Stacja Szklarska Poręba Huta - przed wojną Josephinenhütte, a do 1947 r. Jóźwin, była pierwszą stacją za Szklarską Porębą Górną, oddaloną od niej o 2,5 km. Huta była największą stacją na górskim odcinku tzw. Kolei Izerskiej: miała 6 torów, rampę, 2 place załadunkowe, skład węgla i obrotnicę. Na stacji tej kończyły bieg pociągi, które zostawiały większość podróżnych na stacji Szklarska Poręba Górna, natomiast na "Hucie" obrządzano parowozy i formowano składy powrotnych pociągów pasażerskich. Tutaj także prowadzono najintensywniejszy ruch towarowy - dostarczano surowce dla pobliskiej huty szkła Julia, załadowywano jej produkty, a także drewno z izerskich lasów i kamień z pobliskiego kamieniołomu granitu. Stację oddano do ruchu z wielką pompą 30 czerwca 1902 r., a zelektryfikowano w 1923 r. Po 1945 r. pociągi pasażerskie w liczbie 4 par na dobę kursowały do 1958 r., a towarowe (zbiorowe) do końca lat 70. Następnie zlikwidowano stację sprowadzając posterunek do nieczynnej ładowni. W 2009 roku rozpoczął się remont odcinka ze Szklarskiej Poręby Górnej do Jakuszyc prowadzony przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei, gdyż to Urząd Marszałkowski przejął ten odcinek. Przystanek uruchomiono ponownie 3 lipca 2010 roku (zbudowano niewielką wiatę w otoczeniu starej infrastrykury). W kolejnych latach doprowadzono do ruiny i ostatecznie do wyburzenia dawnych budynków stacyjnych, a w 2017 roku rozpoczął się kolejny remont i budowa nowego przystanku. W 2018 roku oddano przystanek wyposażony w nowy peron, którego wysokość dostosowano do kursującego taboru oraz postawiono wiatę dla podróżnych, wiatę na rowery i wykonano parking na trzy samochody. Po przejęciu linii przez województwo zmieniono pikietaż przystanku z km 30,950 na km 31,062. (moose)