MENU
Dość charakterystyczna, chyba narożna kamienica w Jeleniej Górze; niestety moje poszukiwania (rynek, Długa, Podwale, Sobieskiego, Jasna i okolice) obiektu nie przyniosły pozytywnego efektu, prośba o pomoc w przypisaniu ( przed remontem?).

Dodał: TW40° - Data: 2013-09-16 11:06:05 - Odsłon: 5590
Lata 1900-1915

  • /foto/3429/3429765m.jpg
    1890 - 1910
  • /foto/45/45481m.jpg
    1897
  • /foto/8988/8988429m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/299/299062m.jpg
    1904
  • /foto/3940/3940006m.jpg
    1905
  • /foto/5366/5366153m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/6757/6757511m.jpg
    1906
  • /foto/5536/5536209m.jpg
    1908
  • /foto/445/445493m.jpg
    1910
  • /foto/6830/6830590m.jpg
    1910
  • /foto/6663/6663031m.jpg
    1910
  • /foto/5252/5252532m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/5381/5381080m.jpg
    1910 - 1919
  • /foto/7013/7013560m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/6435/6435200m.jpg
    1911
  • /foto/3915/3915608m.jpg
    1912
  • /foto/4223/4223730m.jpg
    1912
  • /foto/4910/4910347m.jpg
    1912
  • /foto/7018/7018146m.jpg
    1912
  • /foto/3759/3759235m.jpg
    1914
  • /foto/8592/8592254m.jpg
    1914
  • /foto/5609/5609143m.jpg
    1914 - 1918
  • /foto/291/291746m.jpg
    1915
  • /foto/291/291747m.jpg
    1915
  • /foto/9915/9915213m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/382/382474m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/8109/8109356m.jpg
    1916
  • /foto/9984/9984483m.jpg
    1916
  • /foto/6231/6231586m.jpg
    1917
  • /foto/9672/9672716m.jpg
    1917
  • /foto/3196/3196090m.jpg
    1918
  • /foto/3748/3748867m.jpg
    1918
  • /foto/7416/7416104m.jpg
    1920 - 1928
  • /foto/5476/5476617m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/9372/9372796m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/9664/9664338m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/9912/9912167m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/8592/8592129m.jpg
    1922 - 1929
  • /foto/294/294067m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/5144/5144246m.jpg
    1926
  • /foto/6092/6092290m.jpg
    1926
  • /foto/8227/8227532m.jpg
    1927
  • /foto/5464/5464174m.jpg
    1928
  • /foto/6695/6695096m.jpg
    1929
  • /foto/8622/8622264m.jpg
    1930 - 1936
  • /foto/5550/5550662m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/3879/3879993m.jpg
    1931
  • /foto/6546/6546961m.jpg
    1933
  • /foto/9601/9601372m.jpg
    1933
  • /foto/6541/6541878m.jpg
    1933 - 1937
  • /foto/9452/9452705m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/9677/9677369m.jpg
    1937
  • /foto/9226/9226446m.jpg
    1938
  • /foto/5019/5019098m.jpg
    1941
  • /foto/5479/5479659m.jpg
    1941
  • /foto/5448/5448448m.jpg
    1942
  • /foto/7808/7808667m.jpg
    1942
  • /foto/8284/8284496m.jpg
    1943
  • /foto/338/338773m.jpg
    1946
  • /foto/3701/3701622m.jpg
    1947
  • /foto/8200/8200874m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/6819/6819420m.jpg
    1959
  • /foto/5145/5145672m.jpg
    1960
  • /foto/7595/7595051m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/5180/5180122m.jpg
    1963
  • /foto/5233/5233875m.jpg
    1965
  • /foto/6842/6842324m.jpg
    1977
  • /foto/9105/9105881m.jpg
    1979
  • /foto/210/210238m.jpg
    2008

www.ebay.de

Poprzednie: pl. Ratuszowy (rynek) Strona Główna Następne: ul. Pocztowa


mgl | 2013-09-20 16:48:41
Rzeczywiście podejrzane podobieństwo. Nie wiem dlaczego, ale mi się kojarzy z Wolności 10.
mgl | 2013-09-20 18:02:09
W książce adresowej z 1909 r. pod nr 10 przy Warmbrunnerstrasse zapisany jest mistrz rymarski Laake, co zgadza się z szyldem :)
TW40 | 2013-09-20 18:08:35
Wolności sprawdzone wcześniej...Może reklamy przedstawicielstwa firmy w tym budynku albo reklamy niezwiązane z kamienicą służącą jedynie za słup reklamowy?
mgl | 2013-09-21 18:05:53
Mi się jednak wydaje, że to Wolności. Układ okien się zgadza (z lewej to ewidentnie dobudówka), rozeta w tym samym miejscu, a budynek z prawej mógł powstać później.
TW40 | 2013-09-21 22:09:50
Niestety nie. Na starych pocztówkach widać, że kamienica przez całe stulecie ma taką samą formę jak na współczesnym zdjęciu.
antypuszka | 2014-09-16 11:23:06
A moim zdaniem jest to kamienica przy ul. Kilińskiego 8.
TW40 | 2014-09-16 17:51:04
Wygląda na kamienicę przy jakiejś głównej ulicy, Kilińskiego to peryferie...Niczego nie można wykluczyć, poczekamy na zdjęcie porównawcze...
fiss | 2016-02-08 21:16:27
Zdjęcie przedstawia kamienicę na Podwalu, nr. 2
TW40 | 2016-02-08 23:43:05
Czyli nie istnieje?
TW40 | 2016-02-13 18:45:36
Ilość osi się nie zgadza...
fiss | 2016-02-12 23:26:40
Pisząc Podwale miałem na myśli Sobieskiego :) Link jest już w opisie (przeoczyłem) i raczej się zgadza.
ruzams | 2016-02-13 21:34:52
W Adressbuchu z 1939r. Hermann Laake, Sattlermeister jest zapisany pod numerem 14 przy Hermann-Göring-Straße. Jest to nieistniejąca obecnie kamienica, bez zdjęcia na stronie. Widać jednak fragment sąsiedniej nr 16 (podobne opaski okienne na poddaszu). Zaś na zdjęciu lotniczym po prawej stronie widać sylwetkę kamienicy nr 14, która zgadza się z tym zdjęciem.
antypuszka | 2016-02-13 22:22:52
Czy to któraś z tych kamienic
ruzams | 2016-02-13 22:52:28
Właśnie w tym problem, że omawiana kamienica byłaby następna z lewej strony, ale zdjęcie obejmuje ul. Wolności tylko nr do 12.
antypuszka | 2017-04-17 13:51:21
A może to ta kamienica po małej przebudowie, z deko podobna
TW40 | 2017-04-17 23:17:56
Niczego nie można wykluczyć...