MENU
ZNACZNIKI
Wyremontowana i zmodernizowana pętla autobusowa / koniec ul. Sokołowskiego. Bardzo fajnie przemyślane "wnęki" dla samochodów.

Dodał: vooiteg° - Data: 2013-11-26 03:18:51 - Odsłon: 2412
06 października 2013

Data: 2013:10:06 17:07:13   ISO: 160   Ogniskowa: 4 mm   Aparat: NIKON COOLPIX P500   Przysłona: f/3.4   Ekspozycja: 10/6400 s  


  • /foto/5642/5642247m.jpg
    2011
  • /foto/4042/4042182m.jpg
    2013
  • /foto/4353/4353951m.jpg
    2014
  • /foto/4353/4353975m.jpg
    2014
  • /foto/4353/4353985m.jpg
    2014
  • /foto/4697/4697931m.jpg
    2014
  • /foto/4697/4697942m.jpg
    2014
  • /foto/7856/7856754m.jpg
    2019
  • /foto/9233/9233450m.jpg
    2021
  • /foto/9661/9661790m.jpg
    2022
  • /foto/10097/10097889m.jpg
    2022

vooiteg°

Poprzednie: 1996 - 2022 Budowa skrzyżowania Obwodnica - Kusocińskiego Strona Główna Następne: ul. Sokołowskiego Alfreda


moose | 2013-11-26 09:33:07
Wojtku - restaurowanie obiektu kojarzy się z zabytkiem i przywróceniem jego pierwotnego wyglądu. Tutaj pętla przeszła modernizację. Wnęki - (dla mnie to wysepka) funkcjonowały już wcześniej nieformalnie - samochody były objeżdżane przez autobusy. Dobrze że to uregulowano. Swoją drogą tak powinny wyglądać wszystkie pętle autobusowe w mieście - jest to i bezpieczne i funkcjonalne, a przy okazji sprzyja budowie systemu transportowego miasta (przesiadka). Ja sam robiłem sobie wycieczki po mieście z tego miejsca przesiadając się do "dwójki" z samochodu, który tu zostawiłem.
Adrian Henszel | 2013-11-26 12:52:28
Można by rzec, że jest to niemal wzorowa pętla - funkcjonalna i prawie wygodna, prawie bo brakuje miejsca, gdzie kierowcy autobusów mogliby pasażerów wysadzić i odczekać w spokoju do czasu odjazdu. Oczywiście z punktu widzenia przeciętnego obywatela można by rzec, że autobus może wysadzić pasażerów na początku peronu i podjechać na jego koniec, fakt jest to rozwiązanie ale problem pojawia się wtedy gdy jeden autobus stoi i oczekuje godziny odjazdu (kończąca tu linia 2) a przyjeżdża pojazd linii 9 (wjazd kieszeniowy bez dłuższego postoju) i staje za oczekującą 2, do czego dążę - peron utrudnia omijanie stojącego pojazdu, istnieje ryzyko zahaczenia tyłem wozu o niego. Osobiście przedłużyłbym także niski krawężnik na wjeździe w zatokę tak by kierowcy autobusów mieli większą możliwość wpuszczenia nad niego wozu, ale tu i tak rozwiązano to znacznie lepiej niż w przypadku zatoki na ul. Wrocławskiej (Politechnika).