Artykuł o Kolejce Węgliniec - Czerwona Woda: . W uzupełnieniu artykułu można dodać, że bezpośrednio po otwarciu linii planowano jej 28 km przedłużenie do Jerzmanek lub Mikułowej - Sulikowa, ale wybuch I wojny światowej przekreślił te zamierzenia. Obsługę pociągów na 6,3 km linii prowadziły dwa tendrzaki serii T2 prod. Maffei 1913 r., sprzedane w latach 1936 i 1939 prywatnemu przedsiębiorcy. Na ich miejsce zakupiono w 1935 r. ...
Artykuł o Kolejce Węgliniec - Czerwona Woda: . W uzupełnieniu artykułu można dodać, że bezpośrednio po otwarciu linii planowano jej 28 km przedłużenie do Jerzmanek lub Mikułowej - Sulikowa, ale wybuch I wojny światowej przekreślił te zamierzenia. Obsługę pociągów na 6,3 km linii prowadziły dwa tendrzaki serii T2 prod. Maffei 1913 r., sprzedane w latach 1936 i 1939 prywatnemu przedsiębiorcy. Na ich miejsce zakupiono w 1935 r. dwa tendrzaki pruskiej serii T3 z Kolejki Bolesławieckiej, wyprodukowane w 1905 r. Jeden z tych parowozów zakończył swój żywot dopiero w 1965 roku na kolejce Oderbruchbahn (DR 89 6129). W 1935 kolejka przewiozła 8093 osoby - zaledwie 22 dziennie i 18 tys. ton towarów (60 ton dziennie). Linię zlikwidowano formalnie w maju 1974 roku. Jeszcze w 1975 roku zdarzały się wjazdy pociągów towarowych. W 1984 tory były mocno zarośnięte, a w 1986 roku już były rozebrane (wg G. Guerscha).
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Kilometraż stacji i przystanków na linii licząc od Węglińca, pogrubioną czcionką zaznaczono stację węzłową, kursywą obiekty nieczynne/nieistniejące: - , Węgliniec, st., km 0,000 - , Zgorzelec Nadleśnictwo, poł., km 1,100 - , Czerwona Woda Północna, poł., km 4,931 - , Czerwona Woda, st./poł., km 6,427 Od linii odchodziły dwie bocznice: - w km 4,9 do kopalni białych glin ceramicznych i tartaku - w km 6,5 do cegielni firmy Sturm, zamkniętej jeszcze przed wojną (moose - różne źródła) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||
Linia kolejowa nr 306 Węgliniec - Czerwona Woda (dawna) na innych fotografiach | ||
|
||