MENU
W latach 1910-1911 firma Flender AG z Düsseldorfu eliptyczne przęsła zastąpiła prostymi kratownicami o podobnej konstrukcji. - foto udostępnił Gregoriuss

Dodał: Zbigniew Franczukowski (bynio)° - Data: 2013-12-01 01:54:09 - Odsłon: 2605
Lata 1910-1911

  • /foto/4257/4257639m.jpg
    1910 - 1911
  • /foto/4257/4257640m.jpg
    1910 - 1911
  • /foto/4257/4257641m.jpg
    1910 - 1911
  • /foto/6220/6220096m.jpg
    1910 - 1911

kolekcja własna

Poprzednie: 1910 - 1911 Przebudowa mostu Strona Główna Następne: Pałac Oppersdorfów


moose | 2013-12-01 17:54:48
Ciekawe jaki był powód wymiany. W tych latach wymieniono też parabolę na kratownicę na tym wiadukcie .
Zbigniew Franczukowski (bynio) | 2013-12-01 22:32:08
Zastąpienie konstrukcji kratowej opartej na łuku konstrukcją prostą z jednoczesnym obniżeniem filaru wymusiły najprawdopodobniej błędy projektowe i wykonawcze. Odcinek linii kolejowej Kłodzko-Szczytna przewidziany był początkowo do obsługi przez lekkie parowozy typu T3, T7 i T9 przystosowane do linii górskich. Późniejsze stosowanie cięższych parowozów (5/5 Hagans-Lokomotive) powodowało niszczenie torowiska i w konsekwencji liczne wypadki. Demontaż przęseł mostu w Piekielnej Dolinie spowodowany był koniecznością podwyższenia parametrów technicznych całej linii.