MENU
Zniszczone wozy tramwajowe na Straße der SA.

Dodał: Hanf75° - Data: 2013-09-07 15:27:08 - Odsłon: 12373
Rok 1945

Droga prowadząca do wsi Kleinburg była naturalnym przedłużeniem ul. Świdnickiej. Jeszcze przed włączeniem tego rejonu do miasta był on gęsto zaludniony, a żyzne ziemie zasiedlali głównie ogrodnicy. Pierwsze domy podmiejskie i wille zaczęły powstawać ok. 1850 r. w północnym odcinku ulicy. Po włączeniu w 1866 r. w granice miasta Nowej Wsi, zmieniono ulicy nazwę z Kleinburger Chaussee na Kleinburgerstr. Trzeba zaznaczyć, że wtedy jeszcze ulica kończyła się na wysokości obecnej ulicy Hallera. Po parcelacji na początku lat 70. XIX w. kolonii willowej na Borku rozpoczęła się realizacja planu urbanistycznego dla Przedmieścia Południowego. Zgodnie z nim droga miała się przerodzić w szeroką, reprezentacyjną ulicę o szerokości 27 m. Wkrótce potem ponownie zmieniono nazwę, tym razem na Kaiser-Wilhelm-Str. Od tego momentu Przedmieście Świdnickie stało się najpiękniejszym rejonem Wrocławia. Powstawały wytworne wille najbogatszych mieszkańców Breslau oraz bogate kamienice z mieszkaniami o powierzchni 300 mkw. Kolejną ważną datą w historii ulicy był rok 1897 r. W tym roku przedłużono ulicę dalej na południe, aż do ul. Krzyckiej i powstałego w 1890 r. nasypu obwodowej kolei towarowej. W latach 30. XX w. przebudowano torowisko, przenosząc je na środkowy pas zieleni rozdzielający obie jezdnie. Ostatniej przed wojną zmiany nazwy dokonano 20 IV 1938 r., kiedy to na cześć bojówek hitlerowskich nazwano ulicę Strasse der SA.

W 1945 r. podobnie jak reszta Przedmieścia Południowego zabudowa ulicy w większości została zniszczona. Łatwiej wymienić budynki, które ocalały niż te zburzono. Od tego samego roku obowiązuje obecna nazwa – Powstańców Śląskich. Przez ostatnie 40 lat skutecznie oszpeca się tą piękną niegdyś ulicę blokami z wielkiej płyty, transatlantykami itp.

  • /foto/357/357560m.jpg
    1865
  • /foto/357/357808m.jpg
    1884
  • /foto/263/263786m.jpg
    1885
  • /foto/0/000652m.jpg
    1889
  • /foto/4032/4032572m.jpg
    1889
  • /foto/4311/4311647m.jpg
    1889 - 1899
  • /foto/6304/6304557m.jpg
    1890
  • /foto/422/422946m.jpg
    1890 - 1895
  • /foto/384/384318m.jpg
    1890 - 1899
  • /foto/7/7812m.jpg
    1890 - 1900
  • /foto/13/13572m.jpg
    1890 - 1900
  • /foto/3375/3375387m.jpg
    1890 - 1900
  • /foto/4692/4692901m.jpg
    1890 - 1906
  • /foto/3716/3716962m.jpg
    1895 - 1898
  • /foto/7657/7657103m.jpg
    1895 - 1898
  • /foto/3446/3446201m.jpg
    1895 - 1899
  • /foto/5668/5668562m.jpg
    1895 - 1899
  • /foto/7287/7287438m.jpg
    1895 - 1899
  • /foto/3404/3404289m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/5547/5547233m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/3555/3555738m.jpg
    1895 - 1904
  • /foto/5241/5241852m.jpg
    1895 - 1905
  • /foto/6580/6580732m.jpg
    1895 - 1905
  • /foto/7256/7256364m.jpg
    1895 - 1905
  • /foto/5045/5045793m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/7339/7339057m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/8/8350m.jpg
    1899
  • /foto/3403/3403951m.jpg
    1899
  • /foto/3965/3965678m.jpg
    1899
  • /foto/5844/5844960m.jpg
    1899 - 1900
  • /foto/432/432435m.jpg
    1899 - 1901
  • /foto/57/57096m.jpg
    1899 - 1908
  • /foto/215/215493m.jpg
    1900
  • /foto/433/433916m.jpg
    1900
  • /foto/436/436751m.jpg
    1900
  • /foto/3642/3642341m.jpg
    1900
  • /foto/4587/4587391m.jpg
    1900
  • /foto/5145/5145400m.jpg
    1900
  • /foto/5643/5643677m.jpg
    1900
  • /foto/6283/6283566m.jpg
    1900
  • /foto/7719/7719054m.jpg
    1900
  • /foto/21/21573m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/433/433675m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/5135/5135414m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/5650/5650289m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/7603/7603902m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/3388/3388327m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/6632/6632122m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/4106/4106603m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/5/005589m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/366/366525m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/4914/4914579m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/5990/5990340m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/4049/4049063m.jpg
    1900 - 1906
  • /foto/448/448291m.jpg
    1900 - 1907
  • /foto/4346/4346437m.jpg
    1900 - 1907
  • /foto/7475/7475564m.jpg
    1900 - 1907
  • /foto/27/27243m.jpg
    1900 - 1908
  • /foto/359/359611m.jpg
    1900 - 1909
  • /foto/1/001327m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/263/263442m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/281/281671m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/323/323872m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/4471/4471023m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/5321/5321393m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/5379/5379784m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/5620/5620692m.jpg
    1900 - 1911
  • /foto/3/003422m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/3972/3972253m.jpg
    1900 - 1916
  • /foto/5996/5996651m.jpg
    1900 - 1917
  • /foto/1/001228m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/44/44340m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/355/355377m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/356/356028m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/4675/4675054m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/3787/3787170m.jpg
    1901
  • /foto/255/255283m.jpg
    1902
  • /foto/4920/4920278m.jpg
    1902
  • /foto/5650/5650504m.jpg
    1902
  • /foto/6719/6719124m.jpg
    1902
  • /foto/5613/5613259m.jpg
    1903
  • /foto/5766/5766963m.jpg
    1903
  • /foto/6282/6282236m.jpg
    1903
  • /foto/36/36888m.jpg
    1904
  • /foto/152/152156m.jpg
    1904
  • /foto/413/413424m.jpg
    1904
  • /foto/417/417627m.jpg
    1904
  • /foto/431/431128m.jpg
    1904
  • /foto/4563/4563143m.jpg
    1904
  • /foto/5620/5620144m.jpg
    1904
  • /foto/6482/6482188m.jpg
    1904
  • /foto/7640/7640219m.jpg
    1904
  • /foto/7851/7851973m.jpg
    1904
  • /foto/352/352388m.jpg
    1904 - 1915
  • /foto/4394/4394410m.jpg
    1905
  • /foto/357/357370m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/7358/7358100m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/11/11646m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/39/39696m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/278/278645m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/7042/7042837m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/3/003219m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/113/113874m.jpg
    1906
  • /foto/3831/3831291m.jpg
    1906
  • /foto/4404/4404518m.jpg
    1906
  • /foto/3471/3471655m.jpg
    1906 - 1915
  • /foto/3390/3390040m.jpg
    1907
  • /foto/34/34497m.jpg
    1908
  • /foto/3732/3732683m.jpg
    1908
  • /foto/363/363714m.jpg
    1908 - 1916
  • /foto/29/29483m.jpg
    1909
  • /foto/447/447664m.jpg
    1909
  • /foto/4696/4696836m.jpg
    1909
  • /foto/195/195970m.jpg
    1910
  • /foto/4144/4144568m.jpg
    1910
  • /foto/4911/4911070m.jpg
    1910
  • /foto/452/452005m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/18/18386m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/6632/6632088m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/6777/6777511m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/16/16273m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/51/51599m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/67/67097m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/175/175975m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/340/340142m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/4090/4090170m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/5476/5476366m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/6773/6773342m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/304/304710m.jpg
    1911
  • /foto/7346/7346071m.jpg
    1915
  • /foto/7484/7484872m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/7054/7054653m.jpg
    1916
  • /foto/438/438859m.jpg
    1916 - 1925
  • /foto/5707/5707419m.jpg
    1917
  • /foto/3673/3673249m.jpg
    1918 - 1921
  • /foto/3232/3232373m.jpg
    1920
  • /foto/11/11843m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/113/113615m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/7209/7209785m.jpg
    1923
  • /foto/392/392968m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/3805/3805306m.jpg
    1925 - 1940
  • /foto/3454/3454415m.jpg
    1926
  • /foto/0/000654m.jpg
    1927 - 1940
  • /foto/5646/5646636m.jpg
    1929
  • /foto/7310/7310118m.jpg
    1930
  • /foto/357/357059m.jpg
    1930 - 1934
  • /foto/348/348916m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/4768/4768354m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/324/324937m.jpg
    1931 - 1935
  • /foto/145/145919m.jpg
    1933
  • /foto/7159/7159071m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/7159/7159080m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/7159/7159093m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/7159/7159107m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/7621/7621524m.jpg
    1935 - 1939
  • /foto/5527/5527086m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/2/002430m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/39/39545m.jpg
    1936
  • /foto/176/176572m.jpg
    1937
  • /foto/3359/3359356m.jpg
    1937 - 1940
  • /foto/424/424680m.jpg
    1937 - 1942
  • /foto/323/323523m.jpg
    1937 - 1943
  • /foto/2/002270m.jpg
    1937 - 1944
  • /foto/4521/4521692m.jpg
    1938
  • /foto/5098/5098006m.jpg
    1938
  • /foto/5098/5098007m.jpg
    1938
  • /foto/4164/4164568m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/7315/7315064m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/4066/4066415m.jpg
    1938 - 1941
  • /foto/4039/4039168m.jpg
    1938 - 1942
  • /foto/315/315759m.jpg
    1938 - 1943
  • /foto/6/006667m.jpg
    1939
  • /foto/84/84892m.jpg
    1939
  • /foto/4475/4475131m.jpg
    1939
  • /foto/7934/7934706m.jpg
    1940
  • /foto/7934/7934748m.jpg
    1940
  • /foto/7934/7934763m.jpg
    1940
  • /foto/7934/7934775m.jpg
    1940
  • /foto/5128/5128756m.jpg
    1941
  • /foto/190/190709m.jpg
    1942
  • /foto/3610/3610200m.jpg
    1942
  • /foto/1/001803m.jpg
    1942 - 1944
  • /foto/3529/3529345m.jpg
    1942 - 1944
  • /foto/4949/4949433m.jpg
    1943
  • /foto/0/000649m.jpg
    1945
  • /foto/0/000653m.jpg
    1945
  • /foto/0/000656m.jpg
    1945
  • /foto/5/005776m.jpg
    1945
  • /foto/5/005838m.jpg
    1945
  • /foto/8/8931m.jpg
    1945
  • /foto/24/24788m.jpg
    1945
  • /foto/24/24790m.jpg
    1945
  • /foto/24/24797m.jpg
    1945
  • /foto/54/54756m.jpg
    1945
  • /foto/114/114145m.jpg
    1945
  • /foto/212/212335m.jpg
    1945
  • /foto/212/212347m.jpg
    1945
  • /foto/286/286301m.jpg
    1945
  • /foto/348/348274m.jpg
    1945
  • /foto/367/367809m.jpg
    1945
  • /foto/372/372756m.jpg
    1945
  • /foto/416/416591m.jpg
    1945
  • /foto/4078/4078798m.jpg
    1945
  • /foto/4089/4089490m.jpg
    1945
  • /foto/4139/4139592m.jpg
    1945
  • /foto/4677/4677610m.jpg
    1945
  • /foto/4779/4779647m.jpg
    1945
  • /foto/6085/6085034m.jpg
    1945
  • /foto/6435/6435049m.jpg
    1945
  • /foto/6837/6837715m.jpg
    1945
  • /foto/7790/7790256m.jpg
    1945
  • /foto/7790/7790276m.jpg
    1945
  • /foto/268/268157m.jpg
    1945
  • /foto/5/005782m.jpg
    1945
  • /foto/9/9337m.jpg
    1945
  • /foto/420/420801m.jpg
    1945
  • /foto/3207/3207900m.jpg
    1945
  • /foto/3212/3212894m.jpg
    1945
  • /foto/3701/3701626m.jpg
    1945
  • /foto/3701/3701674m.jpg
    1945
  • /foto/7774/7774385m.jpg
    1945
  • /foto/6837/6837844m.jpg
    1945
  • /foto/9/9463m.jpg
    1945
  • /foto/299/299648m.jpg
    1945
  • /foto/24/24802m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/4674/4674537m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/4779/4779752m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/6728/6728118m.jpg
    1950
  • /foto/188/188063m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/188/188072m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/181/181692m.jpg
    1952
  • /foto/182/182036m.jpg
    1953
  • /foto/72/72781m.jpg
    1956
  • /foto/320/320420m.jpg
    1957
  • /foto/349/349417m.jpg
    1957
  • /foto/349/349420m.jpg
    1957
  • /foto/13/13118m.jpg
    1957 - 1960
  • /foto/146/146928m.jpg
    1958 - 1965
  • /foto/4045/4045098m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/5971/5971517m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/3739/3739885m.jpg
    1964
  • /foto/6925/6925552m.jpg
    1965
  • /foto/39/39480m.jpg
    1965
  • /foto/440/440137m.jpg
    1965
  • /foto/441/441018m.jpg
    1965
  • /foto/72/72782m.jpg
    1966
  • /foto/12/12800m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/12/12801m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13117m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13213m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13215m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13291m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13293m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13330m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/13/13331m.jpg
    1967 - 1970
  • /foto/370/370529m.jpg
    1968
  • /foto/214/214733m.jpg
    1969
  • /foto/11/11738m.jpg
    1972
  • /foto/11/11739m.jpg
    1972
  • /foto/11/11740m.jpg
    1972
  • /foto/252/252511m.jpg
    1972 - 1973
  • /foto/163/163716m.jpg
    1973
  • /foto/292/292826m.jpg
    1974
  • /foto/292/292828m.jpg
    1974
  • /foto/293/293702m.jpg
    1975
  • /foto/1/001825m.jpg
    1975 - 1976
  • /foto/251/251419m.jpg
    1975 - 1978
  • /foto/293/293851m.jpg
    1976
  • /foto/387/387857m.jpg
    1977
  • /foto/294/294670m.jpg
    1978
  • /foto/6037/6037323m.jpg
    1978 - 1980
  • /foto/7169/7169789m.jpg
    1979
  • /foto/7243/7243292m.jpg
    1979
  • /foto/6284/6284586m.jpg
    1982
  • /foto/310/310233m.jpg
    1982
  • /foto/311/311343m.jpg
    1982
  • /foto/6748/6748911m.jpg
    1986
  • /foto/7422/7422830m.jpg
    1988
  • /foto/19/19566m.jpg
    1988 - 1989
  • /foto/3804/3804708m.jpg
    1988 - 1989
  • /foto/7845/7845118m.jpg
    1989
  • /foto/4177/4177792m.jpg
    1991
  • /foto/4466/4466051m.jpg
    1991
  • /foto/4466/4466651m.jpg
    1991
  • /foto/4506/4506963m.jpg
    1991
  • /foto/388/388695m.jpg
    1994
  • /foto/27/27176m.jpg
    1998 - 2000
  • /foto/27/27177m.jpg
    1998 - 2000
  • /foto/4/004281m.jpg
    2001
  • /foto/23/23545m.jpg
    2003
  • /foto/3/003061m.jpg
    2003
  • /foto/35/35878m.jpg
    2003
  • /foto/3/003528m.jpg
    2004
  • /foto/4/004404m.jpg
    2004
  • /foto/4/004405m.jpg
    2004
  • /foto/4/004407m.jpg
    2004
  • /foto/4/004412m.jpg
    2004
  • /foto/4/004474m.jpg
    2004
  • /foto/4/004476m.jpg
    2004
  • /foto/4/004478m.jpg
    2004
  • /foto/5/005391m.jpg
    2004
  • /foto/26/26515m.jpg
    2004
  • /foto/16/16952m.jpg
    2004
  • /foto/17/17024m.jpg
    2004
  • /foto/18/18059m.jpg
    2004
  • /foto/18/18062m.jpg
    2004
  • /foto/21/21732m.jpg
    2004
  • /foto/90/90475m.jpg
    2005
  • /foto/33/33023m.jpg
    2005
  • /foto/35/35595m.jpg
    2005
  • /foto/35/35596m.jpg
    2005
  • /foto/37/37771m.jpg
    2005
  • /foto/37/37772m.jpg
    2005
  • /foto/40/40518m.jpg
    2005
  • /foto/42/42097m.jpg
    2005
  • /foto/42/42272m.jpg
    2005
  • /foto/50/50322m.jpg
    2005
  • /foto/54/54079m.jpg
    2005
  • /foto/59/59455m.jpg
    2005
  • /foto/103/103957m.jpg
    2006
  • /foto/113/113640m.jpg
    2006
  • /foto/113/113642m.jpg
    2006
  • /foto/112/112617m.jpg
    2006
  • /foto/146/146649m.jpg
    2007
  • /foto/5964/5964226m.jpg
    2007
  • /foto/153/153224m.jpg
    2007
  • /foto/155/155987m.jpg
    2007
  • /foto/211/211190m.jpg
    2007
  • /foto/4005/4005319m.jpg
    2007
  • /foto/5426/5426236m.jpg
    2007
  • /foto/203/203176m.jpg
    2008
  • /foto/7419/7419763m.jpg
    2008
  • /foto/5964/5964359m.jpg
    2008
  • /foto/5609/5609083m.jpg
    2008
  • /foto/278/278907m.jpg
    2009
  • /foto/278/278908m.jpg
    2009
  • /foto/293/293578m.jpg
    2009
  • /foto/302/302753m.jpg
    2009
  • /foto/341/341155m.jpg
    2009
  • /foto/324/324424m.jpg
    2010
  • /foto/328/328737m.jpg
    2010
  • /foto/328/328738m.jpg
    2010
  • /foto/337/337864m.jpg
    2010
  • /foto/337/337865m.jpg
    2010
  • /foto/364/364966m.jpg
    2011
  • /foto/7728/7728426m.jpg
    2011
  • /foto/448/448092m.jpg
    2012
  • /foto/448/448095m.jpg
    2012
  • /foto/3442/3442861m.jpg
    2012
  • /foto/4039/4039172m.jpg
    2013
  • /foto/7102/7102505m.jpg
    2013
  • /foto/4166/4166092m.jpg
    2013
  • /foto/4113/4113483m.jpg
    2013
  • /foto/4113/4113493m.jpg
    2013
  • /foto/4113/4113503m.jpg
    2013
  • /foto/4132/4132558m.jpg
    2013
  • /foto/4595/4595969m.jpg
    2014
  • /foto/5013/5013962m.jpg
    2014
  • /foto/5540/5540689m.jpg
    2015
  • /foto/5595/5595446m.jpg
    2015
  • /foto/5591/5591530m.jpg
    2015
  • /foto/7874/7874147m.jpg
    2015
  • /foto/5662/5662817m.jpg
    2015
  • /foto/5909/5909208m.jpg
    2015
  • /foto/6726/6726266m.jpg
    2016
  • /foto/6427/6427703m.jpg
    2016
  • /foto/6270/6270246m.jpg
    2016
  • /foto/6270/6270249m.jpg
    2016
  • /foto/7213/7213473m.jpg
    2017
  • /foto/7027/7027705m.jpg
    2017
  • /foto/7169/7169952m.jpg
    2018
  • /foto/7186/7186463m.jpg
    2018
  • /foto/7728/7728600m.jpg
    2018
  • /foto/7730/7730404m.jpg
    2018
  • /foto/7336/7336987m.jpg
    2018
  • /foto/7659/7659485m.jpg
    2018
  • /foto/7475/7475592m.jpg
    2018
  • /foto/7649/7649918m.jpg
    2018
  • /foto/7842/7842257m.jpg
    2019
  • /foto/7903/7903782m.jpg
    2019
  • /foto/7903/7903783m.jpg
    2019

UWAGA! Zbiory nieznanego pochodzenia!

Poprzednie: Schronisko Gebertbaude (dawne) Strona Główna Następne: Detale architektoniczne


fOOd | 2013-09-07 23:02:56
Czy to oby na pewno Powstancow Slaskich? Okolice zajezdni Borek?
wilk.wroclaw | 2013-09-07 23:05:05
Po prawej stronie za wagonem widać zarys budynku, może on pomoże?
fOOd | 2013-09-07 23:15:41
Co o tym myslicie?
wilk.wroclaw | 2013-09-07 23:19:58
Na tym głównym zdjęciu wydaje się, że jest spadek terenu, ten prawy tor jest niżej.
maras - Administrator | 2013-09-07 23:21:56
Raczej nie, inna zabudowa...
Virzzz - Administrator | 2013-09-07 23:22:30
Wschodnia elewacja ?
wilk.wroclaw | 2013-09-07 23:23:43
Mnie Paweł przekonał.
maras - Administrator | 2013-09-07 23:28:40
To jest z tej samej sesji... nie wiem skąd wątpliwości co do Powstańców...?
fOOd | 2013-09-07 23:39:03
Kolego maras, masz racje. Czas juz na sen.
Virzzz - Administrator | 2013-09-07 23:42:04
Kształt dachu domniemanego budynku zajezdni. Hale na Dąbiu są sytuowane wzdłużnie w stosunku do ulicy i torowiska zaś na Borku poprzecznie Przez analogię prawdopodobniejszy wydaje się wariant z Powstańców (Twój link) jednak przypuszczenie fOOda również wydaje się możliwe :)
wito-Administrator | 2013-09-08 12:10:27
"Gartenstraße" ?
wito-Administrator | 2013-09-08 12:13:51
Ślężna-drzewa ?
wito-Administrator | 2013-09-08 12:20:48
Prawo dół ?
wito-Administrator | 2013-09-08 12:24:28
?
fOOd | 2013-09-09 08:35:35
Wspomniane przez kolege marasa zdjecie kolumny zniszczonych tramwajow wykonane zostalo bez watpienia na Powstancow Slaskich kolo dzisiejszego salonu samochodowego. Jesli to zdjecie rowniez przedstawia ta kolumne i jest wykonane od strony miasta to dach po prawej stronie moze nalezec do zabudowan wlasnie tego salonu. Kolega Wito zalinkowal zdjecie lotnicze, na ktorym widac cien rzucany przez te zabudowania (slonce swieci od poludnia). Jest on w zasadzie identyczny z tym, ktory widac na zdjeciu powyzej. Nie mam dowodu na to, ze na tej ulicy w tym czasie nie rosly drzewa o tym specyficznym kroju tak wiec moim zdaniem mozna bez analizowania innych potencjalnych lokalizacji stwierdzic, ze rozpetalem burze w szklance wody i przypisanie jest poprawne.
maras - Administrator | 2013-09-09 08:48:48
FOOd, jestem pod wrażeniem Twojej analizy naszej dyskusji. Jest to twórcze i ma ogromną wartość dodaną. Dla takich odkrywczych rozmów warto wymieniać poglądy. Czekam na dalsze przyczynki do dyskusji i pozdrawiam :)
wito-Administrator | 2013-09-09 11:17:21
Pięć osób napisało komenty, czynnie zajmując się tematem. 395 odsłon.
fOOd | 2013-09-09 18:00:58
Ja rowniez dziekuje za dyskusje jaka sie wywiazala. Milo czasem porosciagac szare komorki. Swoja drogo to jak wspomnial kolega Wito bylismy wszyscy o krok o katastrofy. Jeszcze jedna zaangazowa osoba i bylo by nas szescioro, a jak wiadomo - gdzie kucharek szesc tam sa bledne przypisania.
Hanf75 | 2013-09-09 18:37:14
Ja także dziękuję wszystkim. Nie sadziłem, że to nienadzwyczajne zdjęcie wzbudzi takie zainteresowanie. Mam jeszcze jedno tramwajowe zdjęcie ale o jeszcze nieustalonej lokalizacji więc z publikacją się na razie wstrzymam. Pozdrawiam.
wito-Administrator | 2013-09-09 20:45:53
No nie da się pobawić, nie da :(
wilk.wroclaw | 2013-09-09 20:50:50
Wszystkie zdjęcia jakie wrzucił Kolega Hanf75 są takie, że szczęka opada!! Uważam, że należy użyć wszelkich środków przymusu by to zdjęcie, o którym mówi wrzucił, bo musi być tak genialne jak wszystkie Jego :))
Wincenty Miros | 2013-09-09 20:49:34
Zdjęcie naprawdę bardzo ciekawe. Nie zabierałem dotychczas głosu, ponieważ uważałem, że jeśli Hanf75 przypisał to zdjęcie do Powstańców Śl. to przyjąłem to za pewnik bo w pierwszej chwili też tak pomyślałem. I chyba się nie myliłem.
ref-humbold | 2015-12-31 21:45:25
Na pierwszym tramwaju na tablicy znajduje się napis: Güterverkehr - transport towarów.