MENU
ZNACZNIKI
Fragment zabudowy Starego Miasta, widok z kościoła Franciszkanów. Jeszcze jeden wpis:) Fotka robiona z kościoła Franciszkanów. Na p. planie ul.Matejki, ten duży budynek (obok komin) Z.Stryjeńskiej,dalej rzeka Nysa ,ul.Chełmońskiego, a w tle "mała twierdza" kom. StaszekM.

Dodał: dasio1974° - Data: 2014-04-10 21:10:25 - Odsłon: 4524
Lata 1954-1959

Data: 2014:04:10 14:28:20   ISO: 100   Ogniskowa: 28 mm   Aparat: OLYMPUS IMAGING CORP. E-420   Przysłona: f/4.5   Ekspozycja: 1/80 s  

  • /foto/243/243360m.jpg
    1880 - 1899
  • /foto/236/236705m.jpg
    1890 - 1904
  • /foto/185/185207m.jpg
    1900
  • /foto/310/310498m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/195/195366m.jpg
    1900 - 1907
  • /foto/304/304675m.jpg
    1900 - 1907
  • /foto/184/184654m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/285/285037m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/7843/7843478m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/7843/7843511m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/194/194710m.jpg
    1900 - 1914
  • /foto/206/206309m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/177/177121m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/182/182327m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/225/225439m.jpg
    1900 - 1928
  • /foto/3371/3371269m.jpg
    1903
  • /foto/185/185904m.jpg
    1905
  • /foto/7724/7724503m.jpg
    1905 - 1912
  • /foto/240/240207m.jpg
    1906 - 1920
  • /foto/240/240482m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/128/128428m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/177/177196m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/190/190091m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/314/314965m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/7677/7677355m.jpg
    1910 - 1926
  • /foto/322/322003m.jpg
    1913
  • /foto/179/179819m.jpg
    1915
  • /foto/6802/6802332m.jpg
    1915
  • /foto/206/206307m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/128/128430m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/239/239554m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/7332/7332660m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/206/206310m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/268/268652m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/389/389570m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/6032/6032033m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/249/249539m.jpg
    1920 - 1933
  • /foto/60/60665m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/187/187819m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/209/209984m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/267/267053m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/289/289778m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/52/52511m.jpg
    1920 - 1938
  • /foto/249/249254m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/184/184607m.jpg
    1922
  • /foto/5442/5442805m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/5714/5714641m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/79/79272m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/120/120473m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/151/151029m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/182/182325m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/200/200339m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/214/214618m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/419/419402m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/3750/3750938m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/4726/4726589m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/7514/7514455m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/7261/7261124m.jpg
    1925 - 1940
  • /foto/325/325039m.jpg
    1927 - 1935
  • /foto/133/133307m.jpg
    1930
  • /foto/364/364236m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/3477/3477883m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/3797/3797593m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/109/109432m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/6204/6204806m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/215/215700m.jpg
    1930 - 1941
  • /foto/108/108861m.jpg
    1930 - 1944
  • /foto/162/162132m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/206/206308m.jpg
    1933 - 1934
  • /foto/113/113643m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/18/18992m.jpg
    1937
  • /foto/325/325050m.jpg
    1937
  • /foto/266/266670m.jpg
    1940
  • /foto/107/107018m.jpg
    1941
  • /foto/62/62998m.jpg
    1955
  • /foto/62/62999m.jpg
    1955
  • /foto/63/63007m.jpg
    1955
  • /foto/3516/3516134m.jpg
    1960 - 1969
  • /foto/404/404639m.jpg
    1961 - 1965
  • /foto/5219/5219286m.jpg
    1962
  • /foto/438/438360m.jpg
    1965
  • /foto/171/171856m.jpg
    1967
  • /foto/171/171857m.jpg
    1967
  • /foto/172/172970m.jpg
    1967
  • /foto/367/367364m.jpg
    1970 - 1976
  • /foto/53/53825m.jpg
    1972
  • /foto/53/53824m.jpg
    1975
  • /foto/210/210844m.jpg
    1985
  • /foto/144/144724m.jpg
    1993 - 1995
  • /foto/6846/6846341m.jpg
    1995 - 1997
  • /foto/249/249585m.jpg
    2000 - 2008
  • /foto/168/168545m.jpg
    2001
  • /foto/104/104178m.jpg
    2002
  • /foto/104/104335m.jpg
    2002
  • /foto/104/104508m.jpg
    2002
  • /foto/104/104510m.jpg
    2002
  • /foto/104/104514m.jpg
    2002
  • /foto/104/104785m.jpg
    2002
  • /foto/151/151405m.jpg
    2002
  • /foto/17/17932m.jpg
    2004
  • /foto/63/63619m.jpg
    2004
  • /foto/105/105807m.jpg
    2006
  • /foto/122/122787m.jpg
    2006
  • /foto/367/367660m.jpg
    2009
  • /foto/334/334770m.jpg
    2010
  • /foto/5192/5192448m.jpg
    2010
  • /foto/5192/5192806m.jpg
    2010
  • /foto/387/387057m.jpg
    2011
  • /foto/387/387102m.jpg
    2011
  • /foto/409/409623m.jpg
    2011
  • /foto/4224/4224462m.jpg
    2013
  • /foto/4268/4268590m.jpg
    2013
  • /foto/4294/4294920m.jpg
    2013
  • /foto/5401/5401955m.jpg
    2015
  • /foto/5402/5402510m.jpg
    2015
  • /foto/5484/5484228m.jpg
    2015
  • /foto/5924/5924158m.jpg
    2016
  • /foto/6195/6195886m.jpg
    2016
  • /foto/6196/6196310m.jpg
    2016
  • /foto/6774/6774560m.jpg
    2017
  • /foto/6796/6796258m.jpg
    2017

Na szlakach przyjaźni - przewodnik po Kotlinie Kłodzkiej i Karkonoszach Fot. Adam Czelny , Zakład Narodowy im. Ossolińskich , Wrocław 1962

Poprzednie: Budynek nr 43 Strona Główna Następne: Budynek nr 43


StaszekM | 2014-04-10 21:18:36
Okolice Z.Stryjeńskiej.Za kominem Z.Stryjeńskiej 9
StaszekM | 2014-04-10 21:24:49
Za rzeką ul. Chełmońskiego, Ale gdzie jest most 15-lecia ??
StaszekM | 2014-04-10 21:50:43
data fotki 1954-1959
StaszekM | 2014-04-10 22:10:14
Jeszcze jeden wpis:) Fotka robiona z kościoła Franciszkanów , na 1 planie ul.Matejki,ten duży budynek/obok komin/ Z.Stryjeńskiej,dalej Nysa ,Ul.Chełmońskiego a w tle "mała twierdza.
Stan | 2014-04-11 17:28:25
Bardzo dokładnie to zlokalizowałeś Stanisławie, duże uznanie. Porównałem też z planem miasta i moę dodać, że na pierwszym planie widać górne partie kamienic nr 1 i 5 na ul. Matejki. Między nimi wciśnięta jest niska kamienica nr 3 - widać tylko kalenicę. To stary budynek dawnej prywatnej piekarni państwa Marudów, która funkcjonowała do powodzi 1997. Chyba się nie pomylę w ocenie, że ich wypieki były najlepsze w tamtych latach. Widoczny dalej komin jest umiejscowiony na ul. Z. Stryjeńskiej 2a (dawny browar). Obecnie został z niego tylko otynkowany kikut, skrócony do wysokości dachu (od strony Młynówki).
StaszekM | 2014-04-11 18:35:06
Ja na Z.Stryjeńskiej 9 mieszkałem od 1978 do powodzi w 1997r, więc troszeczkę tą okolicę znam.
Stan | 2014-04-11 07:09:49
Nowy most na ul. Kolejowej zaczęto budować w 1958 i ukończono w I połowie 1960 roku. Wtedy uzyskał też nazwę mostu XV-lecia. Datowanie musi być przesunięte na lata 1945 - 1958.
StaszekM | 2014-04-11 07:45:23
Nie na 1945 tylko 1954-1959-link wyżej podany.
Stan | 2014-04-11 11:00:21
Ale most został wysadzony w maju 1945 r. ... i tak było do 1958. To z pośpiechu ta linkowa korekta? :)
StaszekM | 2014-04-11 11:38:53
A w filmie 4 pancernych i pies był :))
Stan | 2014-04-11 13:03:04
Tam fantazja, tu realia. Decyzja należy do Dasio1974 - sugeruję datować tę fotografię na lata 1945 -1958. W 1959 już na pewno były widoczne prace nad rekonstrukcją filarów itd. Według mojej opinii, to zdjęcie było wykonane tuż po wojnie.