MENU
Przystanek osobowy PKP Lewin Kłodzki (d. stacja) i wiadukt kolejowy na pierwszym planie.

Dodał: Termit° - Data: 2014-01-01 01:05:33 - Odsłon: 4814
31 grudnia 2013

Data: 2013:12:31 12:09:45   ISO: 800   Ogniskowa: 200 mm   Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D5000   Przysłona: f/6.3   Ekspozycja: 10/6400 s  


Stacja IV (najniższej) klasy uruchomiona w 1905 r. po otwarciu odcinka z Dusznik do Kudowy Zdroju. Na stacji możliwe było wodowanie parowozów przed mozolnym 8,5 km podjazdem do Kulina. W budynku stacyjnym znajdują się obecnie tylko mieszkania prywatne. Budynek kasy/poczekalni reprezentuje unikalną architekturę górskiej budy pasterskiej - podobnym dworcem jest Kulin, (ale i zrujnowane Kowary Średnie czy nieistniejący już dworzec na stacji Ogorzelec na górskiej linii z Kamiennej Góry do Mysłakowic z tego samego roku). Budynek w stanie średnim - wymaga pilnej interwencji konserwatorskiej. Na stacji oprócz dworca znajduje się mały magazyn, do którego prowadziło żeberko ze skrajnikiem. Oprócz tego znajdował się szalet i budynek mieszkalny z towarzyszącym budynkiem gospodarczym. Od strony Lewina stoi ceglana wieża ciśnień (identyczne w Kudowie, Kamiennej Górze, ale i w Sycowie). Układ torowy dawnej stacji pozwalał na mijanie się dwóch składów (dwa ziemne perony - obecnie jeden wyłożony kostka). Był jeszcze trzeci tor postojowy od którego odchodziły dwa żeberka do magazynu i na plac ładunkowy. Od toru nr 3 odchodziło jeszcze w części wschodniej krótkie żeberko do drugiej rampy ładunkowej. Ruchem kierował dyżurny z budynku stacyjnego. Status stacji Lewin utracił w latach 70., w latach 80. działała jeszcze na przystanku kasa biletowa - w 1984 roku był jeszcze cały układ torowy, choć niewykorzystywany i zarośnięty. Po modernizacji linii w 2013 wycięto ostatecznie wszystkie tory boczne pozostawiając wyłącznie tor przelotowy w oddaleniu od dawnego dworca (moose - różne źródła)

  • /foto/4843/4843661m.jpg
    1905
  • /foto/361/361089m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/8688/8688644m.jpg
    1906
  • /foto/387/387807m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/6556/6556165m.jpg
    1939 - 1944
  • /foto/21/21227m.jpg
    2004
  • /foto/21/21229m.jpg
    2004
  • /foto/21/21230m.jpg
    2004
  • /foto/25/25327m.jpg
    2004
  • /foto/114/114588m.jpg
    2006
  • /foto/359/359430m.jpg
    2007
  • /foto/379/379505m.jpg
    2011
  • /foto/379/379506m.jpg
    2011
  • /foto/4076/4076444m.jpg
    2013
  • /foto/4342/4342145m.jpg
    2014
  • /foto/6214/6214602m.jpg
    2016
  • /foto/6388/6388549m.jpg
    2016
  • /foto/6388/6388568m.jpg
    2016
  • /foto/7822/7822862m.jpg
    2016
  • /foto/7837/7837228m.jpg
    2016
  • /foto/7840/7840087m.jpg
    2016
  • /foto/7845/7845896m.jpg
    2016
  • /foto/7859/7859003m.jpg
    2016
  • /foto/7990/7990148m.jpg
    2016
  • /foto/8011/8011770m.jpg
    2016
  • /foto/9723/9723463m.jpg
    2022

Termit°

Poprzednie: Pomnik poległych w I wojnie światowej (Szczawno-Zdrój) Strona Główna Następne: Schronisko Strzecha Akademicka


górski | 2014-01-01 01:25:57
Super fotka z przyszłości !!!
Petroniusz | 2014-01-01 08:05:27
Termit, zerknij na datę wykonania fotografii. :)
Termit | 2014-01-01 11:11:04
Lal to chyba po tym trzęsieniu ziemi robią sie jakieś chochliki ustawiałem kilometraż do nowego przepustu a ten sobie po swojemu się ustawia. Szczęśliwego Nowego Roku Pozdrawiam
moose | 2014-01-01 12:37:36
Termicie - zdopingowałeś mnie swoimi wrzutkami do tego by zrobić porządek na linii 309. Skończę tylko 132 i wracam do Kotliny.
Termit | 2014-01-01 12:50:16
Super bo bajzel z przepustami a mnie to jakoś nie wychodzi ograniczę sie do robienia fotek