość linii. Przystanek w ostatnich latach funkcjonowania kolejki ...
Nazwy przystanku: Wodników (do 1947 r.), Ostrowąs Milicki (w 1948 r.)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Do 1918 r. przystanek z torem bocznym ładunkowym, po 1918 r. w związku z przyłączeniem Sulmierzyc do Polski Ostrowąsy stały się stacją graniczną - dobudowano 3 tor dla oblotu składu, a za ładownią dla istniejącego tu dużego gospodarstwa tory rozebrano. Po 1939 r., po utworzeniu w Wielkopolsce Warthegau torów nie odbudowano, dopiero w 1947 r. PKP przywróciło ciągłość linii. Przystanek w ostatnich latach funkcjonowania kolejki stanowił peron ziemny z krawężnikiem betonowym o długości ok. 20 m, za nim znajdowała się mijanka o długości 180 m, zlikwidowana w latach 80. |
|||||||||||||||||||||||||
|
||