Linia jednotorowa, drugorzędna. Celem budowy było połączenie miast na Pogórzu Kaczawskim (Lwówek, Wleń, Nowogrodziec) z linią magistralną Wrocław - Berlin. Linia oddana do użytku 20 lipca 1905 roku. Niemiecki kilometraż linii liczony był od Lwówka Śląskiego. Na trasie prócz istniejącej już stacji w Lwówku (od 1885 r.) zbudowano 5 stacji (Zebrzydowa Wieś, Ołdrzychów, Nowogrodziec, Gościszów, Niwnice), 3 przystanki (Gościszów Dolny, Radłówka, Rakowice Wielkie) i 2 bocznice (Zebrzydowa Górna, Kolonia Nowogrodziec). W okresie powojennym powstały bocznice - Ołdrzychów-Surmin i Rakowice Żwirownia. Ruch towarowy na linii czynny. Ruch osobowy czynny do 2 czerwca 1996 roku, a następnie reaktywowany od 9 grudnia 2007 r. do 12 grudnia 2010 r. i od 3 stycznia 2011 r. do 10 grudnia 2011 roku.
Kilometraż stacji (st.), przystanków i ładowni (po./poł.) oraz bocznic (bszl.) na odcinku Lwówek Śląski - Zebrzydowa, liczony od Jeleniej Góry (w nawiasie niemiecki kilometraż liczony od Lwówka). Stacje węzłowe zaznaczono pogrubioną czcionką, obiekty nieczynne/nieistniejące kursywą:
-
,
Lwówek Śląski, st., km 32,636 (km 0,00)
-
,
Rakowice Wielkie, poł., km 35,711 (km 3,08)
- , Rakowice Żwirownia, bszl., podg., km 36,320
-
,
Radłówka, po., km 37,735 (km 5,11)
-
, Niwnice, st., km 41,230 (km 8,60)
-
,
Gościszów, po., km 45,910 (km 13,28)
-
,
Gościszów Dolny, po./bszl., km 48,277 (km 15,65)
- ,
Kolonia Nowogrodziec, bszl., km 50,229 (km 17,60)
-
, Nowogrodziec, poł., km 51,618 (km 19,00)
-
,
Ołdrzychów, poł., km 53,316 (km 20,70)
- ,
Bocznica Surmin, bszl., km 53,750
-
,
Zebrzydowa Górna, ład., km 55,800 (km 23,18)
-
,
Zebrzydowa Wieś, poł., km 56,397 (km 23,78)
-
,
Zebrzydowa, st., km 61,030 (km 28,41)