Budowa wiaduktu estakady kolejowej na ul. Zaporoskiej. Dostawcą konstrukcji stalowej i żeliwnych podpór była firma Steffens & Nölle AG z Berlina. Fotografia zamieszczona na popularnym, niemieckojęzycznym forum miłośników kolei Drehscheibe.
Dodał:moose° - Data: 2013-01-27 17:28:32
- Odsłon: 3539
Lata 1904-1905
W połowie XIX wieku gdy budowano pierwsze linie kolejowe (kolej górnośląską, linię na Poznań i kolej Dolnośląsko - Marchijską) Wrocław liczył około 110 tys. mieszkańców, dwadzieścia lat później (w trakcie budowy nadodrzanki) było to około 200 tys., a linie były projektowane przez niezamieszkane tereny. Nie było więc zbyt wielu przejazdów i nie generowały one korków, bo ruch kolejowy początkowo był niewielki. Nie należy też zapominać, że pierwsze automobile pojawiły się u schyłku wieku. Dopiero pod koniec XIX stulecia odnotowano znaczny wzrost liczby mieszkańców (w ostatniej dekadzie o prawie 100 tys.). Podjęto więc decyzję o rozbudowie dworca głównego i budowie estakady, a w późniejszym okresie, również o połączeniu układów torowych w centrum miasta.