MENU
Za mostem kolejowym nad kanałem Młynówki, rozpościera się równina stacyjna, niezbyt szeroka, ale długa na 300 m. Była tam bocznica (bez rampy) intensywnie eksploatowana jeszcze w latach 70-tych ub. wieku. Prawie zawsze stały tu wagony towarowe z dostawą zboża, lub z ładunkiem przetworów zbożowych. Była to faktycznie ładownia kolejowa, na której niemal codziennie operowała lokomotywa przewożąca ładunki zbożowe lub manewrująca na drugiej bocznicy przy cegielni. Na moście widoczne jest wydzielone przejście służbowe m.in. dla operatora przepompowni usytuowanej na lewym brzegu kanału Młynówki. Na zdjęciu, w prawym dolnym rogu widać fragment fundamentu, na którym zamocowany był żuraw wodny (identyczny jak , ale bez górnych światełek ostrzegawczych. Pokrętło zaworu było przy schodkach wiodących do obiektów przepompowni.

Dodał: Stan° - Data: 2013-11-08 16:47:24 - Odsłon: 2164
06 listopada 2013

Data: 2013:11:06 10:29:02   ISO: 80   Ogniskowa: 6.1 mm   Aparat: Panasonic DMC-LZ5   Przysłona: f/5.6   Ekspozycja: 10/2000 s  


  • /foto/3794/3794669m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/3794/3794670m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/3794/3794671m.jpg
    2003
  • /foto/3794/3794672m.jpg
    2003
  • /foto/4203/4203040m.jpg
    2013

Stan°

Poprzednie: Szkoła Podstawowa nr 2 i Regionalna Szkoła Turystyczna Strona Główna Następne: Wapiennik


moose (administrator) | 2013-11-08 17:51:00
Bardzo ciekawe. Skoro były czynności techniczno-ruchowe, to bardziej była to ładownia. Przepompownia służyła kamienieckiej stacji z tego co wiem.
moose (administrator) | 2013-11-08 17:52:05
- tu zdjęcie żurawia.
Stan | 2018-11-18 14:23:14
Naniosłem poprawki w opisie zdjęcia. Dziękuję za cenne uwagi.