MENU
Budowa wiaduktu estakady kolejowej na ul. Zaporoskiej. Dostawcą konstrukcji stalowej i żeliwnych podpór była firma Steffens & Nölle AG z Berlina. Fotografia zamieszczona na popularnym, niemieckojęzycznym forum miłośników kolei Drehscheibe.

Dodał: moose° - Data: 2013-01-27 17:28:32 - Odsłon: 3539
Lata 1904-1905


  • /foto/241/241253m.jpg
    1908
  • /foto/39/39325m.jpg
    1945
  • /foto/24/24995m.jpg
    1997
  • /foto/39/39396m.jpg
    2005
  • /foto/3806/3806875m.jpg
    2010
  • /foto/3813/3813566m.jpg
    2010
  • /foto/315/315398m.jpg
    2010
  • /foto/315/315928m.jpg
    2010
  • /foto/3627/3627086m.jpg
    2012
  • /foto/4546/4546888m.jpg
    2014
  • /foto/4549/4549038m.jpg
    2014
  • /foto/4549/4549065m.jpg
    2014
  • /foto/4576/4576221m.jpg
    2014
  • /foto/4637/4637562m.jpg
    2014
  • /foto/5390/5390825m.jpg
    2015
  • /foto/5403/5403712m.jpg
    2015
  • /foto/5417/5417324m.jpg
    2015
  • /foto/7149/7149575m.jpg
    2015
  • /foto/5913/5913462m.jpg
    2016
  • /foto/6232/6232438m.jpg
    2016
  • /foto/7835/7835010m.jpg
    2019
  • /foto/9167/9167617m.jpg
    2021
  • /foto/10650/10650629m.jpg
    2023

www.drehscheibe-online.de/foren / Forum kolejowe DREHSCHEIBE-ONLINE

Poprzednie: Gospodarstwo rodziny Thamm (dawne) Strona Główna Następne: Gospodarstwo rodziny Thamm (dawne)


Virzzz | 2013-01-27 17:31:27
Unikat :))
Wincenty Miros | 2013-01-27 18:16:54
No właśnie. Teraz po remoncie wiadukt wygląda podobnie lecz przyczółki nie mają dawnych zdobień i brak iglic na słupkach.
vratislaviensis | 2013-01-27 19:21:25
Nie mieli takiej dokumentacji fotograficznej, stąd braki w odresturowanych obiektach.
tadpole | 2020-06-05 19:28:51
Zdobienia zostaly. Czyzby przed jego budowa nie jezdzily tu pociagi ?
Operator | 2020-06-05 19:55:22 | edytowany: 2020-06-05 20:07:46
Nie jeździły. Do czasu wybudowania estakady (a więc i wiaduktu przy Zaporoskiej) ruch kolejowy odbywał się nieopodal, na poziomie terenu.
tadpole | 2020-06-05 20:19:11
Sporo przejazdow kolejowych w miescie.
Operator | 2020-06-05 21:18:31
W połowie XIX wieku gdy budowano pierwsze linie kolejowe (kolej górnośląską, linię na Poznań i kolej Dolnośląsko - Marchijską) Wrocław liczył około 110 tys. mieszkańców, dwadzieścia lat później (w trakcie budowy nadodrzanki) było to około 200 tys., a linie były projektowane przez niezamieszkane tereny. Nie było więc zbyt wielu przejazdów i nie generowały one korków, bo ruch kolejowy początkowo był niewielki. Nie należy też zapominać, że pierwsze automobile pojawiły się u schyłku wieku. Dopiero pod koniec XIX stulecia odnotowano znaczny wzrost liczby mieszkańców (w ostatniej dekadzie o prawie 100 tys.). Podjęto więc decyzję o rozbudowie dworca głównego i budowie estakady, a w późniejszym okresie, również o połączeniu układów torowych w centrum miasta.
tadpole | 2020-06-06 13:44:49
Mamy jakies zdjecia z czasow "bezestakadowych" ?
fOOd | 2020-06-08 00:50:30
Chyba nie.