Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
0,000 km
Stacja kolejowa Otmuchów
14
2,864
Przystanek kolejowy / bocznica Otmuchów Cukrownia
3,000 km
Most kolejowy (rz. Nysa Kłodzka - Otmuchów)
5
5,208
Przystanek kolejowy Śliwice Śląskie
7,727
Przystanek kolejowy / ładownia Meszno Nyskie (dawne)
9,750
Przystanek kolejowy Trzeboszowice Nyskie (dawny)
1
13,430
Stacja kolejowa Dziewiętlice (dawna)
5
14,500
Stacja kolejowa Bernartice (dawna) / Nákladiště a zastávka Bernartice u Javornika nz
1
 
 
 
 
  ID: 3882831

Linia kolejowa nr 259 Otmuchów - Dziewiętlice (- Bernartice u Javorníka)

Ottmachau - Barzdorf b. Jauernig



Budowa
1893-1896
Status
Nie istnieje
Likwidacja
1945/1961/1977/2009
 
Austriackie towarzystwo kolei lokalnych w koncesji udzielonej w 1885 roku na budowę linii Hanusovice - Głuchołazy (Ziegenhals) miała zastrzeżony warunek - wybudowanie dwóch kolejnych transgranicznych połączeń - w Bernaticach i w Velkých Kuněticach. W roku 1893 zobowiązanie to przejęło państwo, a 20 grudnia 1894 roku rozpoczęto budowę linii z Dolní Lipové do Bernatic. Po niemieckiej stronie granicy była już czynna linia Ottmachau (Otmuchów) - Heinersdorf (Dziewiętlice). Budowę linii zakończono w 1896 ...
Austriackie towarzystwo kolei lokalnych w koncesji udzielonej w 1885 roku na budowę linii Hanusovice - Głuchołazy (Ziegenhals) miała zastrzeżony warunek - wybudowanie dwóch kolejnych transgranicznych połączeń - w Bernaticach i w Velkých Kuněticach. W roku 1893 zobowiązanie to przejęło państwo, a 20 grudnia 1894 roku rozpoczęto budowę linii z Dolní Lipové do Bernatic. Po niemieckiej stronie granicy była już czynna linia Ottmachau (Otmuchów) - Heinersdorf (Dziewiętlice). Budowę linii zakończono w 1896 roku i już 2 lipca tego roku ruszyły pociągi. W następnym roku ukończono budowę linii bocznych do Javorníka (Jauernig) z Bernatic (Barzdorf) i do Vidnavy (Weidenau) z Hukovic (Haugsdorf, dziś Velká Kraš). Ruch na obu liniach rozpoczęto 6 sierpnia 1897 roku. Potem skończyło się na dyskusjach, czy budować połączenie przez granicę z Velkých Kunětic do Mikulovic, tj. zgodnie z koncesją. W końcu osiągnięto porozumienie o utworzeniu przejścia granicznego v Vidnavie, w miejscu, w którym były bardziej korzystne warunki terenowe. 5 listopada 1911 roku zostało otwarte przejście graniczne i ruch na linii Neisse (Nysa) - Weidenau (Vidnava) - Haugsdorf (Hukovice). Ciekawy artykuł nt. linii:

Kilometraż stacji i przystanków liczony od stacji Otmuchów. Kursywą zaznaczono obiekty nieczynne/nieistniejące:
- , Otmuchów, st., km 0,000
- , Otmuchów Cukrownia, po./bocznica, km 2,864
- , Śliwice Śląskie, po., km 5,208
- , Meszno Nyskie, poł., km 7,727
- , Trzeboszowice Nyskie, po., km 9,750
- , Dziewiętlice, st., km 13,430
- granica państwa, km 13,923
- , Bernartice u Javorníku, st., km ~14.500
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1920-1924
    komentarze: 0
    Cukrownia w Otmuchowie.
  • Data: 1940
    komentarze: 0
    Cukrownia w Otmuchowie.
  • Data: 1955
    komentarze: 5
    Most kolejowy na Nysie Kłodzkiej w Otmuchowie na nieistniejącej ...
  • Data: 1955-06-16
    komentarze: 1
    Widok na Otmuchów, okolice Maciejowskiego Potoku - za wyjazdem ...
  • Data: 1955-06-16
    komentarze: 1
    Widok na Otmuchów.

Linia kolejowa nr 259 Otmuchów - Dziewiętlice (- Bernartice u Javorníka) na innych fotografiach
  • 2013
  • 1948