W ramach przebudowy mostu:
- wymiana na nowe wszystkich stalowych przęseł kratownicowych nad korytem rzeki Odry,
- modernizacja i wzmocnienie wszystkich istniejących przęseł żelbetowych nad terenem zalewowym,
- modernizacji przyczółków mostu oraz filarów nurtowych i prawobrzeżnych (podpory nr 1, 2, 3 oraz 31w obu torach),
- naprawa i zabezpieczenie wszystkich podpór i przęseł żelbetowych,
- rozbiórka filaru dodatkowego (podpora nr 2a w torze nr 2).
Dla obu torów projektuje się identyczne konstrukcje o schemacie statycznym dwuprzęsłowej belki ciągłej o rozpiętościach teoretycznych 62 i 68. Będą to spawane konstrukcje stalowe. Każde przęsło składa się z dwóch kratownicowych dźwigarów głównych połączonych elementami jezdni (poprzecznicami i blachą pomostową) oraz systemem górnych stężeń wiatrowych. Pasy dolny i górny oraz krzyżulce dźwigarów głównych o przekroju poprzecznym skrzynkowym, zamknięte. Łączenie krzyżulców z pasami dolnym i górnym za pośrednictwem blach węzłowych.
- wymiana na nowe wszystkich stalowych przęseł kratownicowych nad korytem rzeki Odry,
- modernizacja i wzmocnienie wszystkich istniejących przęseł żelbetowych nad terenem zalewowym,
- modernizacji przyczółków mostu oraz filarów nurtowych i prawobrzeżnych (podpory nr 1, 2, 3 oraz 31w obu torach),
- naprawa i zabezpieczenie wszystkich podpór i przęseł żelbetowych,
- rozbiórka filaru dodatkowego (podpora nr 2a w torze nr 2).
Dla obu torów projektuje się identyczne konstrukcje o schemacie statycznym dwuprzęsłowej belki ciągłej o rozpiętościach teoretycznych 62 i 68. Będą to spawane konstrukcje stalowe. Każde przęsło składa się z dwóch kratownicowych dźwigarów głównych połączonych elementami jezdni (poprzecznicami i blachą pomostową) oraz systemem górnych stężeń wiatrowych. Pasy dolny i górny oraz krzyżulce dźwigarów głównych o przekroju poprzecznym skrzynkowym, zamknięte. Łączenie krzyżulców z pasami dolnym i górnym za pośrednictwem blach węzłowych.