MENU
Głęboka, przejazd przez polną drogę kilkaset metrów za stacją. Z pełnym zaangażowaniem wraz z Niną eksponujemy częściowo zasypaną szynę kolejową.

Dodał: arkadoo° - Data: 2012-05-28 22:15:42 - Odsłon: 5796
27 maja 2012

Data: 2012:05:27 16:37:02   ISO: 80   Ogniskowa: 13.1 mm   Aparat: Panasonic DMC-FZ30   Przysłona: f/5   Ekspozycja: 10/2500 s  

Linia kolejowa nr 304 łączy Brzeg i Łagiewniki Dzierżoniowskie przez Wiązów, Głęboką Śląską, Strzelin i Kondratowice. Trasa o długości 50,645 km położona jest w dwóch województwach, z czego większa część trasy przebiega w województwie dolnośląskim. We wrześniu 1910 roku nastąpiło otwarcie przewozów na całej długości linii. Ruch pasażerski odbywał się do 1 września 1989 roku. W 1992 przestały jeździć pociągi towarowe na odcinku Głęboka - Małujowice. Do 2006 r. pojawiały się pociągi zdawcze ze Strzelina do Kondratowic. W 2005 roku linię Łagiewniki Dzierżoniowskie - Małujowice usunięto z ewidencji PKP PLK. Obecnie formalnie przejezdny jest tylko 7 kilometrowy odcinek z Brzegu do Małujowic. Historia linii na stronie Macieja maciej(at)brzeg-strzelin.pl :
Budowa odcinków:

* Brzeg - Wiązów - o długości 21,2 km otwarto 15.09.1910 r.,
* Wiązów - Głęboka Śląska - o długości 5,7 km otwarto 01.05.1893 r.,
* Głęboka Śląska - Strzelin - o długości 6,7 km otwarto 15.12.1891 r.,
* Strzelin - Kondratowice o długości 9,6 km otwart0 10.08.1883 r.,
* Kondratowice - Łagiewniki Dzierżoniowskie o długości 7,4 km otworzono 10.11.1883 r.

Kilometraż stacji (st.), przystanków / ładowni (po./poł.) na trasie liczony od Brzegu. Pogrubioną czcionką zaznaczone stacje węzłowe, kursywą - obiekty nieczynne. Przedwojenny kilometraż wynikał z podziału trasy na trzy, uzasadnione czasem powstania linie: Głęboka-Brzeg, /Grodków-/Głęboka-Strzelin i Strzelin-Łagiewniki):
- , Brzeg, st., km 0,000 (km 26,99)
- , Małujowice, poł., km 6,430 (km 20,56)
- , Łukowice Brzeskie, poł., km 9,500 (km 17,49)
- , Częstocice, poł., km 14,882 (km 12,11)
- , Miechowice Oławskie, poł., km 17,151 (km 9,84)
- , Wiązów, st./ład., km 21,248 (km 5,74)
- , Głęboka Śląska, st., km 26,997 (km 0,00 / 26,87)
- , Krzepice, ład., km 28,750 (km 29,10),
- , Strzelin, st., km 33,652 (km 33,52 / 0,00)
- , Mikoszów, po., km 35,500 (km 1,82)
- , Karszów, po., km 37,718 (km 4,06)
- , Kondratowice, st., km 43,250 (km 9,58)
- , Łagiewniki (Dzierż.) Stare, st./podg., km 48,760 (km 15,10)
- , Łagiewniki Dzierżoniowskie, st., km 50,645 (km 16,99)

Na całej trasie istniało kilka bocznic:
- bocznica nr 254 (JW 3784 Zielonka - wojskowa składnica sprzętu inż.), km 1,80 (km 25,19 od Głębokiej)
- bocznica ze stacji Małujowice do składu paliw przy lotnisku Skarbimierz, km 6,420 (km ?)
- bocznica / ładownia? przed stacją w Wiązowie, km 20,690 (km 6,30 od Głębokiej)
- ładownia w Krzepicach - punkt przeładunkowy kolejki folwarcznej z Częszyc (Ohletal), km 28,75 (km 29,10 od Grodkowa)
- bocznica nr 618/619 do magazynów w Chociwelu, wcześniej też do cegielni w Strzelinie, km 30,680 (km 30,64 od Grodkowa)
- bocznica nr 620 do kopalni granitu (przy d. zakładach remontowych), km 34,410 (km 0,76 od Strzelina)
- bocznica nr 621 do miejsca przeładunku z 2,9 km kolejki wąskotorowej (?) do kamieniołomu w Górce Sobockiej, km 40,390 (km 6,66 od Strzelina)

(oprac. arkadoo, uzup. moose)

  • /foto/7349/7349588m.jpg
    1907
  • /foto/264/264485m.jpg
    2009
  • /foto/317/317857m.jpg
    2010
  • /foto/3212/3212592m.jpg
    2012
  • /foto/3212/3212608m.jpg
    2012
  • /foto/3235/3235140m.jpg
    2012
  • /foto/4798/4798946m.jpg
    2014
  • /foto/10320/10320246m.jpg
    2023
  • /foto/10865/10865771m.jpg
    2024
  • /foto/10877/10877292m.jpg
    2024

arkadoo°

Poprzednie: Miechowice Oławskie Strona Główna Następne: Panoramy Obornik Śląskich