MENU
Idzie nowe. Poniemieckie fundamenty pod słupy już też nie potrzebne. Przy okazji remontu linii, cała trakcja też będzie nowa (przynajmniej na tym odcinku).

Dodał: Jarek Włodarczyk° - Data: 2013-12-31 16:50:21 - Odsłon: 2643
31 grudnia 2013

Data: 2013:12:31 12:16:24   ISO: 64   Ogniskowa: 7.6 mm   Aparat: FUJIFILM FinePix S2995   Przysłona: f/3.6   Ekspozycja: 10/700 s  


Nieistniejący przystanek w km 55,777 linii z Wrocławia Głównego (km 53,81 wg niemieckiego kilometrażu liczonego od Dworca Świebodzkiego) do Wałbrzycha i dalej do Jeleniej Góry i Zgorzelca. Konstrukcja budynku kasy i wiaty peronowej (skromna budowla ceglana i drewniana wiata - przeniesione w 1899 r. , wg kroniki Świebodzic, z części rozebranego budunku stacyjnego w Muchoborze) wskazuje na to, że przystanek został utworzony na pocz. XX w. jednak brakuje dokładnych informacji. Przystanek obsługiwał bogatą wieś rolniczą Ciernie, która ostatecznie w 1973 roku została przyłączona do Świebodzic. Wątpliwym jest to, że tak skromny przystanek miałby być zalążkiem (na szczęście) nie zrealizowanej inwestycji budowy koksowni w Cierniach, ale skoro planowano ponowną odbudowę drugiego toru na linii z Kędzierzyna do Legnicy właśnie z myślą o budowie tutaj koksowni, to i pewnie nie obyłoby się bez znacznej rozbudowy przystanku i stacji. Funkcjonalnie był to także posterunek odstępowy (obsadzony), prawdopodobnie do lat 60. W rozkładzie jazdy przystanek funkcjonował jako Czarna Świdnicka bezpośrednio po wojnie do 1947 roku, jako Ciernie jeszcze do przełomu lat 70/80, jako Świebodzice Ciernie do 31.05.1992 roku. Po likwidacji przystanku budynki towarzyszące zostały rozebrane. (moose, informacje uzupełnił zbyszek1030)

  • /foto/9039/9039569m.jpg
    1900
  • /foto/194/194942m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/120/120267m.jpg
    1914
  • /foto/210/210760m.jpg
    1933 - 1945
  • /foto/6751/6751124m.jpg
    1939
  • /foto/5196/5196457m.jpg
    2004
  • /foto/4323/4323893m.jpg
    2013
  • /foto/4323/4323936m.jpg
    2013
  • /foto/4323/4323956m.jpg
    2013
  • /foto/4323/4323962m.jpg
    2013
  • /foto/4323/4323978m.jpg
    2013
  • /foto/4728/4728832m.jpg
    2014
  • /foto/4728/4728837m.jpg
    2014
  • /foto/10833/10833602m.jpg
    2024

Jarek Włodarczyk°

Poprzednie: Schrony przeciwlotnicze (Gliniana / Joannitów) Strona Główna Następne: Kamienica nr 63-65


moose | 2014-01-02 11:00:31
Obstawiam fundament słupów z reelektryfikacji. Z poniemieckich wychodziłby ceownik masztu , bądź w czterech rogach - kratownica podstawy bramki trakcyjnej .