MENU
Źródło: opracowanie PKP

Dodał: foxi° - Data: 2012-11-11 11:11:52 - Odsłon: 2708
Lata 1997-2005


W klasyfikacji obiektów kolejowych oznaczony dosyć tajemniczo pogp - przystanek osobowy i posterunek odgałęźny Wrocław Mikołajów WP2. PIerwotnie przystanek miejski na trasie Towarzystwa Kolei Górnoślaskiej z Wrocławia do Poznania z 1856 roku, położony na skrzyżowaniu linii nr 271 Wrocław Główny - Poznań Główny oraz linii nr 143 Kalety - Wrocław Mikołajów, przy skrzyżowniu arterii Wrocławia - ul. Legnickiej i ul. Fabrycznej. Przystanek Nikolaitor w formie jaki znamy powstał na przełomie lat 1913-1914, mimo iż przystanek w tym miejscu planowano już w 1911 roku. Niektóre źródła podają 1906 rok. Było to związane z planowaniem nowej łącznicy na Oławę. Budowę, bądź przebudowę rozpoczęto jednak dopiero w 1913 roku, a zakończono dopiero po I wojnie światowej w 1925 r. (G. Guersch). Wzniesiono przy każdym z torów poczekalnie, budynek główny wraz z tunelem pod torami oraz przy dzisiejszej ulicy Strzegomskiej nastawnię. Na przystanku zbiegają się od południa dwa dwutorowe szlaki z posterunku Stadion (ruch towarowy) oraz Grabiszyn (ruch pasażerski). Obecnie Wrocław Mikołajów jest posterunkiem odgałęźnym z przystankiem osobowym zdalnie kierowanym ze stacji węzłowej Wrocław Popowice. Nastawnię przy ulicy Strzegomskiej rozebrano. W latach 2010-11 wyremontowany został dworzec a w 2012 roku, w związku z remontem linii do Poznania, rozpoczęła się przebudowa układu torowego i pobliskiego wiaduktu na ul. Legnickiej. Na przystanku zatrzymują się pociągi, większości kategorii, wszystkich przewoźników świadczących usługi przewozów na Dolnym Śląsku (PKP IC, Przewozy Regionalne, Koleje Dolnośląskie).
[moose - różne źródła m.in. bazakolejowa, strona Covalusa, strona semaforka]

  • /foto/8547/8547442m.jpg
    1930
  • /foto/416/416571m.jpg
    1945
  • /foto/186/186870m.jpg
    1960
  • /foto/186/186880m.jpg
    1960
  • /foto/4713/4713992m.jpg
    1965 - 1970
  • /foto/9775/9775423m.jpg
    1995 - 1998
  • /foto/9739/9739192m.jpg
    1998
  • /foto/3/003857m.jpg
    2004
  • /foto/71/71022m.jpg
    2005
  • /foto/10029/10029677m.jpg
    2008
  • /foto/8610/8610314m.jpg
    2008
  • /foto/393/393778m.jpg
    2011
  • /foto/431/431936m.jpg
    2012
  • /foto/4528/4528231m.jpg
    2014
  • /foto/5551/5551510m.jpg
    2015
  • /foto/5564/5564597m.jpg
    2015
  • /foto/5786/5786649m.jpg
    2015
  • /foto/5793/5793420m.jpg
    2015
  • /foto/5812/5812328m.jpg
    2015
  • /foto/6111/6111286m.jpg
    2016
  • /foto/6111/6111287m.jpg
    2016
  • /foto/6113/6113406m.jpg
    2016
  • /foto/6113/6113407m.jpg
    2016
  • /foto/6113/6113408m.jpg
    2016
  • /foto/6113/6113409m.jpg
    2016
  • /foto/6113/6113410m.jpg
    2016
  • /foto/6445/6445537m.jpg
    2017
  • /foto/7600/7600089m.jpg
    2018
  • /foto/8033/8033425m.jpg
    2019
  • /foto/8573/8573908m.jpg
    2020
  • /foto/8574/8574236m.jpg
    2020
  • /foto/9643/9643346m.jpg
    2021
  • /foto/9700/9700278m.jpg
    2021

inne

Poprzednie: Dworzec kolejowy Wrocław Sołtysowice Strona Główna Następne: Stacja kolejowa Wrocław Leśnica


Milan Vučković | 2014-06-05 19:08:14
Ciekawe jak starego podkładu geodezyjnego użyli, że jest ulica Przy Męce Piotrowej
Wincenty Miros | 2014-06-05 22:04:27
Coś mi chodzi po głowie, że zmiana nazwy nastąpiła około 1975 roku.
wito | 2014-12-30 14:34:01
foxi -Ty stary wyjadacz na stronie dajesz taki podpis ?
moose | 2014-12-30 22:23:30
2 lata temu - do wybaczenia.