Stacja zbudowana początkowo jako przystanek z torem bocznym. Stopniowo rozbudowany układ torów sporej bocznicy dla wywozu kamienia z pobliskiego kamieniołomu Maciejowice (obecnie Otmuchowskie Kopalnie Granitu). Wąskotorową bocznicę do kamieniołomu poprowadzono przed 1945 r. po wysokim nasypie, do tego budując dla niej dwa mosty i wiadukt. Upadłość w 1992 r. Przedsiębiorstwa Surowców Skalnych w Januszkowicach - głównego nadawcy transportów z kamieniem z Maciejowic roku przyspieszyła fizyczną rozbiórkę ...
Stacja zbudowana początkowo jako przystanek z torem bocznym. Stopniowo rozbudowany układ torów sporej bocznicy dla wywozu kamienia z pobliskiego kamieniołomu Maciejowice (obecnie Otmuchowskie Kopalnie Granitu). Wąskotorową bocznicę do kamieniołomu poprowadzono przed 1945 r. po wysokim nasypie, do tego budując dla niej dwa mosty i wiadukt. Upadłość w 1992 r. Przedsiębiorstwa Surowców Skalnych w Januszkowicach - głównego nadawcy transportów z kamieniem z Maciejowic roku przyspieszyła fizyczną rozbiórkę linii. Na terenie d. stacji ocalał budynek stacyjny, który jeszcze nosi nazwę stacji. Budynek stacyjny zbudowano wg bauplanu stosowanego na Kolei Doliny Bobru, budowanej równolegle.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||