MENU
ZNACZNIKI
Zdjęcie lotnicze Szczawienka z kościołami i przebiegiem ul. Wieniawskiego przed powojennymi zmianami, wyjaśniające parę wątpliwości i pytań niektórych kolegów, sympatyków Szczawienka, którego już nie ma. Lepszej jakości na razie nie mogę zaoferować, może uda się kiedyś zdobyć oryginał. Datowanie przypuszczalne, do przedyskutowania.

Dodał: U.N.° - Data: 2013-03-28 22:34:39 - Odsłon: 13583
Lata 1930-1935

Data: 2007:11:09 17:32:03   ISO: 400   Ogniskowa: 41 mm   Aparat: Canon EOS 400D DIGITAL   Przysłona: f/4   Ekspozycja: 1/13 s  


  • /foto/267/267555m.jpg
    1800 - 1850
  • /foto/8754/8754131m.jpg
    1829
  • /foto/422/422751m.jpg
    1850
  • /foto/383/383292m.jpg
    1862
  • /foto/80/80212m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/377/377882m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/7504/7504581m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/176/176569m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/178/178751m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/5512/5512810m.jpg
    1908 - 1910
  • /foto/5513/5513006m.jpg
    1908 - 1910
  • /foto/200/200774m.jpg
    1910
  • /foto/4341/4341111m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/6977/6977829m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/80/80216m.jpg
    1911
  • /foto/99/99083m.jpg
    1915 - 1930
  • /foto/3862/3862689m.jpg
    1918 - 1945
  • /foto/349/349855m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/3275/3275717m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/3901/3901201m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/4990/4990270m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/7516/7516214m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/444/444944m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/3901/3901265m.jpg
    1924 - 1930
  • /foto/252/252616m.jpg
    1925
  • /foto/5902/5902815m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/5907/5907337m.jpg
    1926
  • /foto/258/258591m.jpg
    1927 - 1929
  • /foto/3890/3890573m.jpg
    1930
  • /foto/168/168823m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/7543/7543113m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/154/154635m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/162/162800m.jpg
    1933 - 1936
  • /foto/4139/4139618m.jpg
    1935
  • /foto/5433/5433668m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/4641/4641399m.jpg
    1940 - 1942
  • /foto/5176/5176677m.jpg
    1940 - 1942
  • /foto/5850/5850619m.jpg
    1940 - 1945
  • /foto/304/304531m.jpg
    1950
  • /foto/304/304595m.jpg
    1950
  • /foto/324/324012m.jpg
    1950
  • /foto/3756/3756853m.jpg
    1950
  • /foto/4803/4803547m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/311/311151m.jpg
    1951
  • /foto/174/174023m.jpg
    1952 - 1962
  • /foto/174/174030m.jpg
    1952 - 1962
  • /foto/307/307718m.jpg
    1953
  • /foto/3531/3531857m.jpg
    1953
  • /foto/311/311158m.jpg
    1954
  • /foto/362/362180m.jpg
    1955
  • /foto/393/393552m.jpg
    1956
  • /foto/4789/4789392m.jpg
    1956 - 1959
  • /foto/315/315523m.jpg
    1957
  • /foto/301/301402m.jpg
    1958
  • /foto/304/304528m.jpg
    1958
  • /foto/360/360520m.jpg
    1960
  • /foto/427/427244m.jpg
    1960
  • /foto/4789/4789336m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/374/374600m.jpg
    1961 - 1962
  • /foto/388/388612m.jpg
    1961 - 1963
  • /foto/4984/4984012m.jpg
    1962 - 1963
  • /foto/302/302856m.jpg
    1963
  • /foto/359/359562m.jpg
    1963
  • /foto/4811/4811865m.jpg
    1964 - 1965
  • /foto/4257/4257608m.jpg
    1996
  • /foto/5830/5830829m.jpg
    1996 - 1998
  • /foto/300/300047m.jpg
    1999
  • /foto/436/436987m.jpg
    2002
  • /foto/4063/4063261m.jpg
    2002
  • /foto/4063/4063291m.jpg
    2002
  • /foto/4256/4256514m.jpg
    2003
  • /foto/390/390943m.jpg
    2006
  • /foto/391/391318m.jpg
    2006
  • /foto/301/301425m.jpg
    2007
  • /foto/381/381514m.jpg
    2007
  • /foto/160/160445m.jpg
    2007
  • /foto/160/160450m.jpg
    2007
  • /foto/190/190675m.jpg
    2007
  • /foto/174/174554m.jpg
    2007
  • /foto/178/178024m.jpg
    2007
  • /foto/178/178590m.jpg
    2007
  • /foto/214/214050m.jpg
    2008
  • /foto/216/216098m.jpg
    2008
  • /foto/230/230551m.jpg
    2008
  • /foto/402/402925m.jpg
    2008
  • /foto/397/397401m.jpg
    2009
  • /foto/320/320646m.jpg
    2009
  • /foto/309/309698m.jpg
    2010
  • /foto/373/373412m.jpg
    2011
  • /foto/374/374538m.jpg
    2011
  • /foto/375/375284m.jpg
    2011
  • /foto/378/378170m.jpg
    2011
  • /foto/420/420983m.jpg
    2011
  • /foto/383/383416m.jpg
    2011
  • /foto/389/389902m.jpg
    2011
  • /foto/404/404406m.jpg
    2011
  • /foto/391/391291m.jpg
    2011
  • /foto/391/391556m.jpg
    2011
  • /foto/392/392612m.jpg
    2011
  • /foto/399/399207m.jpg
    2011
  • /foto/415/415486m.jpg
    2011
  • /foto/399/399985m.jpg
    2011
  • /foto/430/430276m.jpg
    2011
  • /foto/446/446845m.jpg
    2011
  • /foto/426/426508m.jpg
    2011
  • /foto/3659/3659675m.jpg
    2012
  • /foto/3562/3562663m.jpg
    2012
  • /foto/3726/3726319m.jpg
    2013
  • /foto/3840/3840131m.jpg
    2013
  • /foto/3901/3901194m.jpg
    2013
  • /foto/3961/3961618m.jpg
    2013
  • /foto/4133/4133670m.jpg
    2013
  • /foto/4320/4320438m.jpg
    2013
  • /foto/4581/4581733m.jpg
    2014
  • /foto/4581/4581744m.jpg
    2014
  • /foto/4591/4591877m.jpg
    2014
  • /foto/4658/4658087m.jpg
    2014
  • /foto/5154/5154600m.jpg
    2014
  • /foto/4869/4869870m.jpg
    2014
  • /foto/4877/4877122m.jpg
    2014
  • /foto/5724/5724994m.jpg
    2014
  • /foto/5292/5292045m.jpg
    2015
  • /foto/7520/7520249m.jpg
    2015
  • /foto/5582/5582667m.jpg
    2015
  • /foto/5587/5587329m.jpg
    2015
  • /foto/5929/5929101m.jpg
    2016
  • /foto/6053/6053589m.jpg
    2016
  • /foto/6625/6625627m.jpg
    2017
  • /foto/7324/7324496m.jpg
    2018
  • /foto/7404/7404639m.jpg
    2018
  • /foto/7422/7422807m.jpg
    2018
  • /foto/8273/8273454m.jpg
    2019
  • /foto/8446/8446485m.jpg
    2020
  • /foto/8821/8821565m.jpg
    2020

Zbiory prywatne

Poprzednie: Dwór Niwnice (ruina) Strona Główna Następne: Dwór Niwnice (ruina)


U.N. | 2013-03-28 22:46:41
Grzesiu, to znacznikuj dalej :)))
ragnar - Administrator | 2013-03-28 22:47:10
Pomagam :)))
ragnar - Administrator | 2013-03-28 22:48:28
Jeżeli nie masz nic przeciwko Ula to przypisałem do ulicy Wieniawskiego.
U.N. | 2013-03-28 22:53:02
Dlaczego miałabym mieć? Przecież lepiej się tam orientujesz. Mam nadzieję, że Ryszard i vooiteg nie dostaną zawału.
ragnar - Administrator | 2013-03-28 22:56:20
Co do datowania, brakuje sklepu więc chyba ciut wczesniejsze.
ragnar - Administrator | 2013-03-28 23:00:41
Brakuje także budynku nr 11 przy Wieniawskiego. Myślę, że początek lat 30.
Ryszard Kumorek | 2013-03-29 10:44:18
Dobrze, że byłem przygotowany na to zdjęcie, inaczej nie wiadomo co mogłoby być. Miałem to szczęście, że mogłem chodzić po prawie takim Szczawienku i oglądać go. W sumie niewiele się zmieniło od tamtych lat do wczesnych lat sześćdziesiątych, a nawet do początku siedemdziesiątych. Potem...wiadomo, nie będę dalej pisał, bo nie mogę zachować obiektywizmu i okiełznać emocji wypowiedzi. Dzięki Ropuszko, dzięki moose, dzięki wszyscy! Popatrzę jeszcze trochę i idę płakać...!
Petroniusz (admin) | 2013-03-28 23:05:31
Pozwoliłem sobie "Policjanta" kopnąć do prawej krawędzi a tam gdzie stał dodać osiedle przy Łącznej. :D Piękna fotografia.
moose (administrator) | 2013-03-28 23:20:30
Długo czekaliśmy na to zdjęcie.
vooiteg | 2013-03-29 00:36:29
Zawału może nie będzie ale powiem tylko - echhhh...
vooiteg | 2013-03-29 00:45:55
A teraz popatrzmy sobie na to .
vooiteg | 2013-03-29 17:29:05
Zauważyłem błąd zaznaczenia - w prawym dolnym rogu przy logo strony drugi dom od dołu to nie nr 4, jego fragment jest widoczny poniżej kościoła św. Anny. Właściwa kolejność trzech równoległych domków : nr 3, dom katechetyczny parafii (tak go można chyba określić) i nr 6 czyli plebania. Po drugie - sprawa basenu, według tego zdjęcia znów wydaje się, że znajdował się on nie na parkingu Lidla lecz poniżej przy Szczawniku, już sam nie wiem. Po trzecie - przy budynku Łączna 6 moją uwagę zwróciły dwa inne domy, co się z nimi stało ? W czasie rewolucji związanej z budową Podzamcza stały przecież z dala od niej, może zniknęły wcześniej ?
Ryszard Kumorek | 2013-03-29 18:09:14
W pierwszym przypadku uwaga Wojtka chyba słuszna. W drugim przypadku też - coś ten basen wydaje się ogromny. Jego powierzchnia równa się na tej fotografii czterem-pięciu domostwom (?) Po trzecie - nie wiem!
Petroniusz (admin) | 2013-03-29 18:57:49
Basen był spory, mógł mieć jakieś 400-500m2 powierzchni. Wysłałem Ci coś ciekawego e-mailem, podaj dalej Wojtkowi (nie mam adresu).
Ryszard Kumorek | 2013-03-29 19:20:21
Wróciłem do innego zdjęcia, porównałem i... faktycznie...był spory.
ragnar - Administrator | 2013-03-29 22:38:16
Ad1 dzięki, poprawiłem Ad2 myślę, że ta plama to dawny basen i pokrywa swoją wielkością także część parkingu dzisiejszego Lidla. Ad3 Nie mam pojęcia, ale sam zobacz na los budynku nr 7 Ja go pamiętam zamieszkanego w doskonałym stanie, być może podobny los spotkał te pobliskie.
vooiteg | 2020-07-05 17:58:40
Moose, puść drona i zrób porównanie. :) Będzie szokujące.
moose (administrator) | 2020-07-06 12:33:54
Okej Wojtku - będę miał na uwadze.
ragnar - Administrator | 2020-07-05 20:31:44
Mam gdzieś lepszy skan, jak odnajdę to podmienię.
Tony | 2020-07-05 22:29:45
Byłoby super, to jedna z lepszych fotek :-)
ragnar - Administrator | 2020-07-07 18:52:44
Podmieniłem, zaraz poprawię znaczniki.
Tony | 2020-07-07 19:44:41
Zerknij proszę, wysłałem Ci maila.