MENU
Końcowa stacja tramwajowa (tramwaj konny!!) W tle nieistniejąca gospoda Zum Wiesenthal.

Dodał: ragnar° - Data: 2014-02-01 21:37:37 - Odsłon: 9696
Lata 1898-1901


Karczma "Pod Kasztanami" (zwana również "pijalnią piwa") przy ul. Powstańców Śląskich 219 i Krzyckiej we Wrocławiu. Obiekt został wyburzony w maju 1997 roku w związku z rozbudową ulicy, wiaduktu i pobliskiego skrzyżowania. Obecnie w tym miejscu znajduje się węzeł przesiadkowy "Krzyki" .

Restauracja na pewno była czynna od 1947 roku, a nazywała się "Pokrzep się", trzy okna na parterze należały do restauracji, a od drzwi wejściowych po lewej stronie był bar "na stojąco". Na końcu baru wyjście do ogródka piwnego, gdzie w lecie grały zespoły cygańskie i można było potańczyć. Atrakcją były "koncerty" malarza pokojowego Pana Cieńkosza grane na butelkach napełnionych różnym ilościami wody i powieszonymi na długim sznurze. Potem przejął restaurację jakiś GS, czy inna organizacja, zmienili nazwę na "Sielanka" i zrobiła się z porządnej knajpy zwyczajna mordownia. W kolejnych latach knajpę przemianowano na "Pod Kasztanami". Obiekt został zamknięty w drugiej połowie lat 90. XX wieku (lecho1).

  • /foto/317/317897m.jpg
    1876 - 1880
  • /foto/74/74367m.jpg
    1898
  • /foto/393/393793m.jpg
    1900
  • /foto/4353/4353233m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/194/194844m.jpg
    1903
  • /foto/4221/4221297m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/5423/5423160m.jpg
    1912
  • /foto/4952/4952771m.jpg
    1915
  • /foto/9874/9874136m.jpg
    1930 - 1934
  • /foto/3378/3378532m.jpg
    1936 - 1944
  • /foto/3788/3788050m.jpg
    1941
  • /foto/4140/4140103m.jpg
    1945
  • /foto/12/12801m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/12/12916m.jpg
    1996
  • /foto/12/12917m.jpg
    1997
  • /foto/12/12814m.jpg
    1997
  • /foto/12/12815m.jpg
    1997
  • /foto/12/12816m.jpg
    1997
  • /foto/12/12817m.jpg
    1997
  • /foto/12/12818m.jpg
    1997
  • /foto/12/12819m.jpg
    1997
  • /foto/12/12820m.jpg
    1997
  • /foto/12/12821m.jpg
    1997
  • /foto/12/12822m.jpg
    1997
  • /foto/9834/9834672m.jpg
    1997
  • /foto/10813/10813540m.jpg
    1997
  • /foto/10813/10813548m.jpg
    1997
  • /foto/10813/10813551m.jpg
    1997
  • /foto/10813/10813553m.jpg
    1997
  • /foto/10813/10813554m.jpg
    1997
  • /foto/10813/10813556m.jpg
    1997
  • /foto/10813/10813557m.jpg
    1997
  • /foto/10813/10813558m.jpg
    1997

Zbiory prywatne

Poprzednie: Dom nr 15 Strona Główna Następne: Bystrzyca Dusznicka w Piekielnej Dolinie


piter | 2005-09-01 00:11:56
Ten słynny parę lat temu wyburzony przy zajezdni z lewej przed wiaduktem?
JTJT | 2005-09-01 09:09:43
Pytanie do PP. Dlaczego założyłeś dodatkowy obiekt do tego samego budynku zamias zmodyfikować istniejący obiekt i dodać przedwojenny opis ?
PP | 2005-09-01 12:10:01
Dodatkowy obiekt powstał zgodnie z podpisem na pocztówce gdzie jest ważnym ale tylko tłem. Chodzi mi o dokumentowanie infrastruktury tramwajowej.
JTJT | 2005-09-01 12:21:49
A to Ci! A ja nie wpadłem że to chodzi o te szyny i konika ;-) Dobre
fazi | 2008-09-30 02:15:00
Przydala by sie taka jedna linia konnego tramwaju dla celow turystycznych.
piter | 2005-09-01 00:14:25
Tak,teraz wiem przeglądając inne zdjęcia,że to twn.
lecho1 | 2009-01-08 22:51:07
Restauracja napewno była czynna od 1947 roku a nazywała się "Pokrzep się", trzy okna na parterze należały do restauracji a od drzwi wejściowych po lewej stronie był bar "na stojąco". Na końcu baru wyjście do ogródka piwnego gdzie w lecie grały zespoły cygańskie i można było potańczyć. Atrakcją były "koncerty" malarza pokojowego Pana Cieńkosza grane na butelkach napełnionych różnym ilościami wody i powieszonymi na długim sznurze. Potem przejął restaurację jakiś GS czy inna organizacja, zmienili nazwę na"Sielanka" i zrobiła się z porządnej knajpy zwyczajna mordownia.
PP | 2015-02-16 21:12:23
Cenne informacje, włączam do opisu obiektu.
tadpole | 2015-02-17 13:21:35
Ciekawe o ktory "Wiesenthal" tu chodzi.
Sheriff | 2016-12-20 10:44:20
Tramwaj konny pod gospodę zaczął jeździć na początku lipca 1899r, kiedy to przedłużono tor od dzisiejszej zajezdni Borek. Tramwaje elektryczne tutaj pojawiły się z dniem 9 listopada 1901r.