Kolej Doliny Białej Lądeckiej budowano w latach 1894-1897. Otwarcie linii miało miejsce w dniu 14 listopada 1897 r. Linia, pomimo drugorzędnego znaczenia (jednotorowa, niezelektryfikowana) przez wiele lat służyła ożywieniu gospodarczemu wschodniej części Ziemi Kłodzkiej. Linię cechował spójny i unikalny na skalę Dolnego Śląska zespół architektoniczny dworców zbudowanych w konstrukcji ryglowej. Ruch osobowy prowadzono na linii pociągami do 15 marca 2004 r., do czerwca 2005 r. funkcjonowała autobusowa komunikacja zastępcza. Ruch towarowy na odcinku do Stronia Śl. zawieszono 22 sierpnia 2007 r., obecnie linia ma status bocznicy czynnej do kamieniołomów w Ołdrzychowicach (ostatnio ponownie wykorzystywana po budowie zakładu przeróbki kamienia w Romanowie). Za Trzebieszowicami linia jest nieprzejezdna - pojawiły ubytki w torowisku, co bardzo źle rokuje możliwości przywrócenia ruchu na linii w przyszłości.
Historię linii można przeczytać w artykule Janusza Kućmina, który ukazał się w Pielgrzymach w 1997 r.
Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) na linii 322 liczony od posterunku odgałęźnego Kłodzko Nowe (w nawiasie odległości wg niemieckiego kilometraża liczone od Kłodzka Głównego).
Pogrubieniem zaznaczono stację węzłową,
kursywą obiekty nieczynne/nieistniejące.
-
,
Kłodzko Główne, st., (km 0,00)
-
, Kłodzko Miasto, po., (km 1,74)
...
-
, Kłodzko Nowe, podg., km -2,553 (km 3,97)
-
,
Krosnowice Kłodzkie, po., km 0,000 (km 6,90)
-
,
Żelazno, po., km 3,509 (km 10,13)
-
,
Ołdrzychowice Kłodzkie, st., km 6,772 (km 13,37)
-
, Ołdrzychowice SZKB, bszl., km 9,300
-
,
Trzebieszowice , po., km 12,221 (km 18,81)
-
,
Radochów , po. , km 15,349 (km 21,94)
-
,
Lądek Zdrój, st., km 18,724 (km 25,31)
-
,
Lądek Stójków , po., km 21,046 (km 27,63)
-
,
Stronie Śląskie, st., 24,323 (km 30,90)